Strona 2 z 3

Re: NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

: pt lis 12, 2010 18:52
autor: szlachcic_1990
manior15 pisze: może wahacz made in china?Obrazek
wszystko jest oryginalne VW, nie zadne podróbki typu "made in china" co to to nie.... :bajer:
a moze Ci mechanicy mieli racje ze w mk4 nie ma regulacji, dziwna ta sprawa zdania podzielone i co robic ?!
Kto mi to naprawi ??

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

: sob lis 13, 2010 15:09
autor: manior15
Rozumiem ze zdejmowałeś koło odkręcałeś te śruby na sworzniu i jesteś pewny ze nie ma tolerancji?Dziwne..tez mam MK4, jak wymieniałem zawieszenie to u mnie była regulacja katów, ale skoro u cienie nie ma to już brak mi pomysłów :panna:

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

: pn lis 15, 2010 13:58
autor: Qto
szlachcic_1990 pisze:NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4
edytuj temat i napisz małymi literami...

Re: NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

: pn lis 22, 2010 19:56
autor: szlachcic_1990
manior15 pisze:Rozumiem ze zdejmowałeś koło odkręcałeś te śruby na sworzniu i jesteś pewny ze nie ma tolerancji? :panna:
jednak jest tolerancja "sa fasolki" i co dalej tu sie reguluje tak ?
odkrecilem te sruby zaczalem troche kolem ruszac itd no niby sie ustawia pochylenie ale jak sie rusza to potem nie mozna sworznia ustawic zeby przykrecic te 3 sruby bo wahacz jest nieruchomo a kolo chodzi ze sworzniem...

Obrazek

Obrazek

Nierównomierne ścieranie opon MK4

: pn lis 22, 2010 22:23
autor: manior15
szlachcic_1990 pisze:kolo chodzi ze sworzniem
no i to je właśnie to, chodzi cała zwrotnica, sworzeń a wraz z nią koło i tak się ustawia katy, jedź na geometrie do dobrego mechaniora na ustawienie..

Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4

: wt lis 23, 2010 19:03
autor: szlachcic_1990
manior15 pisze: jedź na geometrie do dobrego mechaniora na ustawienie..
jak znajde takiego to bedzie dobrze, nom musze sie wybrac bo szkoda opon...
zobaczymy co z tego wyjdzie :D

Nierównomierne ścieranie opon MK4

: wt lis 23, 2010 19:33
autor: wojtas46
Myślę że tam gdzie ustawiają komputerowo , ustawienie kątów nie powinno stanowić problemu . Dzisiaj byłem na zbieżności i poprosiłem również o ustawienie kątów , pan sprawdził i okazało się że wskazania są na kompie oki , więc obyło się bez regulacji , ale jednak to można ustawić . Za zbieżność z geometrią zapłaciłem 80 zeta , gdyby trzeba bylo ustawiać kąty to doszło by 20 zeta

Nierównomierne ścieranie opon MK4

: pt lis 26, 2010 14:40
autor: szlachcic_1990
Byłem dzis u dosyć dobrego mechaniora, bynajmniej tak myślę żeby posprawdzal mi te kąty itd niestety nie zalapalem sie na ragulecje bo bylo duzo ludzi ale zapisalem sie na ustawienie... jade za kilka dni.
Powiedzial ze dobre ustawienie kąta polega tekże na skorygowaniu zbierznosci. Nie wystarczy tylko poluzować srub na drążku który jest przykrecony do wahacza i przesunąć koło (czy jakos tak), mimo ze zbieżność jest idealanie tak jak w moim przypadku to po ustawieniu kątów ulega zmianie i trzeba korygowac... Moze cos w tym jest zobaczymy :food:

A teraz takie pytanie - ustawia sie :
-zbierzność
-kąt
-geometrie

czy kat i geometria to nie jest to samo - czym sie rózni?

Nierównomierne ścieranie opon MK4

: pt lis 26, 2010 18:19
autor: manior15
Gosc ma racje jak kat to i zbieżność trzeba korygować, generalnie Geometria=kat+zbieżność :grin:

Nierównomierne ścieranie opon MK4

: pt lis 26, 2010 20:27
autor: katerpi
Ło matko... Przeczytałem temat i padłem :mlotek: Zmień tych mechaników.

Nie dalej jak tydzień temu powymieniałem u siebie sworznie, tuleje, zwrotnicę, a na wymianę końcówek drążka pojechałem do warsztatu bo wiedziałem że tak czy siak zbieżność i kąty obowiązkowo trzeba zrobić.

Zajeżdżam na zbieżność i mówię, żeby gość od razu kąty ustawił. On na to: "Panie tu nie ma kątów!" . Ja do gościa: "A regulacja na sworzniu?". Opamiętał się i zaczął kręcić. Potem nie mógł ustawić kątów (wartość na jednym kole mocno odstawała), zajrzał do kompa i okazało się, że coś tam przy kołysce da się skręcić. Wszystko pięknie ustawił.

Morał z tej bajki jest taki: Mus samemu najpierw rozpracować temat i pokazać mechanikowi co ma zrobić albo znaleźć naprawdę porządnego machera :okej:

Pozdro. Życzę powodzenia, a nowych oponek troszku szkoda....

Nierównomierne ścieranie opon MK4

: ndz lis 28, 2010 13:03
autor: rokoski
Musiałem ustawić zbieżność w swojej Borze i został mi polecony zakład który tylko tym się zajmuje na ul. Swobodnej w Sosnowcu.
Paliło mi się a tam był tłok ( facet się nie umawia, tylko bierze ludzi z kolejki ;) i pojechałem gdzie indziej i teraz żałuję.

BTW: Byłem na przeglądzie okresowym Octavią 1, facet z obsługi przejechał przez taką płytę i uznał, że jest zła zbieżność ustawiona z tyłu auta.
Nic o tym nie wiedziałem, pojechałem do Automax w Sosnowcu i powiedzieli żebym się tym nie przejmował bo na stacjach pracują "Tępe Ch...e" i im wychodzi, że jest źle podczas gdy jest dobrze. Noo nieważne, podjechałem tam na swobodną Octavią i o dziwo Pan powiedział że z tyłu w Octavii się nic nie ustawia.
Wyszło na to że pan diagnosta jest "TC", Panowie z Automaxa mieli rację. Pan na Swobodnej poparł teorię z Automaxa ;)
Dodam, że minęło 7 miesięcy zmieniałem opony w O1 i nie są zdarte.
Może masz jakiś wahacz oryginalny ale kupiony w sklepie skody, tańszy i przez przypadek bez jakiejś regulacji. Adres gościa masz, jak masz blisko podjedz, lepiej wydać z 40 niż sobie zajechać opony.

Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4

: ndz lis 28, 2010 22:41
autor: szlachcic_1990
rokoski pisze: Może masz jakiś wahacz oryginalny ale kupiony w sklepie skody, tańszy i przez przypadek bez jakiejś regulacji.
nie nie wszystko oryginalne VW
rokoski pisze: ul. Swobodnej w Sosnowcu.
Adres gościa masz, jak masz blisko podjedz, lepiej wydać z 40 niż sobie zajechać opony.
Narazie sie nie bede wybierał do Sosnowca, zobacze co pokaża mechanicy u mnie. Jade w czwartek bo jestem juz umówiony na ustawianie moze zrobia a jak nie to bedzie zjeb_a mechaniora...
Na co zwrócic uwage przed zapłata juz po ustawieniu katów i zbieżności... tak na poczekaniu to nie da sie stwierdzic czy cos zrobili w celu poprawienia geometri...?

Nierównomierne ścieranie opon MK4

: ndz lis 28, 2010 22:45
autor: katerpi
szlachcic_1990, patrz co mechanik ustawia...Ja zawsze wchodzę do kanału i patrzę co kolesie wyrabiają.
Zbieżność ustawiasz na drążkach, natomiast kąty na sworzniach i jeszcze gdzieś tam pod kołyską.

U mnie zawsze dają druczek i przed zapłatą każą się przejechać...

Jeśli nie ściąga to na pierwszy rzut oka wszystko powinno być git :okej:

Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4

: ndz lis 28, 2010 23:05
autor: szlachcic_1990
katerpi pisze: Zbieżność ustawiasz na drążkach, natomiast kąty na sworzniach i jeszcze gdzieś tam pod kołyską.
czy napewno gdzies pod kolyska w mk4, gdybym wiedzial na 100% bylo by git a jak bym wiedzial w którym miejscu to juz by było cudownie przydaly by sie jakies fotki gdzie i jak na tej kolysce :D
wtedy wiedzial bym gdzie mechanior wklada łapy i po co...

PS. czasem Ci fachowcy odkrecaja to czego nie powinni....