Efekt skrzywionej felgi

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Pawelek19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: śr wrz 26, 2012 14:14
Lokalizacja: Ciechocinek

Efekt skrzywionej felgi

Post autor: Pawelek19 » wt lip 23, 2013 21:05

Witam, w piątek zauważyłem, a raczej kolega, że tylne koło chodzi jakby felga była krzywa. Okazało się, że z felgą jest ok, jest prosta i wyważona. Czym może być spowodowane, że koło mi "lata"?

ps: jest problem z dokręcaniem go, to znaczy gdy dokręce 3 śruby 2 robią się luźniejsze i tak w kółko. Krzywa piasta/tarcza?



kris300896
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt lis 02, 2012 19:13
Lokalizacja: Giżycko

Efekt skrzywionej felgi

Post autor: kris300896 » wt lip 23, 2013 21:43

Kręć wszystkie szpilki do oporu.
jest problem z dokręcaniem go, to znaczy gdy dokręce 3 śruby 2 robią się luźniejsze i tak w kółko. Krzywa piasta/tarcza?
Coś takiego może Ci się robić przez to że felga pewnie opornie nachodzi tym środkowym otworem.
Jeśli nie dokręcisz do końca szpilek to może być taki efekt jakbyś miał krzywą felgę. :hmm:



Awatar użytkownika
Pawelek19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: śr wrz 26, 2012 14:14
Lokalizacja: Ciechocinek

Re: Efekt skrzywionej felgi

Post autor: Pawelek19 » wt lip 23, 2013 22:45

kris300896 pisze:Kręć wszystkie szpilki do oporu.
jest problem z dokręcaniem go, to znaczy gdy dokręce 3 śruby 2 robią się luźniejsze i tak w kółko. Krzywa piasta/tarcza?
Coś takiego może Ci się robić przez to że felga pewnie opornie nachodzi tym środkowym otworem.
Jeśli nie dokręcisz do końca szpilek to może być taki efekt jakbyś miał krzywą felgę. :hmm:

No ja wiem, jestem laikiem ale nie aż takim. Są dokręcone do oporu. Wszystkie felgi dochodzą bez problemu, tylko ta jedna ma opór. zapomniałem dodać, że jak założyłem zimówkę (stal) to jest tak samo. A no i pierścień centrujący jest zmielony, jakby ściśnięty. Inne pierścienie, takie same na innych kołach, są w stanie idealnym więc rozmiar jest ok.



kris300896
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt lis 02, 2012 19:13
Lokalizacja: Giżycko

Efekt skrzywionej felgi

Post autor: kris300896 » śr lip 24, 2013 10:54

A pod stalówkę też dawałeś ten "zmielony" pierścień centrujący?



Awatar użytkownika
Pawelek19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: śr wrz 26, 2012 14:14
Lokalizacja: Ciechocinek

Efekt skrzywionej felgi

Post autor: Pawelek19 » śr lip 24, 2013 11:44

Nie, po co? Do stali mi nie potrzebny.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Efekt skrzywionej felgi

Post autor: Shmatan » śr lip 24, 2013 12:58

Aż boje się zapytać, ale:
czyściłeś przylgnie felgi, tarczy hamulcowej i centrowanie szczotką drucianą i zabezpieczałeś smarem (najlepiej ceramicznym)? śruby mają odpowiednio dobraną przylgnie (stożek/kula)?



Awatar użytkownika
Pawelek19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: śr wrz 26, 2012 14:14
Lokalizacja: Ciechocinek

Efekt skrzywionej felgi

Post autor: Pawelek19 » śr lip 24, 2013 16:10

Wyczyszczone ale nie zabezpieczone. Śruby też dobrze dobrane.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości