Ustawianie zbieżności

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Ustawianie zbieżności

Post autor: Farin » śr wrz 26, 2012 20:21

Witam,
ostatnio profilaktycznie zajrzałem pod mojego Golfinę i okazało się, że przednia lewa opona od zewnątrz i po środku jest zdrowa, a od wewnątrz bieżnik ścięty niemal do zera. Nie myśląc wiele przerzuciłem to koło na tył.
Wiem, że muszę podjechać i ustawić zbieżność - pytanie - czy potrzebuję do tego nowej opony? Czy ta ścięta, która jest uniemożliwi poprawne ustawienie zbieżności?

Z góry dzięki


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
areczek0000000
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 629
Rejestracja: czw sty 19, 2012 19:12

Ustawianie zbieżności

Post autor: areczek0000000 » śr wrz 26, 2012 21:03

Witam.Do tego zabiegu nie trzeba nowych opon.


Miarą inteligencji człowieka jest odpowiednie rozumowanie
https://auto-doctorek.jimdo.com/

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Ustawianie zbieżności

Post autor: maciejhan » śr wrz 26, 2012 21:15

Jeżeli chodzi o samą oponę to da się ustawić, nie wiadomo czy w zawieszeniu albo na drążkach nie ma jakiś luzów wtedy ustawienie może nic nie dać, albo nie pójdzie ustawić. Podpowiedz czy coś było robione przy tych rzeczach, bo od samej jazdy nie mogło się przestawić ( no chyba że ostro po krawężnikach latasz )



Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Ustawianie zbieżności

Post autor: Farin » śr wrz 26, 2012 22:29

Robiłem wew. i zew. przegub ale po drugiej stronie. Amortyzatory nie są w najlepszym stanie - ale na samych sprężynach jeszcze nie latam. Krawężniki - nigdy takowego nie zaliczyłem - jak coś to miejskie studzienki - ale to norma.

Po tej stronie to tylko przy skręcaniu kierownicą słychać wyraźne tarcie jakby gumy o metal. Prosiłem mechanika, który wymieniał mi przegub żeby tam zerknął - powiedział, że to pewnie końcówka amortyzatora - żeby jeździć i się nie przejmować - więc jeżdżę (to było jakieś 2 tyś km temu). Z tego co sam zdiagnozowałem - to po podniesieniu koła w górę da się ruszać górą amortyzatora, a jak zajrzę na końcówkę amora (patrząc od góry, po zdjęciu zaślepki) - widać jak nakrętka wraz z tym kółkiem delikatnie się rusza - jednak to niby nie wywołuje żadnych dźwięków.

Po przełożeniu kół zrobiłem już ok 1000km i widać, że ścięło oponę o ok 1mm w porównaniu z zewnętrzną stroną tej samej opony. Dlatego też pytam - czy jest sens uderzać na ustawianie zbieżności - czy najpierw do mechanika, żeby sprawdził co jest nie tak>...?

Pozdrawiam


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Ustawianie zbieżności

Post autor: inż. Mk2_marcin » śr wrz 26, 2012 22:42

dziwny mechanik, ustawienie zbieżności, kąty ale najpierw tak jak pisze maciejhan, czy nie ma luzów, a z tym tarciem to nie czasem huczenie, w tej kwestii nie pomogę za wiele bo musiałbym sam to zobaczyć.
a amortyzatory trzeba sprawdzić bo coś nie teges :bajer:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
waski1
_
_
Posty: 2807
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 13:02
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B7
Golf II Country
Skoda 1000MB
Golf MK2
Golf IV
Silnik: CFGB
Kontakt:

Ustawianie zbieżności

Post autor: waski1 » śr wrz 26, 2012 22:48

Farin pisze:czy jest sens uderzać na ustawianie zbieżności - czy najpierw do mechanika, żeby sprawdził co jest nie tak>...?
Procedura pomiaru i regulacji zbieżności rozpoczyna się od sprawdzenia stanu zawieszenia czy są jakiekolwiek luzy czy ich brak.
Jeśli luzy są jakieś trzeba je usunąć jeśli jest okej można mierzyć, korygować, ustawiać.



Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Ustawianie zbieżności

Post autor: Farin » czw wrz 27, 2012 10:24

Przy kręceniu kierownicą słychać tarcie, podczas jazdy słychać huczenie, ale nie mogę jednoznacznie wskazać czy to łożysko, czy coś w skrzyni, czy przegub. Mechanik miał za zadanie na prawić co wymagało naprawienia - więc...
Wg mnie w wadliwym kole jest do wymiany łożysko albo przegub - jak chwytam za pół ośkę to nie ma luzu gdy kręcę nią przód tył - ale czuć ok 2 mm luz gdy ruszam nią wzdłuż osi.

Poza tym i wspomnianym wcześniej amorem nie czuć żadnych luzów, które mógłbym wyczuć szarpiąc za poszczególne elementy na niepodniesionym samochodzie.

Pozdrawiam


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Ustawianie zbieżności

Post autor: inż. Mk2_marcin » czw wrz 27, 2012 14:44

łożysko często słychać jak jedziesz na zakręcie w większa prędkością (koło 70km/h), możesz pojechać na prostą i wtedy to pokręć kierownicą w prawo i w lewo powinieneś wyraźnie słyszeć szum. koszt łożysk ja dałem 115zł za dwie prary i robocizna do tego 160zł.
Farin pisze:Przy kręceniu kierownicą słychać tarcie,
jak jedziesz czy stoisz? ,masz wspomaganie?

jak jesteś z krakowa to wal na pw to dam ci namiary na konkretnego mechanika w krakowie


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Farin
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 178
Rejestracja: pn maja 05, 2008 21:35
Lokalizacja: brak
Kontakt:

Ustawianie zbieżności

Post autor: Farin » czw wrz 27, 2012 15:07

Tarcie przy skręcaniu słychać też na zgaszonym silniku. Wspomaganie mam.

Co do łożysk - powinno być tak, że im szybciej jadę tym bardziej szumią... Tym czasem - szumi tak samo przy 30 jak i 90 na godzinę...


przyjemność z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Ustawianie zbieżności

Post autor: maciejhan » czw wrz 27, 2012 19:05

Z łożyskami jest też tak, że mogą szumieć tylko w pewnym zakresie prędkości, w zakręcie, lub po wyjechaniu z niego itd. po prostu dziwnie.
Jestem prawie pewien, że po wymianie przegubów nie ustawiałeś geometrii a mechanikowi łatwiej jest odkręcić amor od zwrotnicy ( po takiej operacji wymagane jest ustawienie geometrii ) niż rozłączyć na sworzniu i pewnie tak zrobił, ale zapomniał powiedzieć co masz dalej zrobić.
A luz w osi półośki: tak ma być przeguby mają zapewnić aby półoś mogła się w pewnych warunkach niewiele wydłużyć. Gorzej jak z półosią przesuwa się wahacz albo amor.
Jedz ustawić geometrię do sprawdzonego warsztatu i poproś żeby ocenili stan przedniego zawieszenia. To że zdziera oponę może powodować szumy. Ciężko zdiagnozować na odległość można jedynie podpowiedzieć, tak na prawdę to trzeba podnieść auto zakręcić kołem, tu szarpnąć, tam nadusić itp.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości