Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » pt sty 29, 2016 08:09

A cena 350 zl to jest komplet do tylu? Skad to najlepiej kupowac, najbardziej korzystnie? No i napisz za jakis czas, jak pojezdzisz z 1000km.

Numer ktory podales dotyczy na pewno Varianta? Bo jakos nie widze tego w opisach w sklepach, jest gokf leon i octavia 1.2-2.0 D. Combi chyba ma inna charakterystyke niz hb czy mi sie wydaje? Sprawdzi to ktos, również w oryginale?



Awatar użytkownika
luki_s3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:58
Lokalizacja: WU

Re: Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: luki_s3 » pt sty 29, 2016 12:12

marekmm pisze:Co do samych amortyzatorów, są już innej serii (nowszej) niż te co zakładano mi poprzednio. Można to poznać po wybitych literach na dolnym mocowaniu amortyzatora, miałem założone z końcówką FH i mocno waliły, teraz są z końcówką FL i efekt jak opisałem wyżej.
teraz to są takie

5Q0 513 029 FS


kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)

2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » pt sty 29, 2016 18:01

luki_s3 pisze:
marekmm pisze:Co do samych amortyzatorów, są już innej serii (nowszej) niż te co zakładano mi poprzednio. Można to poznać po wybitych literach na dolnym mocowaniu amortyzatora, miałem założone z końcówką FH i mocno waliły, teraz są z końcówką FL i efekt jak opisałem wyżej.
teraz to są takie

5Q0 513 029 FS
To są numery oryginału do Varianta? Czy możesz podać do standardowego, nie sportowego zawieszenia 1,4?
Swoją drogą wydaje mi się, że kolejne litery mogą oznaczać w przypadku amortyzatorów ich serie i oznaczać datę produkcji, a nie modernizacje. Oczywiście gdybam, po tym jak przeglądam katalog bilsteina. Jest tam własnie ten numer Bilstein B4 19-230559 jako odpowiednik 5Q0 513 029 o kilku różnych rozwinięciach literowych do Varianta i chciałbym mieć pewność co do wyboru. Znajdziesz mi po Vinie na priv? :pub:



Awatar użytkownika
linkworld
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: wt sie 09, 2011 13:21

Re: Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: linkworld » czw lut 04, 2016 19:27

nixdorf0 pisze:Tak, nie występuje już żadne stukanie.
nixdorf0 - czy możesz napisać gdzie nabyłeś te Bilsteiny B4 19-230559 ?



Awatar użytkownika
nixdorf0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sty 11, 2016 20:53
Lokalizacja: Kraków

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: nixdorf0 » pt lut 05, 2016 13:51

Zrobione kolejne 1,5 tyś. km i błoga cisza. Bilsteiny kupicie w każdym większym sklepie z częściami. Ja osobiście nabyłem je tutaj http://www.autoczescizielonki.pl/partsc ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
luki_s3
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 180
Rejestracja: pn lip 09, 2007 16:58
Lokalizacja: WU

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: luki_s3 » sob lut 06, 2016 13:34

na dziś:

marekmm zawieszenie sportowe 5Q0 513 029 JK

wojtas_GT zawieszenie zwykłe 5Q0 513 029 FS


kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam GTI R i inne mocne sztuki ;)

2016 AUDI RS6 EXHAUST SOUND

Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » sob lut 06, 2016 14:01

Podziękował



marekmm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 03, 2015 14:57
Lokalizacja: Piaseczno

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: marekmm » sob lut 06, 2016 14:41

luki_s3 pisze:marekmm zawieszenie sportowe 5Q0 513 029 JK
Dzięki za info.
Idąc dalej w bilstein b4 nie ma rozróżnienia czy to zawieszenie sportowe i czy zwykłe. Pytanie teraz, czy w sportowym zawieszeniu jest inna charakterystyka budowy amorków czy tylko bardziej twarde i krótsze sprężyny. Ja już się w tym wszystkim pogubiłem, u mnie teraz założone są z końcówką FL.



Awatar użytkownika
nixdorf0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sty 11, 2016 20:53
Lokalizacja: Kraków

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: nixdorf0 » sob lut 06, 2016 17:02

Ja mam taką teorię spiskową, że sportowe i zwykłe zawieszenie to te same amory. Różnica jest jedynie w sprężynach. Potwierdzają to numery 5Q0 513 029... jak i nr bilsteinów. Nie rozumiem zatem podejścia ASO, że w sportowych chcą wymieniać amory a w zwykłych odmawiają. Chociaż to i tak nie ma znaczenia bo wymieniają na stukające trochę mniej, ale stukające. Dziwna polityka tych koncernów w dzisiejszych czasach. Reputacja, dobre imię firmy, to już nic nie znaczy dla ich zarządów, ważny jest zysk za wszelką cenę.



Awatar użytkownika
www.bestseller.pl
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 93
Rejestracja: sob gru 26, 2015 18:05
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: www.bestseller.pl » ndz lut 07, 2016 01:18

nixdorf0 pisze:Tak, nie występuje już żadne stukanie.
God bless this guy


Kosmetyki samochodowe dla Twojego Golfa - sprawdź
Kupuj u nas ! dla forumowiczów 5% rabatu - kod rabatowy: VWGOLF

Obrazek

snovvac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 21, 2015 11:58

Re: Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: snovvac » pn lut 08, 2016 12:04

nixdorf0 pisze:Panowie ! Dzisiaj założyli mi w ASO Bilsteiny. Pełen sukces ! W aucie zapanowała cisza. Zero stuków, puków jedynie normalna praca zawieszenia. Przyjemność ta kosztowała mnie 350 zł za amortyzatory z którymi pojechałem do serwisu gdzie wymieniono mi je za darmo. Wydaje mi się również, że auto jest teraz bardziej komfortowe. Możliwe że Bilsteiny nie są tak twarde jak oryginalne fabryczne Sachsy. Dla mnie to jedynie plus. Dla zainteresowanych zmianą - ja mam zawieszenie sportowe, a założone obecnie amortyzatory to Bilstein B4 19-230559. Polecam i zachęcam do podejmowania słusznych decyzji.
SUPER!!!
Domyślam się po cenie, że wymieniłeś tylko tylne i to wystarczyło?
Moje ASO nie chce mi wymienić za darmo bo w razie kontroli "WYSOKICH STANDARDÓW" wyszło by na to, że ich nie dopełniają wymieniając na zamiennik...
Oczywiście jeśli zapłacę to mogą wymienić i nie stracę gwarancji bo amortyzatory mają oddzielną gwarancję niż reszta zawieszenia (max. 15tyś km). Ba! Mogę wymienić amory gdziekolwiek i nie stracę gwarancji.
No i cały czas utrzymują, że powinienem spróbować wymienić u nich na te oryginalne najpierw bo to nie do pomyślenia, że tak stuka w nowym aucie i że już wymieniali i ludzie nie wracali...
Może nie wracali bo szkoda im czasu :P



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » pn lut 08, 2016 13:10

Dokladnie. W moim aso taka wersja z czasem jest prawdopodobna, sam tez tak sadze. Ze ten typ tak ma. Zwyczajnie w oryginale jest za duzy luz technologiczny i pomimo ze dziala - sa stuki.



Awatar użytkownika
vonkris
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: wt cze 23, 2015 23:50

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: vonkris » pn lut 15, 2016 00:33

Witam po długiej przerwie :-)
Moja trzymiesięczna batalia z centralą VW oparła się o straszenie adwokatem, sądem i nagłośnienie sprawy w mediach, ale w końcu we czwartek zamontowano mojej żonie cztery nowe amortyzatory Bilsteina. Amortyzatory kupiłem sam, ale zwrócono mi koszt tylnych fabrycznych amortyzatorów Sachsa. Koszt montażu pokrył VW. Zamontowano na przód Bilsteiny B4 22-230522, a na tył B4 19-230559. Cisza! Matko Boska, nareszcie w aucie jest cisza :-) Poza tym zawieszenie odczuwa się jak bardziej miękkie, ale (co ciekawe) mam wrażenie, że auto prowadzi się stabilniej. Wyjaśnienie wygląda na dość proste - Sachs zrobił amortyzatory z jakiegoś gównianego materiału, zapewne z błędem konstrukcyjnym, ale nie przyzna się do tego bo przecie "wizerunek firmy" ucierpi... a VW oczywiście mając wieloletnią umowę z Sachsem i sto tysięcy innych problemów, pali głupa i udaje że wszystko jest w porządku...



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » pn lut 15, 2016 00:39

A z przodu jakas różnica jest slyszalna? Bo u mnie nie slysze przodu, tak mi sie przynajmniej wydaje. Mozesz jakies szczegoly podrzucic jesli chodzi o kontakt z odpowiednia komorka w poznaniu?

Upraszczajac przody kupiles sam i za tyly dostales zwrot za sachsy (pokryly koszt tych nowych?). Montaze gratis.
W moim aso tez mam obiecana wymiane tylow na moje Bilsteiny gdy je dostarcze, podobnie jak inni wyrwali. Gra w sumie idzie o zwrot kasy za tyly, mozesz podac jaki to rząd wielkosci? Czy warto?
Z przodami na razie nie mam zamiaru niczego robic, bo nie slysze niepokojacych objawów, na SKP jest idealnie i przod i tyl, sama jazda jest tez w porzadku. No chyba ze dla lepszego samopoczucia to zrobic.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości