Witam
Ostatnio strzeliła mi sprężyna na amortyzatorze i niby nic nadzwyczajnego ale okazało się ze mam "sportowe zawieszenie" (wersja Sport Edition). Niestety zamienniki nie są dostępne po sklepach/hurtowniach i takie sprężyny można kupić od ręki tylko w ASO (400 zł za sztukę wiec odpada). Na szybko zdecydowałem się na standardowe sprężyny do Golfa IV TDI - Kayaba RC1695. Dodatkowo wymieniłem łożyska i poduszki nad amortyzatorem to be grzybki nad kielichem sterczały z 1cm w górze.
Po całej akcji autko niestety poszło mocno w górę, o ok 3cm liczone przy środku przedniego koła, zderzak wyskoczył jeszcze wyżej (z ok 5cm) i wygląda to bardzo nieciekawie. Liczyłem się z tym wstawiając standardowe sprężyny ale nie wiedziałem że aż o tyle się podniesie. Same nowe poduszki pewnie go podniosły z 1cm.
Przy standardowych sprężynach do tego modelu liczyłem że będzie miał "seryjną" wysokość a tu jest dużo wyżej. Jak to możliwe że tak wysoko teraz stoi? Amortyzatory "sportowe" są przystosowane do krótszych sprężyn? Wcześniej na oryginalnych sprężynach był niższy niż seria z 1cm a może tylko mi się tak wydawało.
Słyszałem że po jakimś czasie nowe sprężyny trochę siądą tylko pytanie o ile? 0,5 cm czy 2cm?
Jedyny plus jest taki że teraz się dużo lepiej prowadzi, mimo wysokości zrobił się dużo sztywniejszy.
Autko to Golf IV TDI ASZ
Wysokość zawieszenia po wymianie sprężyn
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- CzapCzap
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
- Lokalizacja: Athlone
- Kontakt:
Re: Wysokość zawieszenia po wymianie sprężyn
montujac poduszki z polo mozna troche zniwelac roznice wysokosci
Te nowe sprezyny odrobine siadna napewno , pojezdzij troche i zobaczysz. Ale ze sa to zamienniki to moga wysokoscia i tak odbiegac od ori wysokosci.
Te nowe sprezyny odrobine siadna napewno , pojezdzij troche i zobaczysz. Ale ze sa to zamienniki to moga wysokoscia i tak odbiegac od ori wysokosci.
- ziomalzx
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr cze 27, 2012 21:55
- Lokalizacja: Frankfurt Oder DE\Rzepin PL
- Auto: Touran
- Silnik: BMN
Re: Wysokość zawieszenia po wymianie sprężyn
tak, mają krótszy skok...GoF pisze:Amortyzatory "sportowe" są przystosowane do krótszych sprężyn?
było BMW e36 1.8pb 115ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps
był GOLF mk4 VP asv 1.9tdi 110 -> 145ps
był PASSAT B6 highline 2.0tdi PD 8v BMP 140ps
było BMW 745i E65 4.4pb 333ps
był SEAT altea XL 2.0tdi PD 8v BMM 140ps
Jest TOURAN highline 2.0tdi PD 16v BMN 170ps
Wysokość zawieszenia po wymianie sprężyn
GoF, mam specjalne podkładki - które podnoszą auto o 2cm .. ORI ASO ( nigdy nie montowane )
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Wysokość zawieszenia po wymianie sprężyn
Nie pozostaje mi nic innego jak pojeździć trochę i zobaczymy jak to będzie wyglądać. Szkoda że wcześniej nie wiedziałem o tych poduszkach z polo bo teraz to mam wrzucone nowe poduchy i nie chce się pchać w dodatkowe koszty. To już chyba lepiej by było wstawić nowe standardowe amortyzatory to powinien trochę siąść bo są bardziej przystosowane do zwykłych sprężyn.
Dzięki ale ja chce je obniżyć niż podnieść choć przynajmniej teraz mogę dojechać przodem do krawężnika nie wyrywając zderzakaHaki pisze: mam specjalne podkładki - które podnoszą auto o 2cm ..
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości