Zawieszenie Golf mk2

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
BigZ25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt paź 06, 2017 19:09

Zawieszenie Golf mk2

Post autor: BigZ25 » wt sty 30, 2018 22:43

Witam
Mój golfik aktualnie ma założone gwintowane zawieszenie (takiego kupiłem).
Co prawda autko fajnie się tak prowadzi ale z drugiej strony to zawieszenie jest za twarde na nasze wspaniałe drogi (dziury, wyboje itp) dlatego na wiosnę chciałbym założyć fabryczne amortyzatory + sprężyny obniżające (myślę że -40 i -40 byłoby w sam raz).

I tutaj chciałbym zapytać jakie sprężyny wybrać żeby było w miarę miękko a jednocześnie aby zachować podobne własności jezdne jak na obecnie założonym gwincie?

A może dało by się dobrać jakieś miękkie sprężyny do obecnych amortyzatorów?



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Zawieszenie Golf mk2

Post autor: Mavrick » śr sty 31, 2018 20:54

Teoretycznie nie jest wskazane zakladanie obnizajacych sprezyn do org. amorow bo maja nieco inny zakres pracy i jest szansa ze szybko je zajezdzisz.



wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Zawieszenie Golf mk2

Post autor: wojtas4589 » sob lut 03, 2018 21:32

jak masz gwintowane to podkręć do góry i powinien być miększy



Awatar użytkownika
BigZ25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt paź 06, 2017 19:09

Zawieszenie Golf mk2

Post autor: BigZ25 » wt lut 06, 2018 21:49

Jak dam do góry to będzie wyżej i twardziej - wiem bo podnosiłem - jak kupiłem auto to było za nisko więc podniosłem kręcąc gwint do góry i niestety zrobiło się przy tym jeszcze twardziej :(



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: PAPAYOS » sob lut 24, 2018 23:11

Zakładanie seryjnych amorków i obniżających sprężyn nie ma sensu, tak jak ktoś już wspomniał, inny jest zakres pracy amorka. Zakładanie z kolei seryjnych sprężyn do sportowych amorków spowoduje, że auto się podniesie, ale dalej będzie twarde... Więc proponuje, jak chcesz komfortu to tylko seria...


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Kitowy13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: pt lip 09, 2010 00:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: Kitowy13 » pn lut 26, 2018 10:02

PAPAYOS pisze:
sob lut 24, 2018 23:11
Zakładanie seryjnych amorków i obniżających sprężyn nie ma sensu,
Nie do końca się zgodzę.
Od ponad roku śmigam już na seryjnych amorkach i sprężynach - 40 - 35
i nic się nie dzieje wiadome jest twardziej niż na seri ale jest to jeszcze
taki dobry kompromis miedzy komfortem a wygoda prowadzenia.
Faktycznie przy większym obniżeniu np -60 już przymusowo trzeba zmieniać
na sportowe amory bo będzie dobijać ale przy -40 seryjny
amor daje sobie spokojnie rady bez większych problemów



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: PAPAYOS » pn lut 26, 2018 13:31

Sprężyny obniżające wcale nie są twardsze od seryjnych, Mają po prostu kilka zwojów ułożonych blisko siebie i to te zwoje po opuszczeniu auta się składają. Reszta pracuje normalnie. Chodzi o to że amortyzator seryjny nie pracuje w całym swoim zakresie, sportowe amorki mają o 2,5-3 cm krótszy skok. Jak piszesz o "dobijaniu" to od czego są odboje???


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Kitowy13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: pt lip 09, 2010 00:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: Kitowy13 » pn lut 26, 2018 15:38

W momencie gdzie przy -40 mam zawieszenie opuszczone czyli podniesione auto to sprężyna dalej siedzi
w gniazdach bez przemieszczania się, myślę ze przy sprężynach -60 już za bardzo nie siedzi i pomyśl po pierwsze
o sytuacji gdy podbija ci koło do maksymalnego rozpięcia amora i nagle wysuwa się sprężyna z gniazda przy dajmy na to 80 km/h ?
co ci da odbój w takiej sytuacji ?
Zasada przy obniżeniu na samych sprężynach jest prosta wiadomo ze amor dostaje po tyłku
skoro normalny zakres skoku ma np 150mm a przy obniżeniu go o -40 automatycznie
jego skok zmniejsz się o tą wartość i jest w ciągłej pracy w 27% i w przypadku małych nierówności dostaje po dupie jak
przy dużych ale przy obniżeniu o -60 gdzie wykorzystuje się przy normalnej jeździe 40% właściwości pracy amora
to tak jak byś jeździł cały czas do dużych wertepach wiedz automatycznie wytrzymałość takiego amora mocno spada i
pytanie czy jest to opłacalne w takiej skali już nie wspominając o bezpieczeństwie
A co do utwardzenia zawieszenia wytłumacz fenomen gdy auto stoi na seryjnych sprężynach to buja go po zakrętach a wystarczy
obniżyć go o -40 i efekt znika ? skoro sprężyny nie są za to odpowiedzialne w tym przypadku to co ?



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: PAPAYOS » wt lut 27, 2018 11:12

"skoro sprężyny nie są za to odpowiedzialne w tym przypadku to co ?"
Amortyzator!

"podbija ci koło do maksymalnego rozpięcia amora i nagle wysuwa się sprężyna z gniazda przy dajmy na to 80 km/h ?
co ci da odbój w takiej sytuacji ?"
Chcesz powiedzieć, że jak składasz sprężynę na amorku, to ona jest luźna i sobie zmienia położenie??!
GRATULUJĘ POMYSŁU!!!
Wszystkie sprężyny obniżające które miałem i montowałem (3 kmpl), zawsze, nawet na seryjnym amorku, musiałem ściskać żeby poskładać do kupy!
Sprężyna obniżająca nawet -80mm w jałowym położeniu jest tej samej długości co seryjna...

Pozdrawiam


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Kitowy13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: pt lip 09, 2010 00:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: Kitowy13 » wt lut 27, 2018 16:10

ObrazekSprężyna -25 i Seria

Jeśli twoim zdanie nie ma różnicy spoko Dobra nie będę się sprzeczał z tobą bo widzę ze nie ma sensu
BigZ25 ile ludzi tyle zdań wybór należny do ciebie tyle w temacie ;)



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: PAPAYOS » wt lut 27, 2018 19:48

Widzę że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, więc powtórzę ci raz jeszcze. (Patrz post wyżej). Wszystkie sprężyny obniżające, które do tej pory montowałem w swoim aucie były luzem tej samej długości co seryjne.
A poza tym, pokazując zdjęcie na którym porównujesz długości sprężyn, przeczysz sam sobie, że można założyć krótką/obniżającą sprężynę na seryjny amortyzator. Sprężyna na amortyzatorze musi siedzieć ścisło, żeby nie wypadała z gniazda przy maksymalnym rozprężeniu. Prezerwatywy też nie zakładasz jak masz narzędzie w pozycji wiszącej!!! Chociaż też można...

Ja sam ucinałem przednie sprężyny o 2,5 zwoja i żeby zamontować ją na amorku musiałem używać sciągaczy do sprężyn! Więc jeśli używasz obniżającej i krótkiej sprężyny to tylko amorek tzw sportowy...


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
Kitowy13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: pt lip 09, 2010 00:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: Kitowy13 » śr lut 28, 2018 09:19

[quote=PAPAYOS post_id=7127523 time=1519753737 user_id=41106]
Widzę że masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem, więc powtórzę ci raz jeszcze. (Patrz post wyżej). Wszystkie sprężyny obniżające, które do tej pory montowałem w swoim aucie były luzem tej samej długości co seryjne.
A poza tym, pokazując zdjęcie na którym porównujesz długości sprężyn, przeczysz sam sobie, że można założyć krótką/obniżającą sprężynę na seryjny amortyzator. Sprężyna na amortyzatorze musi siedzieć ścisło, żeby nie wypadała z gniazda przy maksymalnym rozprężeniu. Prezerwatywy też nie zakładasz jak masz narzędzie w pozycji wiszącej!!! Chociaż też można... [quote]

:rotfl: Ja sobie nie przeczę ale jak byś [b]CZYTAŁ ze zrozumieniem[/b] od początku cała rozmowę
to byś wiedział poza tym przeanalizuj co sam napisałeś w ostatnich dwóch postach
Dobra nie ważne zakończymy dyskusje bo widzę ze to naprawdę nie ma sensu

{ {Ja sam ucinałem przednie sprężyny o 2,5 zwoja }}


Nie ma to jak samemu sobie strzelić w kolano...
Takie zabiegi to już w ogóle jest mistrzowskie posuniecie z lat 90
PAPAYOS dla mnie temat zamknięty mamy bardzo rozbieżne zdania
a forum to nie miejsce na gównoburze.
Z mej strony tyle w temacie Pozdro :bigok:



Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: PAPAYOS » śr lut 28, 2018 14:53



https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

Awatar użytkownika
BigZ25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt paź 06, 2017 19:09

Re: Zawieszenie Golf mk2

Post autor: BigZ25 » ndz mar 25, 2018 14:41

Dobra chyba wrzucę serię - słabo to będzie wyglądać bo wysoko na 13" ale przynajmniej komfortowo :pub:

Pytanie czy muszę szukać mcphersonów od wersji 1.3 czy w 1.6 i 1.8 były takie same?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości