Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Michał_1977 » pt sie 09, 2013 20:07

Witam
Odgrzewam kotleta,bo mnie spotkała "wielka niewiadoma"...
Pacjent Audi A3 2001r ASZ 6gang. Zaczęło coś stukać z przodu,raz z jednej strony,raz z drugiej w zależności w którą stronę skręcone są koła.Jak w prawo,to trzaśnie z lewej i odwrotnie.Wystarczy,że auto żółwim tempem stacza się przednimi kołami z malutkiego krawężnika i już jest walnięcie.
To jest taki sprężysto-metaliczny,a za razem lekko głuchy dźwięk.Coś podobnego jak toczące się auto na poluzowanych śrubach od koła :grin:
Przy kołach do jazdy na wprost,rzadko,ale zdarza się.
Zaczynało się sporadycznie,a teraz to już za każdym razem przy skręconych kołach.
Sworznie wahaczy nowe TRW,końcówki TRW jedna nowa, druga O.K. też TRW,tuleje wahaczy-duże są nowe-pełne Audi TT- Lemforder,a małe zostały ori,bo są O.K,przeguby zewnętrzne nowe,łączniki stabilizatora odkręciłem od wahaczy i dalej wali,więc stabidrążek można wykluczyć.
Miał ktoś coś podobnego?
EDIT:
Dziś zmieniłem poduchy i łożyska na amortyzatorach (Sachs) i dalej wali :grrr: :banghead:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: sidewind76 » pn sie 12, 2013 20:01

albo luz w łożysku albo w samym amorze to że wychodzi sprawny na badaniu nie znaczy że jest dobry przy końcu żywota zawsze jest oki ale amor nie pracuje jak trzeba


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Gnolf » wt sie 13, 2013 00:08

sidewind 76 ma racje trzeba przejrzec amory bo na szarpakach nic nie wykaze,luknac warto tez na magiel,bo malye luzy sa trudne do namierzenia,a stukanie sie przenosic moze



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Michał_1977 » wt sie 13, 2013 06:08

Amortyzator wczoraj wyjąłem,rozebrałem i poddałem oględzinom.Na prawdę nie ma czego się czepić....
Już nie wiem gdzie łapska wsadzić... :panna:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: sidewind76 » wt sie 13, 2013 10:32

to że wali na skręconych kołach sugerowało by przeguby ale dalej czepiał bym się zawieszenia luz na maglu łatwo sprawdzisz bo na wyłączonym silniku koła na wprost ustawione i delikatne ruchy kierownicą będzie słychać a co z łożyskami sprawdzałeś ?
jeśli nie to to też bym przejrzał najprościej podnieść koło i poruszać lub na prostym jak stoi tylko koniecznie coś twardego głównie asfalt poszarpać kołem


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Michał_1977 » śr sie 14, 2013 13:50

Wczoraj przytargałem ze sklepu przeguby wewnętrzne i łożyska kół.Wydarłem lewą półoś i rozebrałem przegub.Wygląda na to,że problem jest właśnie z przegubami,bo ten lewy jest już zmęczony życiem.
Niestety do tej pory auto jest na podnośniku,bo przeguby które przywiozłem ze sklepu,były cieńsze od oryginału o 3mm i oddałem.Czekam na następne.Wieczorem napiszę,czy po zmianie jest lepiej :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Shmatan » pt sie 16, 2013 08:34

U mnie podobnie zachowywał się wybity sworzeń - stukało tylko na skręcie i dziurach/załamaniach.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Michał_1977 » sob sie 17, 2013 15:33

Shmatan pisze:U mnie podobnie zachowywał się wybity sworzeń
Tylko,że ja sworznie zmieniłem.
Przed chwilą założyłem drugi przegub zewnętrzny i nic....dalej wali :grrr:

EDIT:
Jest rozwiązanie tego przeklętego problemu!
:bigok:
Winę za owe strzelanie,ponosi zwrotnica.Po kolejnym osłuchiwaniu zawieszenia na szarpakach,wykryliśmy,że całe łożysko koła chwieje się w zwrotnicy.Po powrocie z szarpaków,wydarłem zwrotnicę,prasa i heja z łozyskiem.Łożysko wypadło bez żadnego oporu i gęba mi się uśmiechnęła,bo jest diagnoza-wytłuczone gniazdo łożyska w zwrotnicy.Wyraźnie widać plamy w tym gnieździe.
Przywiozłem drugą zwrotnicę ze szrotu niewiadomego pochodzenia i na niej stuknęło tylko parę razy,a na szarpakach nic nie stuknęło,a wcześniej waliło za każdym razem na drodze i na szarpakach.
W poniedziałek zamawiam nową zwrotnice :food:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: sidewind76 » wt sie 20, 2013 09:39

coś o łożyskach było pisane ;)


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Eyk88 » pt sie 23, 2013 18:58

Podłączę się do pytania: podczas hamowania czuję jakby działał ABS(nie ma na to szans-mała prędkość i za każdym razem).
Mam całkiem spory luz na lewej gałce kierowniczej, czy to może być powód? (wymieniam ją dopiero w przyszłym tygodniu i myślę czy coś jeszcze przy okazji mam zwrócić uwagę).



Awatar użytkownika
sidewind76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 370
Rejestracja: śr maja 02, 2012 12:45
Lokalizacja: Świat :)

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: sidewind76 » pt sie 23, 2013 21:51

zaczyna padać jeden z czujników i stąd działanie abs (praca pompy - tak zwane szarpanie pedału) albo czekać aż w końcu się rozleci (padnie całkowicie) albo podpiąć vag i w czasie jazdy najlepiej z kimś porównywać prędkości poszczególnych kół na padającym czujniku będą rozbieżności w stosunku do pozostałych


Od nieba dzieli nas tylko 9 milimetrów... :)

Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Eyk88 » pt sie 23, 2013 22:21

Wydaje mi się, że to nie praca ABS, tak tylko porównałem to do jego pracy. Samochód nie szarpie, hamuje równomiernie tylko jakby "drżał" przy tym lekko.
Obstawiam przód i trochę z lewej strony i tak mi się skojarzyło z końcówka drążka kierowniczego bo ma mocny luz.

Ale dobry pomysł ze sprawdzeniem na VAG-u. Tylko jak to zrobić dokładnie? Która to zakładka bo nie wiem co kliknąć w programie :/

I jeszcze jedno pytanie: chcę kupić końcówkę lewej gałki kierowniczej w sklepie a tam powiedziano mi, że są 2 rodzaje do golfa IV.
Mam rocznik 1999, 3 drzwiowy hatchback, silnik 1.8 bez turbo. Sprzedawca się mylił czy rzeczywiście są 2 rodzaje?
Jak tak, to jaką kupić/po czym rozpoznać?



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Shmatan » sob sie 24, 2013 08:42

Słyszałem o dwóch rodzajach (tzn krótkich i długich) - po vin dobry sklep powinien Ci dobrać, a jeżeli nie umie i nie masz innego sklepu to zmierz po prostu od środka "jabłka" do końca gwintu i w sklepie powtórz pomiar.



Eyk88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 756
Rejestracja: czw lip 25, 2013 23:35

Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód

Post autor: Eyk88 » sob sie 24, 2013 14:51

Ok- okazało się, że Panu w sklepie Motoneo nie chciało się po prostu ruszyć tyłka i sprawdzić po roczniku w katalogu.
W początku produkcji do 1997 była inna, potem do końca ta sama.
W AutoArt już mi Pan wyjaśnił i od ręki kupiłem :)

Dla potomności: od stycznia 1998 w hatchback i od sierpnia 1997 w kombi do końca produkcji są nowe gałki. Wystarczy kierować się rocznikiem.
Ostatnio zmieniony ndz sie 25, 2013 16:15 przez Eyk88, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości