Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: Shmatan » pt wrz 21, 2012 16:24

Za komplet śrub płaciłem w Rzeszowie 40zł (10.9 - twardość "z zapasem") więc nie ma co samemu kombinować.

Przy 18mm widziałbym już dystanse nieprzelotowe (z gwintami)



Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Re: Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: maciejhan » pt wrz 21, 2012 21:40

majster heniek pisze: , fabrycznie wykonane są hartowane na wymaganą wytrzymałość - często na łbach śrub są nabite cyferki 5,6 - 8,8 -10,9 - 12,9 są to twardości i zarazem wytrzymałości śrub , więc do mocowania kół tylko i wyłącznie fabryczne polecam , bo na bezpieczeństwie się nie oszczędza
Z tego co się orientuje to fabryczne śruby do kół są walcowane, hartowane łatwo by pękały.
Co do pierścienia centrującego, też bym dla Siebie zrobił, kolega chciał tulejować czy coś w tym rodzaju w takimi metodami to lepiej nie robić.



Awatar użytkownika
davvidoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:19
Lokalizacja: Małopolska(Limanowa)

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: davvidoo » pt wrz 21, 2012 22:30

majster heniek pisze:bezpieczeństwo że koła nie wyrwie w czasie jazdy
:rotfl:
osadzenie na piastę nie służy do tego :banghead: piasta służy tylko i wyłącznie do dokładnego montażu

przy 18 mm raczej odpada osobne mocowanie dystansu do piasty, problem będzie żeby śruby schowały się w dystansie


mk2-->Spawanie skończone xd i Passat b5fl var4motion

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: maciejhan » pt wrz 21, 2012 23:00

zgodzę się z davvidoo, śruby w piaście siedzą może z 1 cm



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2139
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: majster heniek » sob wrz 22, 2012 06:04

nie będę z nikim polemizował , poczytajcie ten temacik
http://www.felgi.pl/artykul/dystanse-do ... cza-lepiej" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: maciejhan » sob wrz 22, 2012 10:31

no przeczytałem i znalazłem :
Typ 1 - dystanse przelotowe bez kołnierza centrującego.
:rotfl:



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: Shmatan » sob wrz 22, 2012 12:18

davvidoo pisze:
majster heniek pisze:bezpieczeństwo że koła nie wyrwie w czasie jazdy
:rotfl:
osadzenie na piastę nie służy do tego :banghead: piasta służy tylko i wyłącznie do dokładnego montażu
100% prawda
maciejhan pisze:Z tego co się orientuje to fabryczne śruby do kół są walcowane, hartowane łatwo by pękały.
Walcowanie nie wyklucza późniejszego hartowania (jeden to proces przeróbki plasticznej, drugi obróbki cieplnej)



Awatar użytkownika
majster heniek
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2139
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
Lokalizacja: Głuchołazy
Auto: Jest
Silnik: też

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: majster heniek » sob wrz 22, 2012 15:38

maciejhan pisze:no przeczytałem i znalazłem :

Typ 1 - dystanse przelotowe bez kołnierza centrującego.

:rotfl:
przeczytałeś tylko tytuł , a reszta beeeeee
cyt :
- Są to tzw. dystanse przelotowe nie posiadające pierścienia centrującego. Dzięki małej grubości felga jest centrowana na kołnierzu centrującym piasty.
popatrz też na allegro jakie są te dystanse od 3 do 6 mm Max, więc dlatego nie posiadają centrowania ( chyba że felga ma inny otwór centrujący - większej średnicy to można takowy wykonać
a co do twoich podśmichu..ów to napiszę ,że mało chleba zjadłeś z tego pieca :panna:


Obrazek

Awatar użytkownika
maciejhan
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 226
Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
Lokalizacja: WLKP okolice Poznania

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: maciejhan » sob wrz 22, 2012 21:47

majster nic o mnie nie wiesz więc nie powinieneś tak pisać .
Zacznij czytać post od początku to się dowiesz, że kolega chciał dystanse z blachy wypalać i wg. mnie w takim przypadku bez sensu się męczyć i wstawiać tulejki jako pierścień centrujący!
( chyba że felga ma inny otwór centrujący - większej średnicy to można takowy wykonać
coś takiego chciałem zasugerować bo na 18 mm ciężko przejść na kołnierz o takim samym wymiarze a podejrzewam, że felgi kolegi oryginalne.
Shmatan podpowiem Tobie, że oba te zabiegi idzie połączyć w jeden proces : kształtowanie powyżej linii solidus. walcowanie i do chłodziwa i masz zahartowane.
W pracy mam kolesia który w poznańskim cegielskim robił śruby do kół to mu się podpytam, może ogarnia jak ten proces przebiegał ( dla własnej ciekawości ).
Jak dla mnie temat zamknięty.



Awatar użytkownika
matthew152
Miota mną jak szatan!!
Miota mną jak szatan!!
Posty: 276
Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
Lokalizacja: Kluczewsko/TLW

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: matthew152 » ndz wrz 23, 2012 13:11

Zrezygnowałem z palenia na tlenie tego bo mi otworów nie nie pali ładnie, muszę przerobic projekt na sam otwór centrujący i okrąg bez dziur to sobie na wiertarce zrobie, ale i tak wycziłem na forum 30mm za śmieszne pieniądze z tulejką



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia

Post autor: Shmatan » ndz wrz 23, 2012 20:11

maciejhan pisze:Shmatan podpowiem Tobie, że oba te zabiegi idzie połączyć w jeden proces : kształtowanie powyżej linii solidus. walcowanie i do chłodziwa i masz zahartowane.
A naturalnie ;]



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości