Strona 4 z 5

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: wt lis 05, 2013 15:40
autor: marcin7x5
Bez dokładnych pomiarów na ramie pewnie się nie obędzie. Wystarczy że delikatnie będa rozjechane kąty a będzie sciagało. Trzeba pomierzyc dokładnie podwozie.

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: wt lis 05, 2013 21:08
autor: lukaszwnw
piotrek233 pisze:Ciśnienie powietrza w kołach ok? Jeżeli byłeś na zbieżności i jeżeli udało się ustawić poprawnie, auto musi jechać prosto. Masz wydruk?
Ciśnienie ok . taka sama sytuacja na oponach zimowych i letnich, felgi proste.
marcin7x5 pisze:Bez dokładnych pomiarów na ramie pewnie się nie obędzie. Wystarczy że delikatnie będa rozjechane kąty a będzie sciagało. Trzeba pomierzyc dokładnie podwozie.
W takim razie postaram się w najbliższym czasie udać do polecanej diagnostyki i sprawdzić geometrie na profesjonalnym sprzęcie.

Na razie mam trochę wydatków ( montaż G60 zamiast dwumasa )

Dam znać jak już to ogarnę :)

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: śr lis 27, 2013 22:27
autor: lolo081
Z racji tego że jest to mój pierwszy post WITAM WSZYSTKICH.
Drodzy forumowicze mam problem z moim golfem 4 z racji że temat podobny postanowiłem się podczepić.

Parę dni temu zmieniłem opony na zimowe (nowe) i zauważyłem że zaczeło mnie ściągać na prawo:
-ustawiona geometria 2x
-przekłądałem opony i to nie pomagało
-ciśnienie ok

Zauważyłem że auto po skręceniu kilka razy kierownicą do oporu zaczyna ściągać raz w lewo raz w prawo zależnie od strony w którą kręciłęm. WIęc zdecydowałem się na wymianę łożysk w mcphersonie - ale to nie to. Skręcanie w prawo występuje przy normalnej jeździe, natomiast to w lewo tlyko po dobiciu do końca ( i oczywiście na wyprostowanych kołach).

Dodatkowo stare letnie opony są ścięte troszkę. Prawy przód i prawy tył jest ścięty od środka. Auto mam od kilku tygodni i w nic nie uderzylem, ani nikt we mnie (pewnie auto ułożyło się na oponach i dlatego jeździło prosto).

Proszę o opinie co można podregulować, sprawdizć lub wymienić aby problem ze znoszeniem auta wyeliminować,

DOdam jeszcze że miesiąc temu robilem przegląd i hamulce ok, amortyzatory lewa strona 70& a prawa 30%.

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: czw lis 28, 2013 13:34
autor: marcin7x5
Najpierw to zacznij od zapoznania się z regulaminem forum bo zaraz dostaniesz po głowie, że nie wpisałes kodu silnika i typu autka.
Sam widzisz, że auto nie ma własciwej geometrii zawieszenia skoro sa ścięte opony od wewnątrz. Prawdopodobnie masz skrzywioną tylną belkę. Możesz tez miec cos nie tak z zawiechą z prawej strony na przodzie. Najlepiej to zrobic dokładne pomiary wraz z płytą podłogową.

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: czw lis 28, 2013 18:36
autor: Eyk88
Samochód siedzi z prawej strony bardziej?

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: czw lis 28, 2013 20:11
autor: lolo081
dzięki za zainteresowanie, zapoznam się niezwłocznie z regulaminem forum.

nie zauważyłem żeby auto było jakieś krzywe przez stan zawieszenia.

Problem został rozwiązany dzis przez diagnoste. W skrócie może komuś się przyda:
1.) ustawił geometrię jeszcze raz
2.) okazało się że skręt w prawo maks to 37st a w lewo 31st gość stwierdził że to wina przeklądni kierownicy, ustawił przekladnie na 0 a potem do tego wyregulował koła - to również nie pomogło auto ściągało w prawo
3.) gość wyregulował kąty z przodu na lewym -0.7 st prawe na 0st dodatkowo przełożył opony między kołami i to pomogło. DOpuszczalne pochylenie koła to -1st więc chyba ok powinno być. Problem ze ściąganiem auta przeszedł, a przynajmniej nie jest to aż tak widoczne jak wcześniej.
Zimówki to nowe kleber krislap.

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: czw gru 12, 2013 17:43
autor: lukaszwnw
Ja dzisiaj byłem ponownie na stacji diagnostycznej.

Żadnych luzów w zawieszenie, opony ok, przejechałem się z tym gościem co się zajmuje geometrią.

Powiedział , że jest przestawiona tylna belka minimalnie, gdyż już miał takie przypadki. Chciał podłączyć całą aparaturę ale mówi po co mam płacić, za coś co on mi właśnie powiedział i jest to pewne w 100?% . Dodam,że jest to renomowany zakład i przerabiają naprawdę sporo samochodów.

Te ściąganie nie jest aż tak mocno uciążliwe ale w przyszłości może się za to zabiorę. Ktoś kiedyś zamawiał używaną tylną belkę, na co zwrócić uwagę przed ewentualnym zakupem ?

pzdr. Łukasz

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: czw gru 12, 2013 18:31
autor: piotrek233
Pojechałeś do mechanika czy jasnowidza? Kupisz teraz belkę, okaże się ze po wyminie belki będzie znowu to samo. Kto za to zapłaci Ty czy mechanik. Jedz jeszcze raz i zrób geometrie. Dostaniesz wydruk, czarno na białym będzie widać się gdzie jest problem i wtedy wymieniasz. Po co wymieniać w ciemno szkoda kasy.

Zrób to od razu bo szkoda opon- później będzie płacz, że opony do wymiany.

Co do belki musi być prosta. (I tu CI się przyda owa geometria w przypadku jeżeli nowa belka też będzie krzywa- możesz reklamować )
Musisz teraz jechać na geometrię, dowiesz się co masz do wymiany, wymieniasz, jedziesz ponownie na geometrie w celu sprawdzenia. Jeżeli jest wszytko OK to cieszysz się jazdą.

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: czw gru 12, 2013 20:20
autor: lukaszwnw
Zaprzyjaźniona stacja diagnostyczna. :kac:

Nie miałem nawet pieniędzy na zrobienie geometrii . :bigok:

Po nowym roku podjadę i zrobię wydruk , mimo wszystko na 99 % jest to ta belka, gdyż inne rzeczy zostały wykluczone.

Jak zrobię ten wydruk to go zrobię.

pzdr. Łukasz

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: czw gru 12, 2013 20:29
autor: piotrek233
Geometria wyjdzie Cię 60-100zł. I będziesz wiedział wszytko. Lepiej to zrobić niż płacić -/+ 600zł (belka,tuleje,robiocinza)tylko dlatego ze diagnosta tak Ci zasugerował...

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: czw gru 12, 2013 20:59
autor: lukaszwnw
Wiem ile kosztuje, wczoraj odebrałem Golfa z naprawy ( 2000 zł , wtryski , głowica i kilka rzeczy .... ) dlatego tak wygląda sytuacja.

Za pełną geometrie zapłacę 50 zł ( po znajomościach) ale trzeba czekać na wypłatę :pub:

piotrek233 jak będę miał wydruk to go wrzucę . :pub:

Re: Ściąganie w prawo, zbieżność ok

: ndz lut 28, 2016 12:03
autor: mk4tdi
Odkopię...
Byłem na ustawieniu zbieżności. Przed regulacją sprawdzili czy są jakieś luzy, luzów nie było, z zawieszeniem wszystko ok. Sprawdzili zbieżność i z lewym kołem coś tam było nie tak bo wyniki pokazały sie na czerownym tle. Wyregulowali i oto efekt
http://s19.postimg.org/r33jinceb/IMG_20 ... 105028.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy przy takim ustawieniu powinno być ok? Bo nadal lekko ucieka w prawo... no i mimo, że przy ustawianiu zbieżności kierownicę sam ustawiłem w poziomie to podczas jazdy kiera nie jest idealnie w poziomie... Byłem jeszcze raz w zakładzie gdzie ustawiali zbieżność, powiedziałem co i jak i koleś który ustawiał zbieżność sprawdził wydruk i powiedział że to wina opon bo przy takim ustawieniu nie ma prawa ściągać.

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: ndz lut 28, 2016 15:26
autor: luki_s3
mk4tdi skąd jesteś?

Ściąganie w prawo, zbieżność ok. Śląsk

: ndz lut 28, 2016 20:26
autor: marcin7x5
A sprawdzałeś ustawienia tylnej belki. Może jedno z kół tylnych powoduje to ściąganie a ruszając kierą tylko to korygujesz podczas jazdy.