Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
Za komplet śrub płaciłem w Rzeszowie 40zł (10.9 - twardość "z zapasem") więc nie ma co samemu kombinować.
Przy 18mm widziałbym już dystanse nieprzelotowe (z gwintami)
Przy 18mm widziałbym już dystanse nieprzelotowe (z gwintami)
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Re: Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
Z tego co się orientuje to fabryczne śruby do kół są walcowane, hartowane łatwo by pękały.majster heniek pisze: , fabrycznie wykonane są hartowane na wymaganą wytrzymałość - często na łbach śrub są nabite cyferki 5,6 - 8,8 -10,9 - 12,9 są to twardości i zarazem wytrzymałości śrub , więc do mocowania kół tylko i wyłącznie fabryczne polecam , bo na bezpieczeństwie się nie oszczędza
Co do pierścienia centrującego, też bym dla Siebie zrobił, kolega chciał tulejować czy coś w tym rodzaju w takimi metodami to lepiej nie robić.
- davvidoo
- Mały gagatek
- Posty: 56
- Rejestracja: pn lip 26, 2010 15:19
- Lokalizacja: Małopolska(Limanowa)
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
majster heniek pisze:bezpieczeństwo że koła nie wyrwie w czasie jazdy
osadzenie na piastę nie służy do tego piasta służy tylko i wyłącznie do dokładnego montażu
przy 18 mm raczej odpada osobne mocowanie dystansu do piasty, problem będzie żeby śruby schowały się w dystansie
mk2-->Spawanie skończone xd i Passat b5fl var4motion
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
zgodzę się z davvidoo, śruby w piaście siedzą może z 1 cm
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
nie będę z nikim polemizował , poczytajcie ten temacik
http://www.felgi.pl/artykul/dystanse-do ... cza-lepiej" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.felgi.pl/artykul/dystanse-do ... cza-lepiej" onclick="window.open(this.href);return false;
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
no przeczytałem i znalazłem :
Typ 1 - dystanse przelotowe bez kołnierza centrującego.
Re: Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
100% prawdadavvidoo pisze:majster heniek pisze:bezpieczeństwo że koła nie wyrwie w czasie jazdy
osadzenie na piastę nie służy do tego piasta służy tylko i wyłącznie do dokładnego montażu
Walcowanie nie wyklucza późniejszego hartowania (jeden to proces przeróbki plasticznej, drugi obróbki cieplnej)maciejhan pisze:Z tego co się orientuje to fabryczne śruby do kół są walcowane, hartowane łatwo by pękały.
- majster heniek
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2145
- Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 11:04
- Lokalizacja: Głuchołazy
- Auto: ni ma
- Silnik: nima
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
przeczytałeś tylko tytuł , a reszta beeeeeemaciejhan pisze:no przeczytałem i znalazłem :
Typ 1 - dystanse przelotowe bez kołnierza centrującego.
cyt :
- Są to tzw. dystanse przelotowe nie posiadające pierścienia centrującego. Dzięki małej grubości felga jest centrowana na kołnierzu centrującym piasty.
popatrz też na allegro jakie są te dystanse od 3 do 6 mm Max, więc dlatego nie posiadają centrowania ( chyba że felga ma inny otwór centrujący - większej średnicy to można takowy wykonać
a co do twoich podśmichu..ów to napiszę ,że mało chleba zjadłeś z tego pieca
- maciejhan
- Ma gadane
- Posty: 226
- Rejestracja: ndz lis 21, 2010 16:14
- Lokalizacja: WLKP okolice Poznania
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
majster nic o mnie nie wiesz więc nie powinieneś tak pisać .
Zacznij czytać post od początku to się dowiesz, że kolega chciał dystanse z blachy wypalać i wg. mnie w takim przypadku bez sensu się męczyć i wstawiać tulejki jako pierścień centrujący!
Shmatan podpowiem Tobie, że oba te zabiegi idzie połączyć w jeden proces : kształtowanie powyżej linii solidus. walcowanie i do chłodziwa i masz zahartowane.
W pracy mam kolesia który w poznańskim cegielskim robił śruby do kół to mu się podpytam, może ogarnia jak ten proces przebiegał ( dla własnej ciekawości ).
Jak dla mnie temat zamknięty.
Zacznij czytać post od początku to się dowiesz, że kolega chciał dystanse z blachy wypalać i wg. mnie w takim przypadku bez sensu się męczyć i wstawiać tulejki jako pierścień centrujący!
coś takiego chciałem zasugerować bo na 18 mm ciężko przejść na kołnierz o takim samym wymiarze a podejrzewam, że felgi kolegi oryginalne.( chyba że felga ma inny otwór centrujący - większej średnicy to można takowy wykonać
Shmatan podpowiem Tobie, że oba te zabiegi idzie połączyć w jeden proces : kształtowanie powyżej linii solidus. walcowanie i do chłodziwa i masz zahartowane.
W pracy mam kolesia który w poznańskim cegielskim robił śruby do kół to mu się podpytam, może ogarnia jak ten proces przebiegał ( dla własnej ciekawości ).
Jak dla mnie temat zamknięty.
- matthew152
- Miota mną jak szatan!!
- Posty: 276
- Rejestracja: śr lip 27, 2011 21:18
- Lokalizacja: Kluczewsko/TLW
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
Zrezygnowałem z palenia na tlenie tego bo mi otworów nie nie pali ładnie, muszę przerobic projekt na sam otwór centrujący i okrąg bez dziur to sobie na wiertarce zrobie, ale i tak wycziłem na forum 30mm za śmieszne pieniądze z tulejką
Dystans 4x100 próba samodzielnego zrobienia
A naturalnie ;]maciejhan pisze:Shmatan podpowiem Tobie, że oba te zabiegi idzie połączyć w jeden proces : kształtowanie powyżej linii solidus. walcowanie i do chłodziwa i masz zahartowane.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości