Wiarygodność testu amortyzatorów

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dtr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr paź 13, 2010 10:21

Wiarygodność testu amortyzatorów

Post autor: dtr » śr lut 27, 2013 18:08

Witam,
Problem polega na tym, że moim autem [golf IV 1,6 AKL] zaczęło rzucać na poprzecznych nierównościach tak intensywnie na boki, że można z fotela wypaść. Pierwsze co zrobiłem - pojechałem zrobić test amortyzatorów - wyniki na poziomie 73 % z przodu i 66 % z tyłu, czyli wynikałoby, że amortyzatory są o.k - następnie wizyta u mechanika zajmującego się tylko i wyłącznie zawieszeniem - szarpaki, podnośniki, oględziny, na końcu pomiar geometrii, zbieżności itp. - wszystko książkowo ( bez zastrzeżeń), więc pojechałem na inną stację zbadać amortyzatory - inny rodzaj urządzenia, inna stacja, inny diagnosta - a wyniki takie same - na przodzie w granicach 73 % +- 2 % względem strony lewa/prawa , tył po 66 %.
I teraz moje pytanie, jak wiarygodne są te testy ?
Jak naciskam ciężarem ciała na przednie nadkola, żeby rozbujać auto, to czuć, że jest miękko, ale auto po naciśnięciu bujnie raz i wraca do punktu początkowego - dla porównania felicia z 95 roku jest w porównaniu do mojego golfa sztywna jak czołg.( nie wiem czy amorki były w moim golfie kiedykolwiek wymieniane - przebieg mojego golfa w okolicach 240 tyś - 80 tyś po polskich drogach).



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Wiarygodność testu amortyzatorów

Post autor: stonefree » czw lut 28, 2013 13:28

Nie szukaj dziury w całym :)



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5936
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Wiarygodność testu amortyzatorów

Post autor: grg474 » pt mar 01, 2013 23:06

powiem tak 3 razy mając podejrzenie że lecą sworznie zwrotnicy jechałem na różne stacje diagnostyczne... wynik za kazdym razem że jest ok - w jednym z przypadków rozpiął mi się sworzeń po 100km a w drugim postanowiłem wymienić bo stać mnie :) i znowu miałem rację. Ci co ufają tym wszystkim kontrolom powiem tylko tyle - jak macie amory 73% to załóżcie koła 17 cali opony 235/50/17 i uzyskacie 10% różnicy na plus (testowałem)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości