Kierownica powietrza (na wahaczu) w mk3 benzyna

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Kierownica powietrza (na wahaczu) w mk3 benzyna

Post autor: denisz » wt wrz 14, 2010 13:36

mam pytanie odnośnie celowości montażu kierownicy powietrza, montowanej na wahaczu w wersji benzynowej.

W dieslu występowanie tej kierownicy jest zapewne podyktowane kierowaniem powietrza na intercooler w celu jego schładzania.
W benzynie ja raczej sensu tej kierownicy powietrza nie widzę. Pytam jednak, bo jak zajrzałem do ETKA, to przy pozycji nr 46 "kierownica powietrza" nie ma adnotacji "diesel" jak to zazwyczaj jest, jeśli dana części ma zastosowanie tylko w takiej wersji.

Czy zatem ta kierownica powietrza w wersji benzynowej ma też jakieś zadanie? Po co miałoby tu być odpowiednie kierowanie strumienia powietrza?

Poniższe zdjęcie wyjaśnia moje pytanie:

Obrazek



mikoreta
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 20
Rejestracja: sob gru 16, 2006 14:47
Lokalizacja: Mikołów
Kontakt:

Re: Kierownica powietrza (na wahaczu) w mk3 benzyna

Post autor: mikoreta » śr wrz 15, 2010 09:12

Z tego co wiem to kieruje ona powietrze na tarczę hamulcową w celu jej efektywniejszego chłodzenia.


Obrazek

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kierownica powietrza (na wahaczu) w mk3 benzyna

Post autor: denisz » śr wrz 15, 2010 21:08

mikoreta pisze:Z tego co wiem to kieruje ona powietrze na tarczę hamulcową w celu jej efektywniejszego chłodzenia.
o widzisz... nie wpadłem na to. Chyba pewności stuprocentowej nie ma ale i tak masz punkt za pomoc, bo ta informacja jest krokiem naprzód - teraz wystarczy przyjrzeć się kształtowi takiej kierownicy powietrza i stwierdzić prawdziwość tej tezy.

Oznaczałoby to jednak, że kierownica powietrza dla intercoolera w dieslu nie jest montowana na wahaczu, bo gdzie indziej musiałby być kierowany strumień powietrza. Czy ktoś może potwierdzić, że kierownica powietrza intercoolera w dieslu, to nie ta montowana na wahaczu?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14139
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Kierownica powietrza (na wahaczu) w mk3 benzyna

Post autor: Michał_1977 » śr wrz 15, 2010 22:34

denisz pisze:Czy ktoś może potwierdzić, że kierownica powietrza intercoolera w dieslu, to nie ta montowana na wahaczu?
Intercooler wychwytuje powietrze spod zderzaka i owy wychwytnik jest dość szczelnie połączony z IC.
To na wahaczu to najprawdopodobniej jest tak,jak pisał mikoreta,czyli kierownica powietrza na tarczę hamulcową,chociaż w moim MK3 1,9D,taka kierownica znajduje się przy zacisku hamulcowym :bajer:
Myślę,że tutaj wersja silnikowa niewiele ma do rzeczy,tylko średnica hebli jeśli już...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

denisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 372
Rejestracja: pn sty 25, 2010 00:47
Lokalizacja: Wrocław

Kierownica powietrza (na wahaczu) w mk3 benzyna

Post autor: denisz » śr wrz 15, 2010 23:10

i wszystko jasne. Dzięki za odpowiedzi.
Temat zamknięty moim zdaniem



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości