Generalny remont zawieszenia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Generalny remont zawieszenia
Witam
Zastanawiam się nad generalnym remontem zawieszenia w moim mk4, ma już przejechane 300tys i jak przesiądę się do autka z przebiegiem niecałe 100tys to jest ogromna różnica.
Proszę o podpowiedz co w zawieszeniu było by do wymiany aby przywrócić komfort jazdy bez żadnych stuków i innych niepotrzebnych dźwięków. Mam tu na myśli, tuleje metalowo gumowe, gumy, stworznie itp
Zastanawiam się nad generalnym remontem zawieszenia w moim mk4, ma już przejechane 300tys i jak przesiądę się do autka z przebiegiem niecałe 100tys to jest ogromna różnica.
Proszę o podpowiedz co w zawieszeniu było by do wymiany aby przywrócić komfort jazdy bez żadnych stuków i innych niepotrzebnych dźwięków. Mam tu na myśli, tuleje metalowo gumowe, gumy, stworznie itp
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Generalny remont zawieszenia
Najlepiej podjedz na stacje diagnostyczna i powiedzą CI co trzeba wymienić.
No chyba że chcesz za jednym razem wszytko wymienić, oczywiście wszytko po stronie lewej i prawej czyli sworzeń wahacza, drążek kierowniczy z końcówką drążka,tuleje wahacza przednia i tylna, łącznik stabilizatora, poduszka/obejma stabilizatora(radzę kupić oryginał w ASO bo zamienniki po chwili piszczą), amortyzatory i od razu wymienić poduszkę amortyzatora wraz z łożyskiem. W tylnym zawieszeniu tuleje belki.
No chyba że chcesz za jednym razem wszytko wymienić, oczywiście wszytko po stronie lewej i prawej czyli sworzeń wahacza, drążek kierowniczy z końcówką drążka,tuleje wahacza przednia i tylna, łącznik stabilizatora, poduszka/obejma stabilizatora(radzę kupić oryginał w ASO bo zamienniki po chwili piszczą), amortyzatory i od razu wymienić poduszkę amortyzatora wraz z łożyskiem. W tylnym zawieszeniu tuleje belki.
-
- Użytkownik
- Posty: 466
- Rejestracja: ndz lis 22, 2009 22:56
- Lokalizacja: krzeszowice (reszta świata)
- Kontakt:
Generalny remont zawieszenia
pderk, moja rada i u mnie w golfie zastosowane i zrób to samo a wiec :
bolączką golfa bywają SIMERBLOKI w wahaczach co sprawia jeżeli są oberwane że samochód lubi np pływać po drodze a co za tym idzie ci... się jezdzi;p one w golfach mają naciecie i trzeba je wprasowywać według znaczków na wahaczach ble ble ble i co najlepsze nie są pełne zalane gumą tylko w połowie ale że heh Polak potrafi to z sąsiadem wpadliśmy na pomysł żeby może założyć z audi i co pach są pełne i takie same a po założeniu efekt : nie buja i sztywniejsze zawieszenie a kłopotliwe wymiany ich poszły do lamusa bo się nie obrywają ;p
zdj podglądowe
z GOLFA
Z AUDI A3 / S3
http://archiwum.allegro.pl/oferta/tulej ... 29896.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zakładaj i nie przejmuj się niczym a na pewno będziesz zadowolony a w moim golfie już kilka lat jezdzi na tym z S3
bolączką golfa bywają SIMERBLOKI w wahaczach co sprawia jeżeli są oberwane że samochód lubi np pływać po drodze a co za tym idzie ci... się jezdzi;p one w golfach mają naciecie i trzeba je wprasowywać według znaczków na wahaczach ble ble ble i co najlepsze nie są pełne zalane gumą tylko w połowie ale że heh Polak potrafi to z sąsiadem wpadliśmy na pomysł żeby może założyć z audi i co pach są pełne i takie same a po założeniu efekt : nie buja i sztywniejsze zawieszenie a kłopotliwe wymiany ich poszły do lamusa bo się nie obrywają ;p
zdj podglądowe
z GOLFA
Z AUDI A3 / S3
http://archiwum.allegro.pl/oferta/tulej ... 29896.html" onclick="window.open(this.href);return false;
zakładaj i nie przejmuj się niczym a na pewno będziesz zadowolony a w moim golfie już kilka lat jezdzi na tym z S3
Golf III 1.8 benz z LPG
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH
VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS
Passat B5 1.9 TDI AFN
obecnie VW GOLF 4 variant 1.9 tdi ALH
VOLKSWAGEN Golf IV variant . BORYS
Re: Generalny remont zawieszenia
Wielkie dzięki za pomoc, najpewniej wymienię wszystko bo autko ma już swój przebieg
Dzięki za radę z tą tuleją od Audi S3
Dzięki za radę z tą tuleją od Audi S3
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Generalny remont zawieszenia
Te pełne tuleje występowały w audi TT/S3/R32
jak będziesz wymieniał elementy zawiedzenia kup najlepiej Lemfordera
jak będziesz wymieniał elementy zawiedzenia kup najlepiej Lemfordera
Generalny remont zawieszenia
Ok
Mam pytanko odnośnie tuleji wahacza z audi to mogę kupić na tył i przód do mojego mk4?
Tuleję tylnej belki wymieniam na taką samą z mk4 czy też jest jakiś myk?
Mam pytanko odnośnie tuleji wahacza z audi to mogę kupić na tył i przód do mojego mk4?
Tuleję tylnej belki wymieniam na taką samą z mk4 czy też jest jakiś myk?
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Generalny remont zawieszenia
Nie zakładasz tylko tuleje pełną tzn dużą z TT/S3/R32, małą tuleje wahacza zostaje "seryjna"
Tuleje tylnej belki jest taka sama. Jest tylko kilka rozmiarów upewnij się jaki rozmiar masz na aucie.
Tuleje tylnej belki jest taka sama. Jest tylko kilka rozmiarów upewnij się jaki rozmiar masz na aucie.
Generalny remont zawieszenia
Szkoda, ze nikt nie pisze ze zauwazalnie spada komfort na pelnej tulei z s3. Mam takie u siebie od wielu lat i teraz bede zmienial na puste.
-
- Forum Master
- Posty: 1182
- Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
- Lokalizacja: Bielsko
Generalny remont zawieszenia
Komfort to pojęcie względne.. Ojciec jeździ na tulejach s3 na seryjnym zawieszeniu. seryjne amory, seryjne sprężyny i balony na 15stkach i różnic nie odczuwa. Ale kolego masz też racje, pewnie komfort w jakimś stopniu się zmienia, - za to auto pewniej się prowadzi i takie tuleje są prawie nie zniszczalne. Coś za coś. Ja latam teraz na gwincie, tuleje s3 opony balony 15. Dla mnie się jeździ bardzo przyjemnie. W lecie szerokie 18 naciągi na profilu 40. Tuleje mają 4 albo więcej lat i są w stanie bdb.
Uważam, że na seryjnym zawieszeniu, felgach i oponach, zmiana w komforcie jest niezauważalna.
Uważam, że na seryjnym zawieszeniu, felgach i oponach, zmiana w komforcie jest niezauważalna.
Generalny remont zawieszenia
Odnośnie trwałości mogę dodać, że tuleje od s3 mam od 8 lat i mają się dobrze:)
Generalny remont zawieszenia
ja mam 3 lata te tuleje i sa ok,komfort troche , minimalnie!! spada, natomiast komfort nie tylko zależy od tych tulejek ale tez od sprezyn amorów , jak masz je w kiepskim stanie to bedzie duża różnica w komforcie na pełnych tulejeach. Jak nie jezdzisz po jakis masakrycznych drogach to zakładaj pełne tuleje smiało.
Generalny remont zawieszenia
Ja u siebie mam nowe amory sachs, swieze sprezyny z aso, nowe sworznie, galki, laczniki i gumy stabilizatora a kazda nierownosc poprzeczna to walniecie. Na 100% to z przedniej osi halas.
Generalny remont zawieszenia
Mie wiem czy to ma znaczenie ale te tuleje pełne z tt czy s3 btyły stosowane fabrycznie w troszke innych wahaczach, tt miało inne wachacze niz golf 4, wystarczy wpisać w google wahacze od tt . Ten wahacz , wyglada na to , że przy wahaczu z tt jest wiekszy kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy. Kavior , a gumki sanek wymieniałęś??? Napewno masz wszystkie gumy w zawiasie wymienione??
Generalny remont zawieszenia
Wszystkie gumy nowe, jedynie na sankach nie zmieniałem. Myślałem o nich ale nie ukrywam, że nie pale się do zrzucania sanek. Już w jednym aucie robiłem to bez kanału Dzisiaj jadąc dokładnie obserwowałem i pokonując poprzeczne nierówności mam wrażenie jakby podbijało całą budę do góry. Najeżdżając na nierówność jednym kołem jest to samo. Jeszcze chodzi mi po głowie poduszka skrzyni biegów.przemlin pisze:Kavior , a gumki sanek wymieniałęś??? Napewno masz wszystkie gumy w zawiasie wymienione??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości