Strona 2 z 3

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: śr wrz 07, 2011 20:13
autor: szawełło
xXAdiXx pisze:przy hamowaniu były spowodowane luzem między zaciskiem a klockiem
U mnie było to samo :P

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: wt wrz 13, 2011 00:21
autor: zygit
ja mam taki sam problem przy hamowaniu podczas cofania, czyli musze klocki wymienic?? :helm:

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: wt wrz 13, 2011 05:31
autor: szawełło
zygit pisze:ja mam taki sam problem przy hamowaniu podczas cofania, czyli musze klocki wymienic??
Ja wymieniłem i problem zniknął :okej: , a to stukanie strasznie mnie denerwowało . :grrr:

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: pt wrz 16, 2011 23:20
autor: xXAdiXx
Odnawiam temat. luzów sie pozbylem ale jak mam wyłączony silnik to ewidentnie coś mi puka w układzie kierowniczym podczas ruszania kierownicą to kola normalnie pracują bez luzu nawet przy delikatnym przekręceniu ale slychac stukanie. Co to może być ? Jak myślicie Drążki a może maglownica?

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: pn wrz 19, 2011 14:15
autor: marcin7x5
a może łozysko w kolumnie kierowniczej...

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: wt wrz 20, 2011 00:31
autor: Bartolomeo171
100% łożysko amortyzatora, to u góry w kielichu, niedawno wymieniłem i błoga ciszaaaaa! :)

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: wt wrz 20, 2011 15:33
autor: xXAdiXx
a jak sprawdzić te łożyska bez jechania na stacje diagnostyczną? :-)

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: czw wrz 22, 2011 16:41
autor: Bartolomeo171
Chyba się nie da, bo na diagnostyce PAN SPECJALISTA na szarpakach stwierdził, że to maglownica... :goof: więc jak tu się sugerować słowem specjalisty?? :los2:


To są takie brzdęknięcia nie metaliczne ale takie jakby "sprężyste" ?

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: czw wrz 22, 2011 20:10
autor: xXAdiXx
Oj u mnie to taki tyk tyk gdzieś jest luz ale gdzie bo jak kierownice delikatnie rusze to jest widoczny ruch kola ale przy tym stuk dochodzacy tak jakby z maglownicy chyba ze mi sie tylko zdaje. powiem tak jak jadę a chce wjechac np. na krawęznik to bywa że wyrywa mi kierownicę z rak tak jak by kola sie poddawaly krawężnikowi xD ma cie jaki pomysł na to ?

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: pt wrz 23, 2011 08:16
autor: xXAdiXx
byłem wczoraj na trzepakach i diagnosta powiedział że w zawieszeniu trzeba wymienić tylną tuleje przedniego wahacza ale co do stukania to mówi że może to być maglownica ale coś mu nie wierze bo jak kręcę kierownica nawet bardzo delikatnie to drążki też się ruszają i dlatego chciałbym zapytać was co wy o tym myślicie. powiem tyko tyle że jak zapalę silnik i skręcę kierownicą do oporu w lewą lub prawą stronę to spadają obroty silnika o jakieś 200 obr. ale czy to maglownica to nie wiem;/ załączę tu odgłos tego stukania http://www.youtube.com/watch?v=nedvf20e_Vc

Re: stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: pt wrz 23, 2011 09:28
autor: marcin7x5
xXAdiXx pisze:powiem tyko tyle że jak zapalę silnik i skręcę kierownicą do oporu w lewą lub prawą stronę to spadają obroty silnika o jakieś 200 obr. ale czy to maglownica to nie wiem
Naturalne zachowanie silnika w momencie kiedy pompa od wspomagania pracuje z pełna mocą a więc stawią największy opór silnikowi.

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: pt wrz 23, 2011 09:35
autor: xXAdiXx
no ale z kąd te stukanie ? xD marcin odsłuchaj fil który załączyłem może ty będziesz wiedział co to za stuki :)

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: pt wrz 23, 2011 09:47
autor: xXAdiXx
albo przynajmniej jak wytłumaczyć to że koła same poddają sie podczas wjazdu na krawężnik że kierownicę wyrywa z rąk?

Re: stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

: pt wrz 23, 2011 14:35
autor: marcin7x5
xXAdiXx pisze:albo przynajmniej jak wytłumaczyć to że koła same poddają sie podczas wjazdu na krawężnik że kierownicę wyrywa z rąk?
Przecież to jest naturalne, że koło napotykając na opór w postaci krawęznika / kamienia będzie powodowało skręcenie kierownicy / wyrywanie. Wszystko zalezy od prędkości z jaką najeżżasz na krawęznik. Im ona większa tym efekt wyrywania kierownicy też rośnie. A to, że masz tak silne odczucie to po części przyczyna
xXAdiXx pisze:diagnosta powiedział że w zawieszeniu trzeba wymienić tylną tuleje przedniego wahacza
To też może byc przyczyną stuków.