Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piteks
_
_
Posty: 5957
Rejestracja: wt gru 10, 2013 11:28
Lokalizacja: małopolska
Auto: A3 8Y 2,0 190KM
Silnik: TFSI

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: piteks » pt lis 27, 2015 21:06

Co by nie było, od premiery auta minęło już 3 lata, a oni do tej pory nie rozwiązali problemu tylnego zawieszenia :panna: . Sam miałem wymienione amorki na "niby te poprawione". Może przez chwilę było lepiej ale potem problem powrócił. Przyznam szczerze, że odpuściłem bo już nie miałem siły jeździć do ASO i słuchać, że tak właśnie pracuje sportowe zawieszenie :crazy: . Miałem wcześnie 3 fordy, które były sztywniejsze od golfa ale zawias pracował zdecydowanie ciszej. Ech, szkoda gadać.


był: Fiat: 125p, Siena HL, Punto ELX, Stilo; Ford: Focus mk2, Mondeo mk4, Focus mk3 1,6 EcoBoost; VW Golf mk7; Audi A3 8V: VW Golf mk7,5; Audi A4 B9 Fl 2,0 TFSI
JEST: Audi A3 8Y 190KM quattro
Obrazek

marekmm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 03, 2015 14:57
Lokalizacja: Piaseczno

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: marekmm » pt lis 27, 2015 21:56

wojtas_GT pisze:Trochę nie rozumiem po co im 2 dni, ja bym nie oddał, w moim zwykle czekałem, nawet przy wyjmowaniu amortyzatorów i próbach bez nich czy bez bałwanków brałem udział i wiem że cisza jest bez amorków, możliwe że bedą od nowa odkrywać proch, wyjmować stabilizator, grzebać przy plastikach itp. Kompletny bezsens, może trzeba im kazać zapoznać się z tym co niemcy publikują na ten temat. Ja się zapierałem przed odstawieniem, bo potrzebuje auta a mam tylko te.
Taką propozycje mi złożyli, dobrze że jeszcze chcą rozmawiać a nie zbywać. Podjadę w poniedziałek i pogadam na miejscu.



marekmm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 03, 2015 14:57
Lokalizacja: Piaseczno

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: marekmm » pt gru 04, 2015 20:11

Właśnie odebrałem auto z serwisu. "Testowali" 10h. Zakładali amortyzatory z innego golfa z rocznika 2014 i oczywiście nic nie stuka. Wreszcie przyznali mi do końca racje, wysłali zapytanie do centrali z pełnym opisem i czekam na odpowiedź.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » sob gru 05, 2015 00:49

To ciekawe co zalozyli. Czekam na ten final i bilsteiny. Swoja droga-pare miesiecy temu jak u mnie biegali przejechałem sie nowym autem jeszcze bez tablic w variancie i tez stukalo, nieco slabiej ale to bylo to (pewnie dlatego od razu nie dokuczalo, ale po kilkuset km juz bylo to wyrazne). Z kolei mi obiecano w ASO ze niebawem sie dowiem jak sie skonczyl podobny do mojego przypadek, ktorym sie obecnie zajmuja. Importer ponoc przyznal wymiane amortyzatorow, ale ASO albo zapomnialo o mnie albo jeszcze nie dostali tych czesci (ktos tu pisal o koszmarnym czasie oczekiwania). Musial widocznie bardziej nalegac, niz ja. Kierownictwo ASO zawsze twierdzilo ze robi wszystko dla mojej satusfakcji... bede sie musial przypomniec.



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: rysiektr » sob gru 05, 2015 10:19

Musza tak mówić - przez to, ze Ty i inni kupili samochody oni maja wypłaty. Dodatkowo na szkoleniach dla serwisów pewnie maja odpowiednio prany mózg i powiedzą wszystko aby klient byl zadowolony :-)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

marekmm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 03, 2015 14:57
Lokalizacja: Piaseczno

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: marekmm » pt gru 11, 2015 11:32

marekmm pisze:Wreszcie przyznali mi do końca racje, wysłali zapytanie do centrali z pełnym opisem i czekam na odpowiedź.
Właśnie dostałem info z serwisu że centrala w Polsce wysłała zapytanie do Niemiec bo nie wiedzą co z tym zrobić....... Boję się pomyśleć ile będę czekał na odpowiedź.



Awatar użytkownika
nixdorf0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sty 11, 2016 20:53
Lokalizacja: Kraków

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: nixdorf0 » pn sty 11, 2016 21:10

Witam Panowie. Ja odebrałem swojego varianta 18 grudnia a 5 stycznia byłem już w serwisie ze stukającym zawieszeniem.... Stukało od pierwszego dnia. Mistrz oznajmił że tak nie powinno stukać i w przyszłym tygodniu mam mieć wymienione amortyzatory. Obawiam się, że nic to nie da i żałuję, że nie trafiłem na to forum przed zakupem auta. Cała ta sytuacja jest żenująca bo zamiast cieszyć się z zakupu, wkurzam się że stuka. Poinformuję o efektach działań serwisu i jestem ciekawy dalszej historii kolegi "marekmm" .



snovvac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 21, 2015 11:58

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: snovvac » pt sty 15, 2016 08:50

Witam,
u mnie tak samo. Odebrałem auto 15 grudnia 2015 a przed wczoraj byłem w serwisie. Stuka od wjechania na pierwszą kiepską drogę.
Kupiłem nawet 2 metry kwadratowe filcu Poroso by spróbować zmienić akustykę bagażnika ale to na nic.

W serwisie po rundzie na kiepskiej nawierzchni z prędkością ok 30km/h mistrz powiedział, że mam rację i zostało przyjęte zgłoszenie i wysłane zapytanie do producenta.
Podobno problem był z rocznikiem 2014 i tam wymieniano amortyzatory ale też dowiedziałem się, że to nie jest przypadłość wszystkich egzemplarzy bo mistrz też ma Varianta i to z obniżonym zawieszeniem i u niego (jak mówi) nie było tego problemu a te egzemplarze z 2014r., które do nich trafiały miały wymieniane amorki tylne i już nie wracały.

W każdym razie po kilku godzinach od wizyty w serwisie dostałem telefon, że producent odpowiedział, że:
W roczniku 2014 "zazwyczaj" pomagała wymiana amortyzatorów na nowe ale w 2015 nie powinno już stukać. Równocześnie centrala zaznaczyła, że trafia do nich coraz więcej informacji, że jednak stuka i że analizują co to może być.

Jak ASO dostanie info to mają się skontaktować ale jakby się przedłużało to mam się za jakiś czas przypomnieć i w tedy oni ponaglą producenta.

Może niektóre egzemplarze może nie stukają? Chociaż dziwne bo kolega który kupił parę dni po mnie też ma ten problem.

Najbardziej ciekawi mnie czy u kolegi vonkris'a, który chce wymienić na Bilsteiny B4 problem zniknie.
W ASO powiedzieli, że na mój koszt mogą włożyć inne amorki i nie stracę gwarancji.

Fajnie tylko jakby jednak VW pokrył koszty. Jeśli taki eksperyment z wymianą na Bilstein B4 by się powiódł i był udokumentowany to myślę, że jakiś dziennikarz motoryzacyjny mógłby nas wspomóc kontakcie z VW o zwrot kosztów za wymianę. Jeśli znaleźlibyśmy rozwiązanie, którego nie może znaleźć VW to może jakiś order od Kanclerz jeszcze dostaniemy :P

Zastanawia mnie jeszcze jedno. Na jeździe próbnej u innego dilera dostałem oczywiście hatchback bo kombiakiem jeździli akurat podobno dziennikarze.
Ciekawe, że dziennikarze nie słyszą takich rzeczy jak stukanie? A może dostają do testów te egzemplarze, które nie terkoczą?
Sprawa nadaje się jak najbardziej do TVN Turbo jeśli okazałoby się, że rozwiązanie z inną marką amortyzatorów pomaga a producent nie chce rozwiązać problemu.

Żal mi dilerów bo to nie ich wina, że muszą sprzedać Golfa z taką drażniącą przypadłością.
To wina tylko i wyłącznie producenta.

Nadzieję widzę jeszcze w facelifting'u Golfa, który ma być pod koniec tego roku. Może w nim problem będzie rozwiązany i będzie można na gwarancji np. wymienić amortyzatory na inny model?



marekmm
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob paź 03, 2015 14:57
Lokalizacja: Piaseczno

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: marekmm » pt sty 15, 2016 18:45

Kolego snovvac tylko nie rezygnuj z walki. Tu chyba nie chodzi o pieniądze tylko o fakt że sprzedają niesprawne auta. Kilka dni temu dzwoniłem do Poznania bo minął oczywiście termin 14 dni jaki mają na odpowiedź.... Miły pan poinformował że zna temat i ich dział szuka rozwiązania - to ja na to że gratis im podam rozwiązanie ;), poinformował że na pewno do końca tygodnia dostanę odpowiedź. Mamy piątek i cisza...... Oznajmiłem też, że jeżeli do końca lutego nie będę miał naprawionego auta zgłaszam się do turbo kamery, wtedy zaczynają tam kręcić nowe odcinki.



snovvac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 21, 2015 11:58

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: snovvac » pt sty 15, 2016 19:10

Nie zrezygnuję :-)
Może warto już dziś zgłosić to do Turbo Kamery i zakolejkować naszą sprawę. Przypadki nie są jak widać sporadyczne a przypominam sobie, że w niejednym przypadku ich interwencje pomagały.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: wojtas_GT » pt sty 15, 2016 19:29

Jestem za Turbo Kamerą. Trzeba tylko kogoś, kto się tym zajmie i zgłosi przypadek jako masowy (dane poszczególnych osób możemy sobie przekazać na priv, czy dodatkowe dokumenty, ja mam np. zgłoszenia usterki na papierze). Nie oglądam wszystkich odcinków, ale widziałem kiedyś wątek sprzęgieł Subaru z silnikiem wysokoprężnym. Tutaj problem można zgłosić tak, że dotyczy bardzo wielu egzemplarzy, osoby nim dotknięte "poznały" się na tym forum, po tym jak założyłem temat (nadal jest aktualny dla mnie). Usterka dotyczy Varianta od 2014 (mój) do nadal, stukają amortyzatory tylne przy niewielkich prędkościach, chociaż wykazują zwykle książkową sprawność, problem nie tylko przy sportowym, obniżonym zawieszeniu ale we wszystkich (w nowych też, bo miałem okazję krótkiej jazdy próbnej; stukał też ten którym jeżdziłem przed zakupem mojego, ale myślałem że ASO wozi jakieś klamoty).

Szkoda, że nie mamy informacji od osoby, która wymieniła oryginał na coś innego (Bilstein itp), można by wtedy się podeprzeć. Bardzo wielu osób to dotyczy, ostatnio jak byłem w serwisie w związku z czymś innym - szef serwisu obiecał mi kontakt, bo zajmuje się podobnym przypadkiem i ma wymienić amortyzatory i zrelacjonować mi efekt - jak dotąd nic nie nadesłał. Oni dobrze wiedzą, co i jak - niektórym ludziom mówiąc wręcz: "tak, stuka, tak ma być". Nie, nie ma tak być. To jest mega irytujące i trzeba w końcu z tym coś zrobić, bo co dzień gdy jadę cichym autem słyszę tylko ten terkot co Wy.

Ktoś chętny zamieszać?
Nic innego nie zwróci uwagi na ten problem, a tak mamy szansę że producent wystraszy się kolejnej negatywnej kampanii medialnej VW, która wpłynie na sprzedaż. Miałem starsze edycje Golfa i z zawieszenia nic podobnego nie dobiegało.



snovvac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 21, 2015 11:58

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: snovvac » pt sty 15, 2016 21:04

Mogę sie tym zająć tylko miałem nadzieję, że na przykładzie vonkrisa z bilsteinami b4 będziemy znali gotowe rozwiązanie.

Po tym doswiadczeniu można by je udokumentować z dziennikarzem i mielibyśmy dowód dla centrali w Poznaniu.

Vonkris czy u Ciebie coś sie ruszyło w tym temacie?
A może podesłałbyś linki do tematów na niemieckich forach bo mi bez znajomości niemieckiego ciężko to znaleźć.



Awatar użytkownika
nixdorf0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn sty 11, 2016 20:53
Lokalizacja: Kraków

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: nixdorf0 » ndz sty 17, 2016 23:13

Panowie warto to zobaczyć :
https://www.youtube.com/watch?v=3aOK-BAk_To" onclick="window.open(this.href);return false;



snovvac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn gru 21, 2015 11:58

Stuki z tyłu od nowości Golf 7 Variant 2014 wielowahacz

Post autor: snovvac » ndz sty 17, 2016 23:22

Hehehe no to cała Europa słyszy tylko nie producent!
Jutro/pojutrze usiąde i na spokojnie napiszę do tvn turbo.
Dzięki za link!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości