stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: szawełło » śr wrz 07, 2011 20:13

xXAdiXx pisze:przy hamowaniu były spowodowane luzem między zaciskiem a klockiem
U mnie było to samo :P


Ba.........................

;)

Awatar użytkownika
zygit
Special Edition
Special Edition
Posty: 62
Rejestracja: sob paź 10, 2009 17:44
Lokalizacja: 3city

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: zygit » wt wrz 13, 2011 00:21

ja mam taki sam problem przy hamowaniu podczas cofania, czyli musze klocki wymienic?? :helm:


VW - poprostu DAS AUTO

Awatar użytkownika
szawełło
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: pn sie 17, 2009 19:48
Lokalizacja: Prudnik-opolskie

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: szawełło » wt wrz 13, 2011 05:31

zygit pisze:ja mam taki sam problem przy hamowaniu podczas cofania, czyli musze klocki wymienic??
Ja wymieniłem i problem zniknął :okej: , a to stukanie strasznie mnie denerwowało . :grrr:


Ba.........................

;)

Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: xXAdiXx » pt wrz 16, 2011 23:20

Odnawiam temat. luzów sie pozbylem ale jak mam wyłączony silnik to ewidentnie coś mi puka w układzie kierowniczym podczas ruszania kierownicą to kola normalnie pracują bez luzu nawet przy delikatnym przekręceniu ale slychac stukanie. Co to może być ? Jak myślicie Drążki a może maglownica?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: marcin7x5 » pn wrz 19, 2011 14:15

a może łozysko w kolumnie kierowniczej...



Awatar użytkownika
Bartolomeo171
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt cze 24, 2011 23:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: Bartolomeo171 » wt wrz 20, 2011 00:31

100% łożysko amortyzatora, to u góry w kielichu, niedawno wymieniłem i błoga ciszaaaaa! :)



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: xXAdiXx » wt wrz 20, 2011 15:33

a jak sprawdzić te łożyska bez jechania na stacje diagnostyczną? :-)



Awatar użytkownika
Bartolomeo171
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt cze 24, 2011 23:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: Bartolomeo171 » czw wrz 22, 2011 16:41

Chyba się nie da, bo na diagnostyce PAN SPECJALISTA na szarpakach stwierdził, że to maglownica... :goof: więc jak tu się sugerować słowem specjalisty?? :los2:


To są takie brzdęknięcia nie metaliczne ale takie jakby "sprężyste" ?



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: xXAdiXx » czw wrz 22, 2011 20:10

Oj u mnie to taki tyk tyk gdzieś jest luz ale gdzie bo jak kierownice delikatnie rusze to jest widoczny ruch kola ale przy tym stuk dochodzacy tak jakby z maglownicy chyba ze mi sie tylko zdaje. powiem tak jak jadę a chce wjechac np. na krawęznik to bywa że wyrywa mi kierownicę z rak tak jak by kola sie poddawaly krawężnikowi xD ma cie jaki pomysł na to ?



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: xXAdiXx » pt wrz 23, 2011 08:16

byłem wczoraj na trzepakach i diagnosta powiedział że w zawieszeniu trzeba wymienić tylną tuleje przedniego wahacza ale co do stukania to mówi że może to być maglownica ale coś mu nie wierze bo jak kręcę kierownica nawet bardzo delikatnie to drążki też się ruszają i dlatego chciałbym zapytać was co wy o tym myślicie. powiem tyko tyle że jak zapalę silnik i skręcę kierownicą do oporu w lewą lub prawą stronę to spadają obroty silnika o jakieś 200 obr. ale czy to maglownica to nie wiem;/ załączę tu odgłos tego stukania http://www.youtube.com/watch?v=nedvf20e_Vc



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: marcin7x5 » pt wrz 23, 2011 09:28

xXAdiXx pisze:powiem tyko tyle że jak zapalę silnik i skręcę kierownicą do oporu w lewą lub prawą stronę to spadają obroty silnika o jakieś 200 obr. ale czy to maglownica to nie wiem
Naturalne zachowanie silnika w momencie kiedy pompa od wspomagania pracuje z pełna mocą a więc stawią największy opór silnikowi.



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: xXAdiXx » pt wrz 23, 2011 09:35

no ale z kąd te stukanie ? xD marcin odsłuchaj fil który załączyłem może ty będziesz wiedział co to za stuki :)



Awatar użytkownika
xXAdiXx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: pt sie 19, 2011 08:37
Lokalizacja: Śląsk

stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: xXAdiXx » pt wrz 23, 2011 09:47

albo przynajmniej jak wytłumaczyć to że koła same poddają sie podczas wjazdu na krawężnik że kierownicę wyrywa z rąk?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Re: stukanie w lewym przednim kole mk4 luz na kierownicy

Post autor: marcin7x5 » pt wrz 23, 2011 14:35

xXAdiXx pisze:albo przynajmniej jak wytłumaczyć to że koła same poddają sie podczas wjazdu na krawężnik że kierownicę wyrywa z rąk?
Przecież to jest naturalne, że koło napotykając na opór w postaci krawęznika / kamienia będzie powodowało skręcenie kierownicy / wyrywanie. Wszystko zalezy od prędkości z jaką najeżżasz na krawęznik. Im ona większa tym efekt wyrywania kierownicy też rośnie. A to, że masz tak silne odczucie to po części przyczyna
xXAdiXx pisze:diagnosta powiedział że w zawieszeniu trzeba wymienić tylną tuleje przedniego wahacza
To też może byc przyczyną stuków.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości