Nierównomierne ścieranie opon MK4

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: szlachcic_1990 » pt lis 12, 2010 18:52

manior15 pisze: może wahacz made in china?Obrazek
wszystko jest oryginalne VW, nie zadne podróbki typu "made in china" co to to nie.... :bajer:
a moze Ci mechanicy mieli racje ze w mk4 nie ma regulacji, dziwna ta sprawa zdania podzielone i co robic ?!
Kto mi to naprawi ??



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: manior15 » sob lis 13, 2010 15:09

Rozumiem ze zdejmowałeś koło odkręcałeś te śruby na sworzniu i jesteś pewny ze nie ma tolerancji?Dziwne..tez mam MK4, jak wymieniałem zawieszenie to u mnie była regulacja katów, ale skoro u cienie nie ma to już brak mi pomysłów :panna:


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: Qto » pn lis 15, 2010 13:58

szlachcic_1990 pisze:NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4
edytuj temat i napisz małymi literami...



Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: NIERÓWNOMIERNE ŚCIERANIE OPON MK4

Post autor: szlachcic_1990 » pn lis 22, 2010 19:56

manior15 pisze:Rozumiem ze zdejmowałeś koło odkręcałeś te śruby na sworzniu i jesteś pewny ze nie ma tolerancji? :panna:
jednak jest tolerancja "sa fasolki" i co dalej tu sie reguluje tak ?
odkrecilem te sruby zaczalem troche kolem ruszac itd no niby sie ustawia pochylenie ale jak sie rusza to potem nie mozna sworznia ustawic zeby przykrecic te 3 sruby bo wahacz jest nieruchomo a kolo chodzi ze sworzniem...

Obrazek

Obrazek



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: manior15 » pn lis 22, 2010 22:23

szlachcic_1990 pisze:kolo chodzi ze sworzniem
no i to je właśnie to, chodzi cała zwrotnica, sworzeń a wraz z nią koło i tak się ustawia katy, jedź na geometrie do dobrego mechaniora na ustawienie..


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: szlachcic_1990 » wt lis 23, 2010 19:03

manior15 pisze: jedź na geometrie do dobrego mechaniora na ustawienie..
jak znajde takiego to bedzie dobrze, nom musze sie wybrac bo szkoda opon...
zobaczymy co z tego wyjdzie :D



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: wojtas46 » wt lis 23, 2010 19:33

Myślę że tam gdzie ustawiają komputerowo , ustawienie kątów nie powinno stanowić problemu . Dzisiaj byłem na zbieżności i poprosiłem również o ustawienie kątów , pan sprawdził i okazało się że wskazania są na kompie oki , więc obyło się bez regulacji , ale jednak to można ustawić . Za zbieżność z geometrią zapłaciłem 80 zeta , gdyby trzeba bylo ustawiać kąty to doszło by 20 zeta



Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: szlachcic_1990 » pt lis 26, 2010 14:40

Byłem dzis u dosyć dobrego mechaniora, bynajmniej tak myślę żeby posprawdzal mi te kąty itd niestety nie zalapalem sie na ragulecje bo bylo duzo ludzi ale zapisalem sie na ustawienie... jade za kilka dni.
Powiedzial ze dobre ustawienie kąta polega tekże na skorygowaniu zbierznosci. Nie wystarczy tylko poluzować srub na drążku który jest przykrecony do wahacza i przesunąć koło (czy jakos tak), mimo ze zbieżność jest idealanie tak jak w moim przypadku to po ustawieniu kątów ulega zmianie i trzeba korygowac... Moze cos w tym jest zobaczymy :food:

A teraz takie pytanie - ustawia sie :
-zbierzność
-kąt
-geometrie

czy kat i geometria to nie jest to samo - czym sie rózni?



Awatar użytkownika
manior15
VW- Das Auto
VW- Das Auto
Posty: 513
Rejestracja: śr mar 04, 2009 00:19
Lokalizacja: Wieluń

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: manior15 » pt lis 26, 2010 18:19

Gosc ma racje jak kat to i zbieżność trzeba korygować, generalnie Geometria=kat+zbieżność :grin:


GT17/20 AJM+/ASZ+ Alu 18" Gwint FK, and more.. zapraszam :)No Smoke No Fun - TDI Rulez :D
Stage 1 DONE - 167Ps@404Nm
Stage 2 DONE - 195Ps@424Nm
viewtopic.php?f=89&t=276520

Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: katerpi » pt lis 26, 2010 20:27

Ło matko... Przeczytałem temat i padłem :mlotek: Zmień tych mechaników.

Nie dalej jak tydzień temu powymieniałem u siebie sworznie, tuleje, zwrotnicę, a na wymianę końcówek drążka pojechałem do warsztatu bo wiedziałem że tak czy siak zbieżność i kąty obowiązkowo trzeba zrobić.

Zajeżdżam na zbieżność i mówię, żeby gość od razu kąty ustawił. On na to: "Panie tu nie ma kątów!" . Ja do gościa: "A regulacja na sworzniu?". Opamiętał się i zaczął kręcić. Potem nie mógł ustawić kątów (wartość na jednym kole mocno odstawała), zajrzał do kompa i okazało się, że coś tam przy kołysce da się skręcić. Wszystko pięknie ustawił.

Morał z tej bajki jest taki: Mus samemu najpierw rozpracować temat i pokazać mechanikowi co ma zrobić albo znaleźć naprawdę porządnego machera :okej:

Pozdro. Życzę powodzenia, a nowych oponek troszku szkoda....



rokoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: pt cze 20, 2008 17:10
Lokalizacja: S-ec

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: rokoski » ndz lis 28, 2010 13:03

Musiałem ustawić zbieżność w swojej Borze i został mi polecony zakład który tylko tym się zajmuje na ul. Swobodnej w Sosnowcu.
Paliło mi się a tam był tłok ( facet się nie umawia, tylko bierze ludzi z kolejki ;) i pojechałem gdzie indziej i teraz żałuję.

BTW: Byłem na przeglądzie okresowym Octavią 1, facet z obsługi przejechał przez taką płytę i uznał, że jest zła zbieżność ustawiona z tyłu auta.
Nic o tym nie wiedziałem, pojechałem do Automax w Sosnowcu i powiedzieli żebym się tym nie przejmował bo na stacjach pracują "Tępe Ch...e" i im wychodzi, że jest źle podczas gdy jest dobrze. Noo nieważne, podjechałem tam na swobodną Octavią i o dziwo Pan powiedział że z tyłu w Octavii się nic nie ustawia.
Wyszło na to że pan diagnosta jest "TC", Panowie z Automaxa mieli rację. Pan na Swobodnej poparł teorię z Automaxa ;)
Dodam, że minęło 7 miesięcy zmieniałem opony w O1 i nie są zdarte.
Może masz jakiś wahacz oryginalny ale kupiony w sklepie skody, tańszy i przez przypadek bez jakiejś regulacji. Adres gościa masz, jak masz blisko podjedz, lepiej wydać z 40 niż sobie zajechać opony.



Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: szlachcic_1990 » ndz lis 28, 2010 22:41

rokoski pisze: Może masz jakiś wahacz oryginalny ale kupiony w sklepie skody, tańszy i przez przypadek bez jakiejś regulacji.
nie nie wszystko oryginalne VW
rokoski pisze: ul. Swobodnej w Sosnowcu.
Adres gościa masz, jak masz blisko podjedz, lepiej wydać z 40 niż sobie zajechać opony.
Narazie sie nie bede wybierał do Sosnowca, zobacze co pokaża mechanicy u mnie. Jade w czwartek bo jestem juz umówiony na ustawianie moze zrobia a jak nie to bedzie zjeb_a mechaniora...
Na co zwrócic uwage przed zapłata juz po ustawieniu katów i zbieżności... tak na poczekaniu to nie da sie stwierdzic czy cos zrobili w celu poprawienia geometri...?



Awatar użytkownika
katerpi
_________________
_________________
Posty: 901
Rejestracja: wt gru 08, 2009 20:39
Lokalizacja: RZ/RLU

Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: katerpi » ndz lis 28, 2010 22:45

szlachcic_1990, patrz co mechanik ustawia...Ja zawsze wchodzę do kanału i patrzę co kolesie wyrabiają.
Zbieżność ustawiasz na drążkach, natomiast kąty na sworzniach i jeszcze gdzieś tam pod kołyską.

U mnie zawsze dają druczek i przed zapłatą każą się przejechać...

Jeśli nie ściąga to na pierwszy rzut oka wszystko powinno być git :okej:



Awatar użytkownika
szlachcic_1990
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lut 11, 2010 22:53
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: Nierównomierne ścieranie opon MK4

Post autor: szlachcic_1990 » ndz lis 28, 2010 23:05

katerpi pisze: Zbieżność ustawiasz na drążkach, natomiast kąty na sworzniach i jeszcze gdzieś tam pod kołyską.
czy napewno gdzies pod kolyska w mk4, gdybym wiedzial na 100% bylo by git a jak bym wiedzial w którym miejscu to juz by było cudownie przydaly by sie jakies fotki gdzie i jak na tej kolysce :D
wtedy wiedzial bym gdzie mechanior wklada łapy i po co...

PS. czasem Ci fachowcy odkrecaja to czego nie powinni....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości