Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
alex1919
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob kwie 19, 2008 20:36
Lokalizacja: Wejherowo

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: alex1919 » pn lis 22, 2010 22:30

No wlasnie. Mam u siebie gwinta, chce podniesc zawieszke na zime (w tej chwili mam rowno na polowe) i teraz pojawia sie kluczowe pytanie... w ktora strone krecic?

Na logike nalezy rozkrecic calkowicie i auto sie podniesie, bo wydluzy sie sprzezyna, ale czy na pewno?

Pytam, bo krecenia troche jest, a nie chce robic tego dwa razy :helm:



Awatar użytkownika
Stalu
_
_
Posty: 3904
Rejestracja: pn lut 18, 2008 16:45
Lokalizacja: Pacanów
Kontakt:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: Stalu » wt lis 23, 2010 13:43

alex1919 pisze:Na logike nalezy rozkrecic calkowicie i auto sie podniesie, bo wydluzy sie sprzezyna

żeby podnieść auto, kręcisz w górę, a jak chcesz obniżyć to w dół . Tyle w temacie.

Pamiętaj o zakonserwowaniu gwintu na zimę, np. smarem miedzianym.Żeby nie bylo problemu z regulacją po zimie.

tu masz łopatologicznie przedstawione :jezor:

Obrazek


„Nie umiera ten, kto trwa w sercach i pamięci naszej”

Awatar użytkownika
Zatox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: wt lis 17, 2009 14:39
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: Zatox » śr mar 06, 2013 22:30

Witam

Temat stary ale nie chcę zakładać nowego a temat pasuje do mojego pytania.



A więc am Passata B5 3B kombi 1.9TDI

obecnie mam zawieszenie Sachs-a jakieś ~3cm niższe od standardowego (auto nisko stoi- od osłony aluminiowej pod silnikiem i skrzynią do ziemi jest ~7-8cm)

i czy jeśli zmienię na gwintowane (MTS) to ile W GÓRĘ Maksymalnie mogę podnieść auto? (chodzi mi o setup zimowy)

czyli jeśli teraz mam -3cm od standardowego to czy na gwintowanym po podniesieniu uzyskam wyżej niż zawieszenie seryjne a więc np +5cm? (-3 + 5 = 2cm wyżej od serii)


viewtopic.php?f=109&t=487008
VW Passat B5 3B byZATOX
AFN+, 141 KM 330 Nm,-30, Royal Green Mica, CA
Alpine CDA 117ri u-Dimension RM-V41 Morel Tempo 6 RE 10S4

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: jasiek21 » czw mar 07, 2013 21:25

ja mam PAssata na Eibachu który usiadł - 3cm i ja nie wiem co ty chcesz podnosić, bo do ziemi to ja mam tyle, że spokojnie wszędzie przejeżdzam. Zmierz może odległość od środka nadkola do ziemi. Teraz mam 66/66cm, przedtem miałem na serii 69/70.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Młodyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: sob paź 20, 2012 00:45

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: Młodyy » śr kwie 17, 2013 22:37

Odswieze troche.... no wlasnie chcialem spuscic moja golfinke i nie idzie ruszyc..;p
Mam co prawda 1klucz... ale i nawet tym 1 powinno puscic...
Nie widzialem o tym zeby konserwowac to na zime.. tak kupilem...

Jak ruszyc?;) wd40 mi jakos spcjalnie nie ulatwialo... nie chce mi w ogole puscic... jak pusci to juz pojdzie... musze zobaczyc jak z przodem... jakiegos dnia... bo przed zima szlo jako tako... tylu nie ruszalem nigdy.. wczoraj probowalem.. a chcialem calego o jakies. 3cm dac



Awatar użytkownika
alpen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:30
Lokalizacja: Solec Kujawski

Re: Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: alpen » ndz cze 02, 2013 02:43

Też odgrzeje temat. Która z zaznaczonych jest od regulacji wysokości? Wg znajomego ta na samym dole, kręcąc do góry powinno się auto podnieść i obniżyć kręcąc na dół, dwie pozostałe są od ustawienia twardości sprężyn. Mocowanie górne nakrętka + imbus nie ma nic do regulacji wysokości? Dobrze myśli? Wg mnie na logike to te dwie górne są od wysokości, kręcone w góre podnoszą auto, regulacji twardości sprężyn nie ma, a od czego ta dolna? Czy tak?
Obrazek



Awatar użytkownika
RobstonKoro
Forum Master
Forum Master
Posty: 1083
Rejestracja: czw lis 12, 2009 20:19
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: RobstonKoro » ndz cze 02, 2013 20:44

z tego co wiem to jest ten nowy model ta technix w którym można jeszcze regulować "wysunięcie" amortyzatora(taka dodatkowa regulacja)

Ventolf zanurz amora w płynie hamulcowym na dobę i pójdzie jak z płatka :bigok:


Czerwono-czarna strzała
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=324968czerwony 1.6 AEA by robert 19kor na gwincie

Awatar użytkownika
alpen
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw lis 01, 2012 11:30
Lokalizacja: Solec Kujawski

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: alpen » ndz cze 02, 2013 21:34

Chyba już rozkminiłem, na dole gdzie jest mocowanie można to jeszcze rozkręcić, dolna nakrętka jest do ustabilizowania tej wysokości, wysokość reguluje się imbusem od góry, a dwie górne nakrętki są jednak od regulacji twardości. Tak mi to teraz wygląda, zobaczę jeszcze jak założe, szkoda, że instrukcja jest po niemiecku :smoke:



Młodyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: sob paź 20, 2012 00:45

Re: Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: Młodyy » wt cze 11, 2013 23:16

robert19kor pisze:Ventolf zanurz amora w płynie hamulcowym na dobę i pójdzie jak z płatka :bigok:
No to spoko bedzie z 4 amorami po kolei.... ;D latwiejszy szybszy sposob ???? :bigok:



Awatar użytkownika
RobstonKoro
Forum Master
Forum Master
Posty: 1083
Rejestracja: czw lis 12, 2009 20:19
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: RobstonKoro » śr cze 12, 2013 13:46

rozpierda... nakrętki a potem sobie dorabiasz nowe :D tak czy siak musisz wyjąć amora z budy :bigok:


Czerwono-czarna strzała
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=324968czerwony 1.6 AEA by robert 19kor na gwincie

Awatar użytkownika
DamianBorek
I <3 VAG
I <3 VAG
Posty: 99
Rejestracja: czw lut 07, 2013 18:51
Lokalizacja: Wrocław

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: DamianBorek » ndz paź 20, 2013 17:35

Odświeże, mogę wrzucić amorka do płynu/ropy wraz z wkładem, ale bez spręzyny, czy to jakoś uszkodzi wkład?



Awatar użytkownika
tom33k
...
...
Posty: 1407
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:55
Lokalizacja: Stare Pole/Malbork

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: tom33k » wt paź 22, 2013 19:04

Możesz. Podobno najlepiej w płyn hamulcowy



Awatar użytkownika
DamianBorek
I <3 VAG
I <3 VAG
Posty: 99
Rejestracja: czw lut 07, 2013 18:51
Lokalizacja: Wrocław

Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: DamianBorek » wt paź 22, 2013 19:42

Okej, spróbuje, dam znać jaki efekt;P



Młodyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: sob paź 20, 2012 00:45

Re: Zawieszenie gwintowane - regulacja wysokosci

Post autor: Młodyy » śr paź 23, 2013 23:15

DamianBorek pisze:Okej, spróbuje, dam znać jaki efekt;P
Cisnij bo ciekaw jestem ;D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 22 gości