Strona 2 z 2

rura zamiast środkowego łumika.

: śr lis 23, 2011 16:30
autor: ..Polo..
Ja słyszałem, ze tłumik końcowy głównie tłumi dzwiek, oczywiście środkowy także, ale znacznie w mniejszym stopniu.
Aktualnie nie moge powiedzieć jak zmienił sie dzwięk po zamontowaniu basu, ponieważ mam dziurawy srodkowy i spaliny tamtedy uciekają.

ale jak przytkałem dziure to autko nie chodziło głośno - miało jedynie basowy pomruk.

A ktoś moze wie jeszcze czy aby napewno środkowy nie jest wymagany na przeglądzie?

rura zamiast środkowego łumika.

: śr lis 23, 2011 16:41
autor: jhosef
Różne auta mają różne układy wydechowe. Ba nawet te same auta, z tym samym silnikiem mają różnie. Przykładem może być mój peugeot 206 z 1,4 benzynka. On akurat fabrycznie nie ma środkowego, tylko tylny. W innych rocznikach środkowy bywał. Najważniejsze jest to aby układ wydechowy spełniał swoją funkcję czyli odprowadzał sprawnie spaliny praz wyciszał proces spalania. Sądzę że jeśli zmieścisz się normie dla dopuszenia pojazdów do ruchu to powinien przejść bez środkowego.

Nie zdziw się jednak jeśli jego brak zachęci diagnostę do zbadania Twojego samochodu na głośność. Jeśli przekroczy 93 dB nie przejdzie przeglądu.

rura zamiast środkowego łumika.

: sob lis 26, 2011 03:53
autor: Johnatan
jechałem w mk2 1,3mh który ma całkowicie szczelny wydech i ma tylko oryginalny tylni tłumik i jest na postoju taki, nie buczący ale chodzi jak polonez ! tak dokładnie polonezy mają specyficzny dzwięk i tak chodzi ten golf! Nie wiem czy przekroczył 93db ale przeglądu nie przeszedł bo koles uznał że spaliny uciekają bokami :) Golf mk3 1,6 AEE Strumienica, brak środkowego wydechu, i końcowy basowy przelot. 120db. Auto buczy tak mocno że 1000W subwoofer jest zagłuszany wytwarzającym sie basem z wydechu. Nie polecam. bardziej mnie imponuje po cichu a szybko, lub jak wywali tdi na czarno i idzie, niż hałas