1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
Witam,
mam niecodzienny problem z którym nie radzą sobie mechanicy.
Mianowicie coś stuka przy jeździe na niewielkich nierównościach oraz przy skręcie autem i pojawieniu się jakieś nierówności.
Dodatkowo przy niewielkim pofalowaniu jezdni czuję tak jakby koło od strony kierowcy chciało nagle zmienić tor jazdy i jechało w inną stronę niż pozostałe - ściąganie w lewą lub w prawą mimo trzymania kierunku na wprost.
Usterkę słychać także przy skręcaniu na małych prędkościach oraz przy gwałtownym dodawaniu i odejmowaniu gazu.
Sprawdziłem:
*sworznie wahacza
*stabilizator i łączniki
*końcówkę drążka kierowniczego
Wszystko w porządku. Kontrola u mechanika oraz kontrola na szarpakach na stacji diagnostycznej.
Co może być przyczyną mojego problemu?
Mam nadzieję, że dosyć precyzyjnie określiłem problem.
mam niecodzienny problem z którym nie radzą sobie mechanicy.
Mianowicie coś stuka przy jeździe na niewielkich nierównościach oraz przy skręcie autem i pojawieniu się jakieś nierówności.
Dodatkowo przy niewielkim pofalowaniu jezdni czuję tak jakby koło od strony kierowcy chciało nagle zmienić tor jazdy i jechało w inną stronę niż pozostałe - ściąganie w lewą lub w prawą mimo trzymania kierunku na wprost.
Usterkę słychać także przy skręcaniu na małych prędkościach oraz przy gwałtownym dodawaniu i odejmowaniu gazu.
Sprawdziłem:
*sworznie wahacza
*stabilizator i łączniki
*końcówkę drążka kierowniczego
Wszystko w porządku. Kontrola u mechanika oraz kontrola na szarpakach na stacji diagnostycznej.
Co może być przyczyną mojego problemu?
Mam nadzieję, że dosyć precyzyjnie określiłem problem.
KaBe
-
- Użytkownik
- Posty: 449
- Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
Przegub?krzysiiekb pisze:Usterkę słychać także przy skręcaniu na małych prędkościach oraz przy gwałtownym dodawaniu i odejmowaniu gazu.
krzysiiekb pisze:Sprawdziłem:
*sworznie wahacza
*stabilizator i łączniki
*końcówkę drążka kierowniczego
Wszystko w porządku. Kontrola u mechanika oraz kontrola na szarpakach na stacji diagnostycznej.
A zbieżność?
Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
przy zle ustawinej zbieznosci byloby jakie stukanie? przy dodawaniu gazu lub odejmowaniu ten stuk to moze byc ktoras z poduszek moze od motoru ,moze od skrzyni,warto poszarpac tez maglownica,moze tam jakies luzy,skontroluj tez przykrecenie sanek ,bo i takie cuda sie zdazaja
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
co do zbieżności to robiona była dwa miesiące wstecz, chociaż na naszych drogach to wszystko możliwe...
przeguby sprawdzone, poza tym wymienione około pół roku wstecz wszystkie prawa plus lewa strona wew i zew metelli i lobro.
co do stukania to dochodzi z okolic amortyzatora - zastanawiam się nad poduszką amortyzatora z łożyskiem - chociaż ją wymieniałem miesiąc wstecz ;/ - czy ona wpływa na skręcanie i może powodować zmianę toru jazdy jednego z kół gdy jest uszkodzona?
co do maglownicy to mam mały luz, ale w aucie z tego roku raczej bym się go aż tak nie czepiał.
poduszki na silniku sprawne, jedna siadła, ale już wymieniona.
co do "sanek" nie wiem...
Jakie mogą być jeszcze przyczyny nagłego zmiany kierunku jazdy jednego koła na małych nierównościach - odczucie tak jak by najpierw chciało jechać w lewo, później w prawo i muszę mocno trzymać kierownicę, lekko nią ruszyć i nie odejmować gazu żeby gdzieś nie wypaść... ????
przeguby sprawdzone, poza tym wymienione około pół roku wstecz wszystkie prawa plus lewa strona wew i zew metelli i lobro.
co do stukania to dochodzi z okolic amortyzatora - zastanawiam się nad poduszką amortyzatora z łożyskiem - chociaż ją wymieniałem miesiąc wstecz ;/ - czy ona wpływa na skręcanie i może powodować zmianę toru jazdy jednego z kół gdy jest uszkodzona?
co do maglownicy to mam mały luz, ale w aucie z tego roku raczej bym się go aż tak nie czepiał.
poduszki na silniku sprawne, jedna siadła, ale już wymieniona.
co do "sanek" nie wiem...
Jakie mogą być jeszcze przyczyny nagłego zmiany kierunku jazdy jednego koła na małych nierównościach - odczucie tak jak by najpierw chciało jechać w lewo, później w prawo i muszę mocno trzymać kierownicę, lekko nią ruszyć i nie odejmować gazu żeby gdzieś nie wypaść... ????
KaBe
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
w grę wchodzi możliwość zjechanych amortyzatorów z przodu - ale czy one dały by takie objawy?
przy kontroli na stacji miesiąc termu były około 62%
przy kontroli na stacji miesiąc termu były około 62%
KaBe
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
Miałeś to od początku zakupu auta czy po jakimś czasie >?
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
-
- Ma gadane
- Posty: 220
- Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
XV2, nigdy wcześniej takich problemów nie miałem, samochód jest ze mną już 6-7lat.
KaBe
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
Coś mi się wydaje że to zatarte łozyska amorów na mcpersonie, po prostu przy skręcie strzelają ci sprężyny. Jak autem jezdzisz juz taki czas to i na łozyska +gumy przyszła pora. Komplet na oba amory kosztuje ok80 zł ( lemforda lub febi ). Podnieś maskę i zobacz jaka jest odległość tależyka na górnym mocowaniu amora, jak więcej niż 1.5 cm to wymiana.
1.8gt90KM - pukanie i zmiana kierunku jazdy koła
Czasami taki objaw daję niedokręcona pierwsza tulejka wahacza. Sprawdź ją, nie zaszkodzi, może diagnosta coś przeoczył.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 15 gości