Drgania na kierownicy podczas hamowania
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Drgania na kierownicy podczas hamowania
Jedź na pierwszą lepszą stację diagnostyczną i niech ci sprawdzą na rolkach do sprawdzania hamulców na którym kole występuje bicie (tzw. owalizacja). Jeśli np. wyjdzie na prawym przodzie to rozbierz hamulce i zamień stronami tarcze (z prawego koła na lewe i odwrotnie). Potem podjedź znowu na rolki i sprawdź czy bicie (owalizacja) przeniosło się na drugą stronę. Jeśli tak to krzywa tarcza. Jeśli bicie jest na tym samym kole co przed zamianą tarcz to krzywa piasta lub błąd montażu. Pamiętaj, że przy montażu tarcz absolutnie nie można smarować powierzchni styku tarczy do piasy. Żadnego smaru miedzianego czy ceramicznego. Piasta musi być dokładnie wyczyszczona najlepiej szczotką drucianą i paierem ściernym. Powodzenia.
Drgania na kierownicy podczas hamowania
Witam. Mam problem, już niejednokrotnie jak widać poruszany związany z biciem podczas hamowania. Zmieniłem dotychczas dwa komplety tarcz, przy montażu wszystko było dokładnie oczyszczone. Zawieszenie sztywne, nie wybite. Dzieje się to zarówno na felgach stalowych jak i aluminiowych. Po zmianie i przejechaniu ok. 1-2 tys km jest ok. Potem problem powraca. Podobny przypadek miałem również w VW Polo 6n2, też zmieniałem tarcze, jednakże problemu nie rozwiązałem, bo sprzedałem auto. Po przeczytaniu tematu wskazujecie na skrzywioną piastę. W innym temacie piszą o sprawdzeniu zwrotnicy. I tu moje pytanie. Jak samemu sprawdzić piastę oi zwrotnicę? Czy jest taka możliwość ?
Ogólnie jak spojrzę na lewe koło to jakby nie stało dokładnie w pionie, jest jakby to określić delikatnie pochylone (opon nie tnie, w trakcie jazdy nie ściąga).
Ogólnie jak spojrzę na lewe koło to jakby nie stało dokładnie w pionie, jest jakby to określić delikatnie pochylone (opon nie tnie, w trakcie jazdy nie ściąga).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości