Strona 3 z 4

Re: VW Bora - Krzywa kierownica

: pt paź 05, 2012 10:55
autor: mssg1
Rozważam taka opcję. Mam kobyłki podnośnik. Nie mam tylko ściągaczy i instrukcji VW jak to zrobić ;p W Hayensie będzie dla Borki 2003 rok ?

Czy taki zestaw załatwi sprawę ?

http://allegro.pl/zestaw-tuleje-sworzen ... 99777.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/lemforder-drazek-konc ... 96912.html" onclick="window.open(this.href);return false;

VW Bora - Krzywa kierownica

: pt paź 05, 2012 12:02
autor: marcin7x5
mssg1 pisze:Nie chce oszczędzać na częściach i nigdy tego nie robiłem. Zależałoby mi nawet aby były z górnej półki - przy czym chodzi o jakość.
To jedź do serwisu vw, audi, seat, skoda i kupuj tam. Czasami nie są wcale dużo droższe niz te z allegro. A i nieraz mozna sie zdziwic bo są tańsze. Np te z serii economy.

Re: VW Bora - Krzywa kierownica

: pt paź 05, 2012 12:11
autor: mssg1
No ja właśnie jeśli chodzi o części i w dodatku do układu jezdnego nie chciałbym oszczędzać i latać non stop z czymś tam :] Jakie nasze drogi są każdy wie :] Ruskie czołgi gubiłyby tu gąsienice co chwila :P

Ponawiam pytanie czy poniższe zaproponowane prze zemnie zestawy załatwią sprawę jeśli chodzi o zawieszenie czy powinienem wymienić coś jeszcze ? Czy cena za te dwie aukcje jest ceną niską, odpowiednią czy też może zawyżoną ?

Jeszce jak ktoś by mi wskazał gdzie są te dwie gumowe "beczułki" bo oglądam schemat i zupełnie nie kojarzę ? :P

Czy będę potrzebował jakieś specjalne narzędzia do tych wymian ?

A co sądzicie o takich wynalazkach ?

http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza" onclick="window.open(this.href);return false; ... 54440.html

Re: VW Bora - Krzywa kierownica

: sob paź 06, 2012 12:28
autor: mssg1
A co sądzicie o takich wynalazkach ?

http://allegro.pl/tuleja-tuleje-wahacza ... 54440.html" onclick="window.open(this.href);return false;

VW Bora - Krzywa kierownica

: ndz paź 07, 2012 10:26
autor: italiano_83
Reg forum punkt 2
Nie piszemy posta pod postem ..jest funkcja edycji postów - korzystamy z niej.
Zarówno o krzywej kierownicy jak i o tulejach do wahaczy jest wiele tematów w wyszukiwarce.. tu nie ma żadnej filozofii w tym .

Re: VW Bora - Krzywa kierownica

: ndz paź 07, 2012 11:12
autor: mssg1
Dla kogoś kto to robił pewnie kilkadziesiąt razy to na pewno żadna filozofia :P Ale dla kogoś kto będzie robić to pierwszy raz no to już nie są tak oczywiste rzeczy ;D Wpisałem w wyszukiwarce forumowej i znalazłem tylko jeden post o wymianie bez zdjęć i jeden ze schematem o poprawnym włożeniu tulei do Golfa 2 :bajer: Jakoś nic więcej nie było. Mam też IS ale tam np. wymiana tylnej tulei wahacza nie jest tak oczywista. Właśnie zaraz mam zamiar zapytać o dwie sprawy :] Mam nadzieję, że zrobię z tego dobry FAQ z fotkami do wymiany :]

PS. Opcja edytuj nie działała. Po kliknięciu edytuj pojawiało się okno do edycji ale miejsce od pisania tekstu było szare i nieaktywne a nie białe jak zawsze.

VW Bora - Krzywa kierownica

: ndz paź 07, 2012 11:27
autor: italiano_83
http://www.google.pl/custom?q=wymiana+t ... rt=10&sa=N" onclick="window.open(this.href);return false;

Bez prasy - dużego imadła nawet nie podchodź do tematu.
Klucz z ramieniem przynajmniej 1m - jest potrzebny żeby cały wahacz przedni wytargać - jak nie był zdejmowany kilka lat, to śruby potrafią trzymać jak wściekłe. Tuleje : Widziałem jak mechanik zapierał się kiedy odkręcał jedną ze śrub na moim wahaczu ... zwykłym kluczem nawet Pudzianowski by tego nie odkręcił.
Tylną tuleje wybijesz nawet młotkiem - jeden strzał i wypada. Przednią trzeba potraktować prasą/imadłem i wyjdzie. Potem obie trzeba wcisnąć na swoje miejsce- nie używaj przy tym niczego (smar/olej itp) aby sobie ułatwić montaż !!
Jak już masz wahacz na wierzchu wymień od razu sworznie pewnie i tak już mają luzy - kwestia trzech śrub do odkręcenia.
Sworzeń trzeba skątrować od góry bo inaczej będzie się obracał i wykręcać.. na koniec będzie trzeba puknąć młotkiem od góry żeby wyskoczył ..
Po wszystkim mocujesz wahacz i lekko skręcasz - dokręcasz śruby mocno dopiero wtedy kiedy samochód stoi na kołach, bo jak będziesz dokręcał na zwisającym aucie z podnośnika - to diabli wezmą przednią tuleje szybko. Po wszystkim trzeba ustawić geometrię.

Re: VW Bora - Krzywa kierownica

: ndz paź 07, 2012 12:26
autor: mssg1
Tak to wygląda u mnie - fotki z soboty :] Wczoraj i dziś lałem WD40 :]



Śrubę "A" luzuję bez żadnej filozofii prawda ? Jak się ma sprawa z końcówka drążka ? Czy nakrętka "B" jest samą nakrętką czy to tylko zakończenie drążka ? Jak zdjąć ten drążek - kręcić nim całym czy czy go się zbija czy jak ?

Obrazek



Czy dobrze zrozumiałem, że najpierw odkręcam nakrętkę "B" ze śruby "A" aby się sworzeń nie kręcił a na końcu nakrętki "C" i zbijam sworzeń w dół ?

Obrazek



Czy zdjęcie przedstawia tuleję przednią czy tylna wahacza ? Wystarczy zacząć kręcić śrubą "A" czy w miejscu oznaczonym "B" powinienem spodziewać się atrakcji ?

Obrazek



Czy jest to tuleja przednia czy tylna wyjaśni odpowiedź na pytanie wcześniejsze ;D Tu podobne pytanie czy śruba wchodzi w gwint w wahaczu czy spodziewać się nakrętek czy innych cudów ?

Obrazek



Czy mogę WD40 sikać wszystko czy starczą śruby ? Chciałbym pojeździć z tydzień i dosikiwać WD-40 albo RP coś tam super penetrujący, ale nie chciałbym aby to mi rozpuściło zawieszenie kiedy jeszcze autem muszę pojeździć z tydzień :popcorn: Nie chcę tez nic ukręcić.

Ja mam automat czytałem w IS, że muszę coś tam zdjąć ze skrzyni - dlaczego ?

Czy wahacz muszę zdjąć czy mogę pomontować to wszystko na aucie ?

Dlaczego nei używać smarowideł ? Na naszym forum ktoś zaleca smarować pastą miedzianą aby się nie przypiekło nic.

Z ekstra narzędzi mam nawet palnik Dramela. Czy powinien zakupić jakieś ściągacze ? Jak np. te ?
http://allegro.pl/sciagacz-do-sworzni-k ... 81072.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://allegro.pl/sciagacz-zestaw-sciag ... 11595.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://allegro.pl/sciagacz-tulei-tuleji ... 57911.html" onclick="window.open(this.href);return false; - tulei krzywych

Wypychacz:
Obrazek

I do blokowania czegoś:
http://www.narzedzie.pl/7361,Nasadka-ow ... m-1-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.narzedzie.pl/7362,Nasadka-ow ... m-1-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Które śruby dokręcać jak auto jest w powietrzu a, które na ziemi ?



Dziękuję, że z zsypu trafiło to spowrotem do działu :pub:

VW Bora - Krzywa kierownica

: ndz paź 07, 2012 13:53
autor: italiano_83
http://www.vwgolf.pl/porady/wymiana-kon ... owniczych/" onclick="window.open(this.href);return false;
mssg1 pisze:Czy zdjęcie przedstawia tuleję przednią czy tylna wahacza ? Wystarczy zacząć kręcić śrubą "A" czy w miejscu oznaczonym "B" powinienem spodziewać się atrakcji ?
Tylna - wszędzie możesz się spodziewać atrakcji jak śruby skorodowały.
mssg1 pisze:Czy dobrze zrozumiałem, że najpierw odkręcam nakrętkę "B" ze śruby "A" aby się sworzeń nie kręcił a na końcu nakrętki "C" i zbijam sworzeń w dół ?
Amen Na początku da się odkręcić, ale później trzeba skątrować kluczem z góry bo się będzie obracać.
mssg1 pisze:Czy wahacz muszę zdjąć czy mogę pomontować to wszystko na aucie ?
No a jak inaczej wymienisz tuleje ..
mssg1 pisze:Dlaczego nei używać smarowideł ? Na naszym forum ktoś zaleca smarować pastą miedzianą aby się nie przypiekło nic.
Ale co tam ma się przykleić, skoro tuleje są ze stopu lekkiego/gumy wciśnięte w gniazdo wahacze ... pod prasą i tak wyjdzie z gniazda - byle gniazdo było czyste przy montażu.

mssg1 pisze:Z ekstra narzędzi mam nawet palnik Dramela. Czy powinien zakupić jakieś ściągacze ? Jak np. te ?
Jak chcesz to możesz kupić, takie ściągacze można zrobić samemu, za grosze.

Re: VW Bora - Krzywa kierownica

: ndz paź 07, 2012 14:06
autor: mssg1
Ok czyli końcówka jest nakręcana :]

Czy to robi znaczenie, czy najpierw zmienię drążek czy najpierw zwalę wahacz ?

Które śruby dokręcać na ziemi, a które jak auto wisi ?

VW Bora - Krzywa kierownica

: ndz paź 07, 2012 14:28
autor: italiano_83
mssg1 pisze:Czy to robi znaczenie, czy najpierw zmienię drążek czy najpierw zwalę wahacz ?
Nie.
mssg1 pisze:Które śruby dokręcać na ziemi, a które jak auto wisi ?
Przykręć na podnośniku, a dociągnij jak auto będzie stało na kołach.

A jak będziesz robił wymianę, to zrób zdjęcia dodaj odpowiedni opis i będzie porada dla potomnych,a ten temat się usunie.

Re: VW Bora - Krzywa kierownica

: ndz paź 07, 2012 14:40
autor: mssg1
Jak dokręcić odpowiednim momentem obrotowym nakrętkę nr 4 kiedy auto będzie stało opuszczone skoro wtedy zostanie zasłonięta ?

Obrazek

Mariano Italiano a czy mogę tuleję wbić delikatnie dużym gumowym młotkiem jeśli nie mam prasy ani imadła ? :okej:

Czy nakrętka 4 jest do śruby 7 ?
Czy śruby z nakrętkami 7-4, 14, 20, bezwzględnie wymienia się na nowe przy wymianie?
Dlaczego śruby 14, 20 nie mają na schemacie nakrętek ? Czy tuleję tylną wykręcę tylko korzystając ze śruby, bez kontrowania żadnych nakrętek ?

Italiano, mogę podesłać Tobie do sprawdzenia moja zebraną procedurę serwisową na wymianę tulei, sworznia i drążka w pdf-ie ?

--- --- ---

Tak jest taki plan :] Wszystko byłoby w 1 miejscu :D Będzie wyczesany foto FAQ :kac:

Co do dokręcania - rozumiem, że jak podniosę auto to się odsłoni nakrętka trzymająca tuleję wahacza przednia "B". Ale jak opuszczę to nie widzę opcji aby ją dokręcić bo teraz na kanale zupełnie jej nie widać :rozpacz:
Obrazek

Tak samo mam pytanie do tulei tylnej - jak się dobrać od nakrętki skoro jest zasłonięta ? :helm:
Obrazek

VW Bora - Krzywa kierownica

: czw paź 11, 2012 10:48
autor: coval
a czy mogę tuleję wbić delikatnie dużym gumowym młotkiem jeśli nie mam prasy ani imadła ?
Tuleja nr 6 nie jest okrągła, wprasowuje się ja w odpowiedniej pozycji w otworze wahacza ( są pkty na tulei i wahaczu), bez prasy/imadła nie wyobrażam sobie jej "wbicia".
Czy nakrętka 4 jest do śruby 7 ?
Tak, i pod klucz "18"
Czy śruby z nakrętkami 7-4, 14, 20, bezwzględnie wymienia się na nowe przy wymianie?
Ja nie wymieniałem bo były w bardzo dobrym stanie i tak jeżdżę już kilkanaście tys km.
Dlaczego śruby 14, 20 nie mają na schemacie nakrętek ? Czy tuleję tylną wykręcę tylko korzystając ze śruby, bez kontrowania żadnych nakrętek ?
Śruba 14 jest wkręcana w gwintowany otwór w wahaczu, a 20 w gwintowany otwór w sankach i śruba nr 20 jest do tulei przedniej, tylna to pływająca nr 6 na schemacie.

Co do dokręcania: tuleję nr 6 - na podniesionym dokręcić śrubę 7 i jest wtedy dojście do kontrowania nakrętki 4, a na opuszczonym dociągnąć odpowiednim momentem od dołu samą śrubą 7.
Tuleję 19 bezwzględnie dokręcamy dopiero na opuszczonym samochodzie, dojście jest po zdjęciu osłony silnika.

Re: VW Bora - Krzywa kierownica

: czw paź 11, 2012 12:12
autor: mssg1
Super :] Dzięki Coval :D Czyli generalnie co się da to podokręcać jak stoi na kołach :]

W najbliższa sobotę wymianka. Wszystkie części już są :D W następnym tygodniu wrzucę materiał do foto FAQ-a :pub:

Sworznie i końcówka drążka też dokręcić dość mocno w powietrzu a potem momentem po opuszczeniu ?