1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: krzysiiekb » ndz sie 25, 2013 21:58

Witam,
mam niecodzienny problem z którym nie radzą sobie mechanicy.
Mianowicie coś stuka przy jeździe na niewielkich nierównościach oraz przy skręcie autem i pojawieniu się jakieś nierówności.
Dodatkowo przy niewielkim pofalowaniu jezdni czuję tak jakby koło od strony kierowcy chciało nagle zmienić tor jazdy i jechało w inną stronę niż pozostałe - ściąganie w lewą lub w prawą mimo trzymania kierunku na wprost.
Usterkę słychać także przy skręcaniu na małych prędkościach oraz przy gwałtownym dodawaniu i odejmowaniu gazu.

Sprawdziłem:
*sworznie wahacza
*stabilizator i łączniki
*końcówkę drążka kierowniczego
Wszystko w porządku. Kontrola u mechanika oraz kontrola na szarpakach na stacji diagnostycznej.

Co może być przyczyną mojego problemu?
Mam nadzieję, że dosyć precyzyjnie określiłem problem. :pub:


KaBe

lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: lukasz.gtd » ndz sie 25, 2013 23:00

krzysiiekb pisze:Usterkę słychać także przy skręcaniu na małych prędkościach oraz przy gwałtownym dodawaniu i odejmowaniu gazu.
Przegub?
krzysiiekb pisze:Sprawdziłem:
*sworznie wahacza
*stabilizator i łączniki
*końcówkę drążka kierowniczego
Wszystko w porządku. Kontrola u mechanika oraz kontrola na szarpakach na stacji diagnostycznej.

A zbieżność?


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Gnolf
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: śr sty 27, 2010 18:40
Lokalizacja: Uk

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: Gnolf » ndz sie 25, 2013 23:11

przy zle ustawinej zbieznosci byloby jakie stukanie? przy dodawaniu gazu lub odejmowaniu ten stuk to moze byc ktoras z poduszek moze od motoru ,moze od skrzyni,warto poszarpac tez maglownica,moze tam jakies luzy,skontroluj tez przykrecenie sanek ,bo i takie cuda sie zdazaja



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: krzysiiekb » ndz sie 25, 2013 23:32

co do zbieżności to robiona była dwa miesiące wstecz, chociaż na naszych drogach to wszystko możliwe...
przeguby sprawdzone, poza tym wymienione około pół roku wstecz wszystkie prawa plus lewa strona wew i zew metelli i lobro.

co do stukania to dochodzi z okolic amortyzatora - zastanawiam się nad poduszką amortyzatora z łożyskiem - chociaż ją wymieniałem miesiąc wstecz ;/ - czy ona wpływa na skręcanie i może powodować zmianę toru jazdy jednego z kół gdy jest uszkodzona?

co do maglownicy to mam mały luz, ale w aucie z tego roku raczej bym się go aż tak nie czepiał.
poduszki na silniku sprawne, jedna siadła, ale już wymieniona.
co do "sanek" nie wiem...

Jakie mogą być jeszcze przyczyny nagłego zmiany kierunku jazdy jednego koła na małych nierównościach - odczucie tak jak by najpierw chciało jechać w lewo, później w prawo i muszę mocno trzymać kierownicę, lekko nią ruszyć i nie odejmować gazu żeby gdzieś nie wypaść... ????


KaBe

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: krzysiiekb » pn sie 26, 2013 18:51

w grę wchodzi możliwość zjechanych amortyzatorów z przodu - ale czy one dały by takie objawy?
przy kontroli na stacji miesiąc termu były około 62%


KaBe

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: XV2 » śr sie 28, 2013 20:30

Miałeś to od początku zakupu auta czy po jakimś czasie >?


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: krzysiiekb » śr sie 28, 2013 23:24

XV2, nigdy wcześniej takich problemów nie miałem, samochód jest ze mną już 6-7lat.


KaBe

jameess
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: pt mar 24, 2006 16:52
Lokalizacja: zg

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: jameess » czw sie 29, 2013 14:57

Coś mi się wydaje że to zatarte łozyska amorów na mcpersonie, po prostu przy skręcie strzelają ci sprężyny. Jak autem jezdzisz juz taki czas to i na łozyska +gumy przyszła pora. Komplet na oba amory kosztuje ok80 zł ( lemforda lub febi ). Podnieś maskę i zobacz jaka jest odległość tależyka na górnym mocowaniu amora, jak więcej niż 1.5 cm to wymiana.



Awatar użytkownika
dayanes
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw sie 29, 2013 20:22

1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła

Post autor: dayanes » sob sie 31, 2013 22:06

Czasami taki objaw daję niedokręcona pierwsza tulejka wahacza. Sprawdź ją, nie zaszkodzi, może diagnosta coś przeoczył.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości