zwiększanie prześwitu, podnoszenie zawieszenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
zwiększanie prześwitu, podnoszenie zawieszenia
Witam, jako ze niedawno rozwaliłem mise olejowa (jeżdżę po polach lasach) czas na wyższy przeswit samochódu (nie mylić z usztywnieniem) zastanawiam sie czy dałoby rade zrobić cos z golfem IV chciałbym go podnieść najlepiej tanio i szybko ewentualnie mogę montować i zdemontować jakiś zestaw zależny mi na tym dosłownie 2 miesiące w roku. słyszałem o gumach na sprężyny
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 819
- Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
- Lokalizacja: Skawina, malopolska
zwiększanie prześwitu, podnoszenie zawieszenia
Tez mnie interesuje ten temat bo kolega chce golfa 4 tez podniesc bo tez chce móc wjechac w las/pola .Z tego co do tej pory udalo mi sie ustalic to z przodu mozna wlozyc sprezyny z automata (jest ciezszy wiec pewnie beda wyzsze / sztywniejsze), ewentualnie zastosowac podkladki miedzy miske a lozysko amora z Octavii.Co do tylu to Chyba zostaje jakas najdluzsza seryjnie sprezyna wzmocniona.Sa podkladki pod sprezyne okolo 2-3cm ale nie wiem czy nie braknie skoku amortyzatora (raczej braknie bo na seryjnej sprezynie mialem zalozone Bilsteiny ktore mialy byc wg sprzedawcy do Bory a byly ok 2 cm krotsze i przy przechylach nadwozia gdy kolo lapalo uskok to walilo po gornych poduszkach bo brakowalo skoku)
VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony
Seat Leon 1.6 16 05' LPG
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 518
- Rejestracja: ndz maja 28, 2017 11:22
- Lokalizacja: Zwierzyniec
- Auto: Volkswagen Golf
Re: zwiększanie prześwitu, podnoszenie zawieszenia
Z tyłu dokładałem gumy i sprężyny wzmacniane tylko w toledo 1M ale to to samo trochę wygląda jak OFF Road ale też jeżdżę po lasach nieraz i nic nie chaczy
zwiększanie prześwitu, podnoszenie zawieszenia
Przy McPhersonach można dać podkładkę między karoserię a łożysko. Gumy wkładane w zwoje sprężyny usztywniają i mogą powodować pękanie sprężyny. Gumy pod samą sprężynę zmieniają punkt pracy amortyzatora - patrz dalej, ale w rozsądnym zakresie są OK. SVW ma kilkadziesiąt wersji sprężyn dla jednego modelu auta - sprawdzałem to akurat dla Golfa 7, ale powinno być podobnie - - w zależności od wyposażenia, silnika, rynku... Prawie zawsze można znaleźć na tył takie, które będą wyższe - np. od kombi, diesla, 4x4 itd.
Zmiana na kilka miesięcy jest takim sobie pomysłem, bo dochodzi koszt ustawienia geometrii (w pewnym zakresie podniesienia może to się nie udać bez dodatkowych patentów).
Nie należy przesadzać - z przodu nadmierne podniesienie obciąży przeguby - w ekstremalnym przypadku szybko się poddadzą. Poza tym zawieszenie musi mieć zakres pracy w dół - szczególnie w terenie, by koło utrzymywało kontakt z nawierzchnią i nie urywały się amortyzatory. Jak się idzie w górę, to dobrze, by było trochę bardziej twardo (prowadzenie i jazda w terenie). I ostatnia rada - w starszym aucie sprężyny mogą być wymęczone i już zmiana na nowe podniesie samochód.
Podnosiłem już dwa swoje auta (nie VW) oraz leciutko jednego golfa - przy niezależnym zawieszeniu więcej może dać twardsze i skuteczniejsze amortyzatory niż podniesienie ale przy galaretowatym i nurkującym zawiasie.
Zmiana na kilka miesięcy jest takim sobie pomysłem, bo dochodzi koszt ustawienia geometrii (w pewnym zakresie podniesienia może to się nie udać bez dodatkowych patentów).
Nie należy przesadzać - z przodu nadmierne podniesienie obciąży przeguby - w ekstremalnym przypadku szybko się poddadzą. Poza tym zawieszenie musi mieć zakres pracy w dół - szczególnie w terenie, by koło utrzymywało kontakt z nawierzchnią i nie urywały się amortyzatory. Jak się idzie w górę, to dobrze, by było trochę bardziej twardo (prowadzenie i jazda w terenie). I ostatnia rada - w starszym aucie sprężyny mogą być wymęczone i już zmiana na nowe podniesie samochód.
Podnosiłem już dwa swoje auta (nie VW) oraz leciutko jednego golfa - przy niezależnym zawieszeniu więcej może dać twardsze i skuteczniejsze amortyzatory niż podniesienie ale przy galaretowatym i nurkującym zawiasie.
zwiększanie prześwitu, podnoszenie zawieszenia
kolego czasem warto poszukać temat był wałkowany
Zajrzyj tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=264347" onclick="window.open(this.href);return false;
masz tam opisany patent dla Octavi, ewentualnie droższe rozwiązanie to pakiet na kiepskie drogi czyli dodatkowo metalowa płyta pod silnik zamiast "pieluchy"
Zajrzyj tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=77&t=264347" onclick="window.open(this.href);return false;
masz tam opisany patent dla Octavi, ewentualnie droższe rozwiązanie to pakiet na kiepskie drogi czyli dodatkowo metalowa płyta pod silnik zamiast "pieluchy"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości