Strona 1 z 2

Mcperson

: sob sie 07, 2010 09:01
autor: inside
Witam ostatnio podnosząc samochód na lewarek zobaczyłem że cały przedni mcperson chodzi góra <-> dół całość razem z kołem :otepienie: o co chodzi z tym tak ma być ? może brakuje elementu z załączonego zdjęcia [nr. 25] ? dodam jeszcze że w drugim kole tego nie ma.

foto:
Obrazek

Mcperson

: sob sie 07, 2010 09:35
autor: miś fazi
taki luz na osadzeniu kolumny w kielichu ma być , bardziej martwiłbym się dla czego nie masz takiego luzu w drugiej kolumnie , oczywiście mowa tu o luzie wgranicy 1 - 2 cm

Re: Mcperson

: sob sie 07, 2010 09:43
autor: inside
miś fazi pisze:taki luz na osadzeniu kolumny w kielichu ma być , bardziej martwiłbym się dla czego nie masz takiego luzu w drugiej kolumnie , oczywiście mowa tu o luzie wgranicy 1 - 2 cm
To jest luz powiedzmy w granicach 3-5 cm. wychodzi na to że luz ma być, czemu go nie ma w drugim kole :? coś nie tak ?


Edit:

Najprawdopodobniej coś poszło :crazy: jak kręcę kierownica to wydobywa sie dziwny dźwięk z górnej części mcpersona tak jak by jakąś grubą gume naciągał i kierownica ciężej chodzi :? co tam się mogło stać, jaka część może do wymiany zdaję mi się że najprędzej coś takiego: http://www.motoneo.pl/img/162/mid/V10-1156.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Mcperson

: ndz sie 08, 2010 00:07
autor: elpiotrek
inside, tak prawdopodobnie poszła górna poduszka wraz z łożyskiem.

Re: Mcperson

: ndz sie 08, 2010 08:37
autor: inside
elpiotrek pisze:inside, tak prawdopodobnie poszła górna poduszka wraz z łożyskiem.
Tak to poszła poduszka, jeszcze pytanko czy tą poduszkę zmienię sam bez ściągacza sprężyn i czy po takim zabiegu nie trzeba robić zbieżności ?

Mcperson

: ndz sie 08, 2010 11:44
autor: Dawwwid
Ściągniesz sam, nie trzeba ściągacza żadnego. Co do zbieżności to nie wiem :)

Mcperson

: pn sie 09, 2010 10:58
autor: jhosef
Przy takiej ingerencji w zawias należy zrobić geometrię, chyba, że nie zależy Ci na oponach.

Re: Mcperson

: pn sie 09, 2010 17:13
autor: inside
jhosef pisze:Przy takiej ingerencji w zawias należy zrobić geometrię, chyba, że nie zależy Ci na oponach.
Aha ... na oponach mi zależy :) dlatego zapytałem przed robocizną.

Re: Mcperson

: wt sie 17, 2010 22:44
autor: Przemek
inside pisze:Witam ostatnio podnosząc samochód na lewarek zobaczyłem że cały przedni mcperson chodzi góra <-> dół całość razem z kołem :otepienie: o co chodzi z tym tak ma być ? może brakuje elementu z załączonego zdjęcia [nr. 25] ? dodam jeszcze że w drugim kole tego nie ma.

foto:
Obrazek
luzy muszą być jak najbardziej jak chodzi na podnoszonym lewarku ponieważ masz ok 2 cm luzu niewiem czemu ale tak jest z przodu zrobione nr25 jak niemasz z jednej strony to kupuj i nieogladaj się to że się rusza to musi sie ruszać ponieważ przednie całe zawieszenie skręcaniu sie kręci lewo czy w prawo jak skrecasz i niemożebyś zamatowane na stałe dlatego jest tam łozysko a nr 23 to jest poto by amortyzator przy pełnym wychyleniu nie wyleciał z siedliska inaczej nieumiem wytłumaczyć

Mcperson

: śr sie 18, 2010 08:33
autor: Paweł Marek
Luz góra dół raz jest wiekszy raz mniejszy zależy od stanu górnego mocowania kolumny. A przy ocenie patrz na to jak wysoko talerzyk od góry wystaje nad blachę kielicha, jeśli wysoko albo ,po jednej stronie wyżej wymieniaj łożysko

Mcperson

: śr sie 18, 2010 14:50
autor: GeGi
czy poduszke amortyzatora da sie wymienic nie ruszajac srub od zwrotnicy ? w sensie czy po odkreceniu tylko gornej sruby bedzie dostep zeby wymienic poduszke z lozyskiem ?

Mcperson

: śr sie 18, 2010 19:18
autor: Paweł Marek
nie ale opcja jest taka że demontujesz przegub, sworzeń, końcówkę drążka i wyjmujesz całą kolumnę. I tak trzeba będzie geometrię ustawiać więc sam oceń co jest dla ciebie prostsze. Jeśli nie masz narządzi typu ściągacz do sworzni oraz naprawdę porządnego klucza z przedłużką do odkręcenia nakrętki przegubu to łatwiej będzie odkręcić amorek od zwrotnicy to tylko dwie śruby, zaznacz położenie i mniej więcej ustawisz jak było, reszta na przyrządach.

Mcperson

: śr sie 18, 2010 19:54
autor: inside
Jeszcze się za to nie zabierałem lada dzień będę to robił spróbuje sam to zrobić i podjadę tylko na geometrie, nie wiem ile mechanik bierze za wymianę + geometrie. Przemek i Paweł Marek dzięki za wytłumaczenie :pub: .

Mcperson

: śr sie 18, 2010 21:24
autor: Przemek
żeby wymienić amortyzator lub zobaczyć łożysko usytuowane od góry to potrzebujesz klucz nasadkowy 17oczkowy gięty bo inaczej nie wejdziesz odaz inbus bu przytrzymać prowadnice amortyzatora by sie niekręciła razem z nakrętką. i od dołu odkrecasz 2 śruby na klucz 19 najlepiej oczkowe zwykłem by chwycić cały łebek śruby by nie objechać śruby od strony odkażającej. noi amortyzator jest twój nieczeba nic innego odkręcać. Wiem bo golfy mam w jednym paluszku bo lubie się babrać i wiem co mam zrobione a mechanikom niewierze bynajmniej wiem że na 100% jest zrobione a mechanik skasuje jak za zboże a nic nie zrobi wiem po swoim doświadzczeniu pozdrawiam