Maglownica

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

rawka1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn paź 04, 2004 16:20
Lokalizacja: Śłąsk

Maglownica

Post autor: rawka1 » śr mar 13, 2013 21:54

Witam.
Jestem po wymianie maglownicy.
Nie do końca jestem zadowolony z końowego wyniku lecz już jest i tak dużo lepiej niż było. Wspomaganie mogło by być lepsze lecz myślę, że pokombinuję jeszcze z pompą wspomagania. Czy koledzy może wiedzą jak sprawdzić ( bądź gdzie ) jaka powinna być maglownica w moim golfie? Maglownicę kupiłem XTR USA taką miałem w aucie. Podczas wymiany okazało się że drążki sa za krutkie i musiałem je zamienić. Z tego co wiem to sa dwa rodzaje maglownic ze wspomaganiem i ponoć różnią się tylko długościa drążków. Zastanawiam się czy w moim golfie zamiast maglownicy XTR powinna byc ZF. Podczas zbieżności był problem typu za długi jeden drążek, więc został ucięty o ok. dwa zwoje. Dopiero po tym można było ustawić zbieżność. Golfa mam od ok. dwuch miesięcy i problem ze wspomaganiem był od poczatku. Gdzie mogę znaleźć informację jaką powinienem mieć maglownicę?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Maglownica

Post autor: Paweł Marek » czw mar 14, 2013 00:49

nie jest przypisana do modelu, może być taka i taka i trzeba drążki kupować do takiej maglownicy jak się ma i oczywiście powiedzieć jeszcze w sklepie że się ma wspomaganie bo też się różnią. Cięcie drążka? Dla mnie nowość. To było partactwo związane ze złym drażkiem lub złym jego montażem, np nie wyśrodkowano maglownicy przed zakręcaniem drążków lub wkręcono je nie tyle co trzeba na maglownicę itp. Jest taki wymiar przy wkręcaniu drążka na maglownicę, ma wynosić 70.5 mm w mk3,w mk2 chyba tyle samo, jak ten wymiar ma być mierzony wyjaśni serwisówka z rysunkiem


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rawka1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn paź 04, 2004 16:20
Lokalizacja: Śłąsk

Maglownica

Post autor: rawka1 » czw mar 14, 2013 08:39

Witam.
Dziękuję za odpowiedź.
Samochód kupiłem juz z problemem w układzie kierowniczym. Po wymianie łożysk w kolumnie McPhersona podmieniłem pompę wspomagania lecz bez skutku.( ciężka praca kierownicy i udeżenia podczas skręcania ) Postanowiłem wymienić maglownicę. Na kanale stwierdziłem, że w aucie jest XTR USA, więc takiej poszukiwałem. Kupłem używaną z drążkami. Podczas wymiany maglownica była wypośrodkowana a kierownica też była wypośrodkowana i zablokowana przed demontażem maglownicy. Po wymianie okazało się, że drązki są za krutkie, więc porównałem moje stare oraz zakupione z maglownicą i okzało się, że drążki kupione z maglownicą są krutsze. W związku z tym zamieniłem drążki ( wkręcone prawidłowo ) i wyglądało że powinno już być wszystko w porządku. Myślałem, że jak kupię taką samą maglownicę XTR USA ) i to jeszcze ze sprawnymi drążkami nie będę miał innych problemów. Na zakupionej maglownicy nie było widocznych śladów zciągania osłon wiec długość drążków powinna być ok. Jak kupiłem samochód to po wymianie końcówek drązków i gałek na wachaczach podczas ustawiania zbieżności gość stwierdził, że brakuje mu regulacji, lecz docelowo udało mu się wyregulować. Po tej całej sytuacji pomyślałem, że problem raczej tkwi w drążkach, które już były u mnie w samochodzie. Możliwe, że poprzedni właściciel coś kombinował z drążkami. Teraz wiem, że się przeliczyłem lecz nie spodziewałem się, że jak kupię taki sam typ maglownicy z drążkami to wyniknie taki problem.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości