Wibracje na kierownicy
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wibracje na kierownicy
Witam
Mam problem z zawieszeniem a mianowicie jak w temacie trzepie mi kierownica. Zdarza się to od prędkości 120 wzyż.
W moim golfie założone jest całe zawieszenie z H&R i dystanse 10mm przod i 15 tyl.
Wymienione zostały wszystkie tuleje zawieszenie na poliuretanowe oraz drążki kierownicze i przegub zewnętrzny.
Łożyska nie mają luzów, przynajmniej odczuwalnych ani nie huczą podczas jazdy. Koła wyważone, opony w dobrym stanie. Wiem że tarcze hamulcowe nadają się do wymiany (krzywe) ale wydaje mi się że ma to wpływ tylko przy hamowaniu i tak rzeczywiście jest ponieważ drgania się wzmagają.
Wiem również że poduszka pod skrzynią ma lekkie luzy i wewnętrzne przeguby bądź coś w skrzyni ale myślę że to nie powinno mieć wpływu na drgania kierownicy - sprostujcie mnie jeśli się mylę.
Przy łukach również wibracje są większe.
Nie wiem co jeszcze może mieć powodować takie zachowanie. Mój mechanik nie potrafi wyczuć żadnych niedomagań zawieszenia.
Powiedzcie proszę gdzie jeszcze mogę szukać, co może mieć wpływ na takie zachowanie.
Poniżej link do filmiku - mam nadzieje że widać o co mi chodzi.
[youtube][/youtube]
Z góry dzięki za pomoc
Mam problem z zawieszeniem a mianowicie jak w temacie trzepie mi kierownica. Zdarza się to od prędkości 120 wzyż.
W moim golfie założone jest całe zawieszenie z H&R i dystanse 10mm przod i 15 tyl.
Wymienione zostały wszystkie tuleje zawieszenie na poliuretanowe oraz drążki kierownicze i przegub zewnętrzny.
Łożyska nie mają luzów, przynajmniej odczuwalnych ani nie huczą podczas jazdy. Koła wyważone, opony w dobrym stanie. Wiem że tarcze hamulcowe nadają się do wymiany (krzywe) ale wydaje mi się że ma to wpływ tylko przy hamowaniu i tak rzeczywiście jest ponieważ drgania się wzmagają.
Wiem również że poduszka pod skrzynią ma lekkie luzy i wewnętrzne przeguby bądź coś w skrzyni ale myślę że to nie powinno mieć wpływu na drgania kierownicy - sprostujcie mnie jeśli się mylę.
Przy łukach również wibracje są większe.
Nie wiem co jeszcze może mieć powodować takie zachowanie. Mój mechanik nie potrafi wyczuć żadnych niedomagań zawieszenia.
Powiedzcie proszę gdzie jeszcze mogę szukać, co może mieć wpływ na takie zachowanie.
Poniżej link do filmiku - mam nadzieje że widać o co mi chodzi.
[youtube][/youtube]
Z góry dzięki za pomoc
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Wibracje na kierownicy
Geometrię sprawdzałeś .. ? luz na drążkach kierowniczych, na przekładni .. Wywal te dystanse i sprawdź ci się bez nich dzieje, może mają nierówną powierzchnie styku .
Wibracje na kierownicy
Ja mam to samo od kilku lat. Zawsze powyżej 100 km/h czuć coraz silniejsze i wyraźne drżenie kierownicy. Nie wyrywa jej to z rąk, ale czyni jazdę po autostradzie nie tak komfortową jakby mogła być. Przy czym u mnie lekkie drgania są już na wolnych obrotach na postoju, a więc częściowo niesie się to z silnika/skrzyni (i na dobrą sprawę nie potrafię zidentyfikować skąd). Podobnie jak ty wymieniałem już tarcze (akurat felerne tarcze z przodu potrafią to intensyfikować, nawet bez hamowania - wiem bo to przerobiłem, więc wymieniaj te pokrzywione!), silentbloki przód i tył (po tym trochę te drgania zelżały w czasie jazdy!), obie poduszki skrzyni (dolną-tylną łapę i tą po lewej w komorze silnika - po tej wymianie również jest nieco spokojniej). I podobnie jak u Ciebie ma to średni związek z oponami i amortyzacją, bo też już zmieniałem a nie eliminowało to całkowicie tego zjawiska.
Każda reparatura zatem przynosiła w jakimś stopniu krok w dobrą stronę (drżenie stawało się mniej intensywne) ale nigdy na 100%. U ciebie na postoju na wolnych obrotach sinik nie generuje drgań? Jakby ktoś miał jakieś pomysły to też będę wdzięczny (sprawdzać sprzęgło? wymienić ostatnią poduchę?)
Każda reparatura zatem przynosiła w jakimś stopniu krok w dobrą stronę (drżenie stawało się mniej intensywne) ale nigdy na 100%. U ciebie na postoju na wolnych obrotach sinik nie generuje drgań? Jakby ktoś miał jakieś pomysły to też będę wdzięczny (sprawdzać sprzęgło? wymienić ostatnią poduchę?)
Re: Wibracje na kierownicy
geometria robiona, luz na drozkach nie wystepuje. Racją jest że jeden dystans kwalifikowałby się do wymiany ale nie przypuszczałem że z tego to może być - zamówie nowy. Ogólnie bez dystansów jazda nie da rady bo ocieram oponą o nadkole.italiano_83 pisze:Geometrię sprawdzałeś .. ? luz na drążkach kierowniczych, na przekładni .. Wywal te dystanse i sprawdź ci się bez nich dzieje, może mają nierówną powierzchnie styku .
Luz w przekładni też wydaje się jakiśtam być, myślisz że to może być powód?
Tak jak kolega robert_s napisał da sie z tym żyć ale trasy na autostradzie robią się mniej komfortowe...
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
Re: Wibracje na kierownicy
zapomnialem dodac_robert_s pisze: U ciebie na postoju na wolnych obrotach sinik nie generuje drgań? Jakby ktoś miał jakieś pomysły to też będę wdzięczny (sprawdzać sprzęgło? wymienić ostatnią poduchę?)
drgan podczas postoju absolutnie nie ma...ogolnie zjawisko nie wystepuje przy predkosciach mniejszych niz okolo 120kmh
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
Wibracje na kierownicy
No to masz się lepiej ode mnie
Zmień jeszcze te tarcze jak możesz - ja miałem ewidentnie większe drgania przed zmianą. I dodam, że poprzednie miały ledwo rok - po prostu słabszej jakości, a może na rozgrzanej wpadłem w kałużę, nie wiem. W każdym razie po włożeniu nowego kompletu Boscha drgania znacznie, ale to znacznie zmalały!
Zmień jeszcze te tarcze jak możesz - ja miałem ewidentnie większe drgania przed zmianą. I dodam, że poprzednie miały ledwo rok - po prostu słabszej jakości, a może na rozgrzanej wpadłem w kałużę, nie wiem. W każdym razie po włożeniu nowego kompletu Boscha drgania znacznie, ale to znacznie zmalały!
Wibracje na kierownicy
Dobra dobra - z dodatkowym centrowaniem? jak nie, to koło jest niewspółosiowo z piastą i musi bić kierownicą.sargon pisze:dystanse 10mm
Jaki otwór centrujący masz w feldze? albo uda się zrobić dystans (jeżeli większy od 60mm) ale przechodzisz na 4mm i łapiesz ori centrowanie, albo przechodzisz na 13mm z dodatkowym centrowaniem.
Re: Wibracje na kierownicy
nie bardzo rozumiem musze przyznacShmatan pisze:Dobra dobra - z dodatkowym centrowaniem? jak nie, to koło jest niewspółosiowo z piastą i musi bić kierownicą.sargon pisze:dystanse 10mm
Jaki otwór centrujący masz w feldze? albo uda się zrobić dystans (jeżeli większy od 60mm) ale przechodzisz na 4mm i łapiesz ori centrowanie, albo przechodzisz na 13mm z dodatkowym centrowaniem.
moge dodac tylko ze dystanse to jakis oryginalny wytwór VW z logiem i numerami czesci... cale zawieszenie (H&R) zakladal niemiec i wyglada na to ze nie oszczedzal
aha i felgi to BBS - zdjecie ponizej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
Wibracje na kierownicy
Wyważ porządnie koła.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Wibracje na kierownicy
Koła są już wyważone...brakowało jakieś 10 gram na dwóch oponach więc nie jest źle.
Pytanie jesZcze jest takie: kolega zauważył że nie mam ciężarka na jednej osce.
Czy to może wpływać na mój problem ?
Pytanie jesZcze jest takie: kolega zauważył że nie mam ciężarka na jednej osce.
Czy to może wpływać na mój problem ?
szczesliwy posiadacz VARIA(N)TA :)
Wibracje na kierownicy
Ja też nie mam i to nie wpływa na drgania bynajmniej u mnie.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
Wibracje na kierownicy
XV2 pisze:bynajmniej
sargon, nie ważne czy niemiec i nie ważne czy oryginalne - podnieś samochód, odkręć koło i zobacz czy koło samo się trzyma na miejscu, czy żeby przykręcić śruby trzeba je podnosić. W tej drugiej sytuacji występuje brak współosiowości i koło jednocześnie kręci się i porusza orbitalnie przez co będą bicia (troszkę jak przy jajowatym kole)
Re: Wibracje na kierownicy
Przykro mi że te słowo jest ci obce.Shmatan pisze:XV2 pisze:bynajmniej
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
- Waqa
- Gadatliwa bestia
- Posty: 923
- Rejestracja: wt cze 30, 2009 16:58
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp FG
- Kontakt:
Wibracje na kierownicy
cos tu nie gra. po co dystanse do BBS 771? mam takie same felgi i nic mi nie obciera, a zadnych dystansow nie mam. zawieszenie nie powinno zmieniać ET (chyba ze ja o czymś nie wiem).
Shmatan sugeruje ze masz jajko na centrowaniu, także dokładnie przyjrzyj sie tym dystansom.
Shmatan sugeruje ze masz jajko na centrowaniu, także dokładnie przyjrzyj sie tym dystansom.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości