Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Re: Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
witam
Pozwolę się podpiąć, żeby nie mnożyć tematów.
Jakiś czas temu podjechałem moim Golfikiem 4 na stację, bo wkurzało mnie jakieś takie luźne stukanie, pukanie itp. na nierównościach, głównie prawa strona.
Stwierdzili tylko, że górna poducha amora mogła trochę siąść + prawdopodobne luzy na jej łożysku.
W końcu przy okazji odstawiłem do mechanika i faktycznie poducha już dosyć sfatygowana, więc wymieniona jako cały komplet. Wszystkie końcówki drążków, stabilizatorów itd. ponoć wyglądały ok, no i na stacji też nic tam wcześniej nie zauważyli, więc zostały. Lewa strona również nieruszana.
Po odbiorze okazuje się, że na krótkich nierównościach, studzienkach itp. słychać jeszcze mocniejsze , tym razem głuche (bardziej basowe) krótkie uderzenia/puknięcia. Ja bym to porównał do efektu napompowania opon do ~4barów.
I teraz moje pytanie: ponieważ nie wiem jaką poduchę udało się mechanikowi w sklepach przed ich zamknięciem w sobotę znaleźć, a zgaduję, że nie preferowanego Lemfordera, to czy ewentualna "podróba" może dawać taki efekt, czy raczej powinienem szukać gdzie indziej?
EDIT:
Czy jest możliwe, że w sklepie mu opchnęli i udało mu się zamontować jakąś delikatnie inną np. do innego rocznika ?
EDIT2:
Zapomniałem wspomnieć, że wymieniane były też tylne tuleje wahaczy, może to w nich powinienem upatrywać przyczyny głuchego pukania?
Pozwolę się podpiąć, żeby nie mnożyć tematów.
Jakiś czas temu podjechałem moim Golfikiem 4 na stację, bo wkurzało mnie jakieś takie luźne stukanie, pukanie itp. na nierównościach, głównie prawa strona.
Stwierdzili tylko, że górna poducha amora mogła trochę siąść + prawdopodobne luzy na jej łożysku.
W końcu przy okazji odstawiłem do mechanika i faktycznie poducha już dosyć sfatygowana, więc wymieniona jako cały komplet. Wszystkie końcówki drążków, stabilizatorów itd. ponoć wyglądały ok, no i na stacji też nic tam wcześniej nie zauważyli, więc zostały. Lewa strona również nieruszana.
Po odbiorze okazuje się, że na krótkich nierównościach, studzienkach itp. słychać jeszcze mocniejsze , tym razem głuche (bardziej basowe) krótkie uderzenia/puknięcia. Ja bym to porównał do efektu napompowania opon do ~4barów.
I teraz moje pytanie: ponieważ nie wiem jaką poduchę udało się mechanikowi w sklepach przed ich zamknięciem w sobotę znaleźć, a zgaduję, że nie preferowanego Lemfordera, to czy ewentualna "podróba" może dawać taki efekt, czy raczej powinienem szukać gdzie indziej?
EDIT:
Czy jest możliwe, że w sklepie mu opchnęli i udało mu się zamontować jakąś delikatnie inną np. do innego rocznika ?
EDIT2:
Zapomniałem wspomnieć, że wymieniane były też tylne tuleje wahaczy, może to w nich powinienem upatrywać przyczyny głuchego pukania?
Ostatnio zmieniony śr maja 20, 2015 14:00 przez antares64, łącznie zmieniany 1 raz.
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Haha no i uporalem sie ze strzalami... jak wymienialem rok temu sworznie TRW nie ma oznaczonych L i P i mialem zalozone odwrotnie :/ co powodowalo strzal przy zskrecaniu, zjezdzie z kraweznika, itp... teraz kupilem nowe, pani w sklepie oznaczyla mi po nr ktory lewy i prawy, wymienilem i jest ciiisza, takze zwroccie uwage przy montazu sworzni na lewa i prawa strone
1.9 TDI - 90 KM - ALH POWER !!
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
Re: Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
To jak? Ktoś mnie naprowadzi gdzie szukać problemu o którym pisałem 2 posty wyżej?
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Jal poduszka nie pomogla to musi byc cos w wahaczem skoro stuka... łącznik stabilizatora, koncowka drazka. Niecj ktos inny sie lepiej przyjrzy.
U mnie znow po paru godz zaczęło strzelac i chyba zamowie zwrotnice bo szalu mozna z tym strzelaniem dostac :/
U mnie znow po paru godz zaczęło strzelac i chyba zamowie zwrotnice bo szalu mozna z tym strzelaniem dostac :/
1.9 TDI - 90 KM - ALH POWER !!
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Podłączam się do tematu.
500 km temu wymieniłem hamulce przód i tył.
Dzisiaj nagle coś zaczęło stukać, metaliczny dźwięk.
Zrobiłem na 1 biegu kilka kółek w lewo i prawo i nic... cisza.
Wrzuciłem wsteczny, delikatnie w lewo i do tyłu, cisza. Wyprostowałem koła, delikatnie do przodu i stuknęło 3 razy.
Najczęściej jakby stukało kiedy na wstecznym powoli skręcam do tyłu w lewą stronę, ale może to tylko przypadek.
Dźwięk dochodzi jakby z lewej stronie na przodzie, ale mogę się mylić.
500 km temu wymieniłem hamulce przód i tył.
Dzisiaj nagle coś zaczęło stukać, metaliczny dźwięk.
Zrobiłem na 1 biegu kilka kółek w lewo i prawo i nic... cisza.
Wrzuciłem wsteczny, delikatnie w lewo i do tyłu, cisza. Wyprostowałem koła, delikatnie do przodu i stuknęło 3 razy.
Najczęściej jakby stukało kiedy na wstecznym powoli skręcam do tyłu w lewą stronę, ale może to tylko przypadek.
Dźwięk dochodzi jakby z lewej stronie na przodzie, ale mogę się mylić.
GTB...
- pawelek1z2
- Użytkownik
- Posty: 284
- Rejestracja: ndz lip 04, 2010 21:10
- Lokalizacja: LBN
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Witam i ja podłączę się do tematu od paru dnia zauważyłem, ale nie wiem od kiedy problem występują - stukanie gdzieś z przodu chyba prawa strona.. dźwięk taki ciężki do opisania, niemetaliczny, może jakby obcieranie.. Hałasuje cały czas, na luzie, na zgaszonym silniku i można by powiązać jego występowanie z obrotem koła. Parę mies temu zostały u mnie wymienione amortyzatory przód i sprężyny na KYB, łożyska górne amortyzatora. Jak również komplet tarcz i hamulców - na przód poszły mikado bodajże klocki i tarcze. zajechałem z tym do mechanika przejechaliśmy się i słyszał ale nie wiedział co to. wjechaliśmy na podnośnik pooglądał i nic nie znalazł. co to może być? jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju gumy i inne nie ma widocznych objawów uszkodzeń. dodam też, że jakiś czas temu zauważyłem, że mi sie magiel delikatnie poci ale problem się nie pogłębia tylko utrzymuje. Zauważyłem dziś, że hałasuje kiedy koła na wprost są ułożone - wystarczy około 10 stopni od położenia neutralnego ( takie delikatne odejście od toru jazdy ) i cichnie... wie ktoś co to może być?
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
U siebie wymieniłem łożysko w piaście koło lewe, oraz sworznie po 2 stronach, potem zbieżność i jest ok.
GTB...
- pawelek1z2
- Użytkownik
- Posty: 284
- Rejestracja: ndz lip 04, 2010 21:10
- Lokalizacja: LBN
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
a może to coś z hamulcami? gdzies czytałem, że może to być kwestia np źle ułożonych blaszek od klocków.
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Ja jestem po wymianie zwrotnicy (piasta z przegubem została z uzywki) pól ośki z przegubem wewnetrznym i nic sie nie zmienilo... obstawiam amortyzatory :// czasem jak pierdyknie to az sie ludzie na parkingu patrza jak wyjeżdżam...
1.9 TDI - 90 KM - ALH POWER !!
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Przy jeździe czy skręcaniu jest to łupnięcie? Może to sprężyna? Mi łupało strasznie jak ruszałem kiedy skrzynia padła (poprzednia strona opisałem).
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Xaime91, może maglownica? U znajomego stuknie raz na jakiś czas, i jeździ już tak od 2 lat.
GTB...
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
łupnie jak rusze dopiero ale nie na prostych kołach... w miejscu moge se krecic do usranej śmierci
1.9 TDI - 90 KM - ALH POWER !!
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Witam,
jestem tu nowy i golfika posiadam od tygodnia..:) ,mam podobny problem..słychać wyraźne stukanie głównie jak"kulam" się na jedynce po nierównościach oraz przy skręcaniu kierownicą..odgłos dochodzi z przedniego lewego koła..
jakiś pomysł? odwiedziłem mechanika wjechałem na kanał i zauważył niby tuleje na wahaczach do wymiany..
sądzicie ,że to jest główna przyczyna stukania?
pozdrawiam
jestem tu nowy i golfika posiadam od tygodnia..:) ,mam podobny problem..słychać wyraźne stukanie głównie jak"kulam" się na jedynce po nierównościach oraz przy skręcaniu kierownicą..odgłos dochodzi z przedniego lewego koła..
jakiś pomysł? odwiedziłem mechanika wjechałem na kanał i zauważył niby tuleje na wahaczach do wymiany..
sądzicie ,że to jest główna przyczyna stukania?
pozdrawiam
- pawelek1z2
- Użytkownik
- Posty: 284
- Rejestracja: ndz lip 04, 2010 21:10
- Lokalizacja: LBN
Stukanie z napędu / zawieszenia , w każdym razie przód
Witam. a jeśli chodzi o mnie... zrobiona geometria 3d, wszystko niemal idealnie delikatne korekty, zero luzów na maglu - przegląd zrobiony brak jakichkolwiek luzów gdziekolwiek. i jakby pominąć krzywą tarczę - które zareklamowałem - to stan techniczny ideał.. wiecie co było u mnie powodem? FELGA.. bbs 771 skręcany - zerwało mi cztery śruby po kolei na obwodzie tak, że rotor odchodził od bębna przy odpowiednim ułożeniu koła i stukaniu w nie... Nadmienie, że po zdiagnozowaniu tego , nie udało mi się więcej uzyskać takiego ułożenia koła żeby móc komuś jeszcze pokazać jak to wyglądało . Wniosek nasuwa się jeden - najciemniej pod latarnią i sprawdzajcie zawsze najprostsze rzeczy na samym początku i absolutnie niczego nie wykluczajcie. pozdro!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 15 gości