Ułożenie gum łącznika stabilizatora
: czw wrz 16, 2010 22:28
Kupiłem łączniki stabilizatora firmy FEBI - zdjęcie poniżej
Mam pytanie odnośnie właściwego ułożenia gumek-poduszek tego łącznika.
Na zdjęciu widać, że stożkiem (mniejszym obwodem) są skierowane od wahacza (na zewnątrz, w stronę podkładek).
Dokładnie takie ułożenie opisuje jedna z książek serwisowych, cytat "Łączniki są przykręcone od dołu do wahaczy nakrętkami (patrz rys. 6.2). Nad i pod wahaczem znajdują się tuleje gumowe z podkładkami. Podczas wymontowania stabilizatora trzeba zwrócić uwagę na rozmieszczenie tych części. Stożek tulei gumowej znajduje się na przykład od strony podkładki blaszanej, która z kolei jest stroną wyobloną skierowana do tulei."
Z kolei widzę, że takie ułożenie tych gum jest tylko w łącznikach FEBI. Na zdjęciach łączników innych firm te gumki są na odwrót - stożkiem do wahacza (do wewnątrz)
Ze schematu w ETKA też by tak wynikało - choć schemat nie jest bardzo czytelny.
Z swoim golfie już nie mam oryginalnych łączników, więc ich ułożeniem nie mogę się w 100% kierować.
Jutro muszę to założyć ale jasny gwint w końcu jak???
Mam pytanie odnośnie właściwego ułożenia gumek-poduszek tego łącznika.
Na zdjęciu widać, że stożkiem (mniejszym obwodem) są skierowane od wahacza (na zewnątrz, w stronę podkładek).
Dokładnie takie ułożenie opisuje jedna z książek serwisowych, cytat "Łączniki są przykręcone od dołu do wahaczy nakrętkami (patrz rys. 6.2). Nad i pod wahaczem znajdują się tuleje gumowe z podkładkami. Podczas wymontowania stabilizatora trzeba zwrócić uwagę na rozmieszczenie tych części. Stożek tulei gumowej znajduje się na przykład od strony podkładki blaszanej, która z kolei jest stroną wyobloną skierowana do tulei."
Z kolei widzę, że takie ułożenie tych gum jest tylko w łącznikach FEBI. Na zdjęciach łączników innych firm te gumki są na odwrót - stożkiem do wahacza (do wewnątrz)
Ze schematu w ETKA też by tak wynikało - choć schemat nie jest bardzo czytelny.
Z swoim golfie już nie mam oryginalnych łączników, więc ich ułożeniem nie mogę się w 100% kierować.
Jutro muszę to założyć ale jasny gwint w końcu jak???