Strona 3 z 4

Re: Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: ndz cze 17, 2012 17:47
autor: Yaro1981
Orkan pisze:Na lato lepiej sie jezdzi bez,na zime dobrze zalozyc z wiadomych powodow
możesz bardziej swoją myśl rozwinąć bo jak dla mnie to co napisałeś jest głupie :helm:

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: ndz cze 17, 2012 21:28
autor: KamilP
Ja mam osłonę, chociaż jak ostatnio w kałużę wjechałem to kierownica mi się zblokowała, ja zdziwiony maskę otwieram a tu para.. Wraz na silnik poleciało bo do tych bocznych śrubki te dziwne pogubiłem, u mnie w mk3 jest całościowa osłona, i wraz woda poleciała. A kiera zablokowała się bo pasek wilgoci dostał a że dość lekko napięty to kółko się zatrzymało od wspomy. Brata osłona od MK4 leży w garażu i czeka już nie wiem ile na montaż.. Nigdy nie ma czasu :bajer: Ale dobrze jest ją mieć, najgorzej ze jak coś pod silnikiem będziesz robił to trzeba zdejmować ale to nie długo. U mnie na miskę jest wycięcie czyli przy wymianie oleju zdejmowac nie muszę. Po co mają te wszystkie kamyczki lecieć na pasek, woda z kałuż itp na gorący silnik, woda z błotem i w komorze silnikowej tylko to się gromadzi..

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: śr paź 03, 2012 13:44
autor: Golfcb
chciałbym założyć sobie osłonę,czytam,miele tematy. Wiadomo najlepiej by było ori ale ludzie odradzają osłonę oryginalna do benzyny bo jest mala i pic na wodę. Chciałem zamówić do disla jeśli pasuje do benzyny 1.6SR ale nie wiem jak z pasowaniem jej + jak temperatury zima/latem. Czytałem dyzo o rezerw-plast z allegro ze zamienniki ale swoja role osłony zdają dobrze. Tylko trzeba śrubki i spinki ori zamówić ale to grosze. Tylko czy to do 1.6SR pasować będzie...

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: czw paź 04, 2012 11:49
autor: marcin7x5
Golfcb pisze:oryginalna do benzyny bo jest mala i pic na wodę
Może i jest mała ale gdyby była potrzebna większa to producent by taką zrobił. Ja osobiście odkąd mam ta "mała" to sobie chwalę bo pasek i rolki nie sa juz ochlapane po każdym wjeździe w kałużę lub błocko.

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: czw paź 04, 2012 13:06
autor: Golfcb
a pomożecie mi ze zidentyfikowaniem bocznych osłon. Nie wiem gdzie one sa jak patrze z góry. Mogę prosić o jakieś info gdzie spojrzeć żeby się doweidzieć czy mam je czy bocznych tez nie mam ?

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: czw paź 04, 2012 13:11
autor: marcin7x5
Boczne osłony to są mocowane do podłuznic. Zerknij sobie przy kole to będziesz widział czy masz osłony czy widzisz bezpośrednio np skrzynię biegów lub koło pasowe na wale korbowym.

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: czw paź 04, 2012 20:41
autor: Golfcb
ciężko - murze zobaczyć podłożnice co to jest.. albo kolo pasowe na wale korbowym :D bo skrzyni to ja chyba nie widzę ;) czy jest gdzieś jakaś fotka gdzie na to patrzeć ? patrzac od silnika to kola wiadomo nie widze bo jest nadkole chyba. Patrząc od zewnątrz od skręconego kola to widzę ewentualnie początek tych wahaczy czy czegoś na czym później jest guma od stabilizatora.

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: pt paź 05, 2012 09:07
autor: marcin7x5
Golfcb pisze:podłożnice co to jest
to taki element karoserii do której przykręcony jest na poduszkach silnik i skrzynia. Ida one od ściany grodziowej aż do zderzaka.
Golfcb pisze:kolo pasowe na wale korbowym
Koło na który "nawinięty" jest pasek klinowy/ wielorowkowy, który napędza alternator, pompę wspomagania itd.
Jeżeli patrzysz od silnika to pod podłużnicą powinna być tak plastykowa obudowa - to jest własnie osłona boczna. Tak samo z drugiej strony tam gdzie jest skrzynia biegów.

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: ndz paź 07, 2012 16:18
autor: miskieusz
Panowie a ja zapytam, czy jest próbować reanimować ori osłonę, która ma styrane mocowania, czy lepiej pokusić się o kupno nowej ale nie ori ( koło 100pln). Niestety nówka ori w gajosie wyskakuje 350zł a to wg mnie trochę chore za kawałek plastiku...
Zastanawia mnie jeszcze różnica w głośności, bo te nieori zazwyczaj sa płaskie i nie mają tych klocków, które mają 'wyciszać'. Ktoś montował i widzi różnicę?
Poza tym, wszystkie osłony boczne, które widziałem nie mają wycięcia na kierownicę powietrza na skrzynię w 4motion

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: czw gru 27, 2012 16:21
autor: RomeY
Witam,

Czy ktoś się orientuje, czy do wersji Bora diesel 2002r. 96kW (130KM) automat potrzebna jakaś specjalna osłona? Bo dzwoniłem do 1 sklepu i akurat podobno do tego modelu jest coś innego i nie mają.
Czy może być jednak standardowa plastikowa z allegro za 115zł po prostu do diesla?

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: pt gru 28, 2012 15:40
autor: stysieq
Witam
Czy oryginalna osłona dolna do golfa IV TDI z wygłuszeniem ma wpływ na poziom hałasu w kabinie?

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: pt gru 28, 2012 22:47
autor: italiano_83
stysieq pisze:Czy oryginalna osłona dolna do golfa IV TDI z wygłuszeniem ma wpływ na poziom hałasu w kabinie?
Coś tam ma, choć ja jeżdżąc swojego czasu z ściągniętą osłoną różnice odczułem ... Na postoju słychać, że silnik głośniej pracuje.

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: sob lip 06, 2013 08:53
autor: ares1973
Witam.Czy do benzyniaka jest jakaś osłona zakrywająca cały spód silnika? bora1.6

Dolna osłona silnika - potrzebna? Jeździsz z czy bez?

: sob lip 06, 2013 13:56
autor: Sztomel
Owszem, że ma ale nie tylko chodzi o wygłuszenie pracy silnika. Mojej już dawno nie mam bo na każdej muldzie mi ją zrywało mimo iż nie mam obniżonego zawieszenia. Zawieszenie miękkie i kilka muld pod rząd i już zbierałem osłonę z ulicy aż się w końcu wk... i ją wywaliłem a teraz mam :
- zafajdaną całą komorę silnika i silnik od syfu i błota aż po wygłuszenie maski komory silnika,
- pasek wielorowkowy od napędu klimy, alternatora i pompy wspomagania - piach lecący na koła pasowe - a zwłaszcza na koło sprężarki klimatyzacji szybko go niszczy i powoduje powstawanie w nim znacznych wgłębień aż w końcu dziur,
- hałas już pmijam,
- przejazd przez większe kałuże powoduje mniejsze lub większe problemy z elektryką osprzętu silnika - nie zawsze ale jednak.
Rozwiązaniem w moim przypadku jest usztywnienie zawieszenia i poszukania jednak osłony na stałe.
Mowa oczywiście o osłonie pod silnik TDI.