[4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

luk-a-sz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 18:51
Lokalizacja: PL

Re: [4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: luk-a-sz » ndz gru 18, 2011 13:37

witek690 pisze:U mie też wyło łożyska w moście wymieniłem i cisza
Niestety powyższa możliwość była u mnie na równi z łożyskami i obstawiłem na to drugie. Dużo roboty z wymianą tego łożyska w dyferencjalne?
Wg. mnie najbardziej prawdopodobne jest łożysko w dyfrze jak i podpora wału.

Dolewkę do dyferencjału i tak zrobię bo jest około 1.5cm poniżej wlewu. Mam do wyboru:
hepu 28,82 za 1l
lotos 23,16 za 1l
valvoline 40,57 za 1l
castrol syntrans 29,06 za 0,5l

Wcześniej był prawdopodobnie castrol Taf-X ale go wycofali na rzecz powyższego castrola (info z InterCarsu).



witek690
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: wt cze 22, 2010 16:00
Lokalizacja: Świdnica

[4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: witek690 » ndz gru 18, 2011 17:44

łożyska są 3 koszt zamienników około 350 złplus robocizna.



Awatar użytkownika
go_grzeniu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 00:10
Lokalizacja: Starogard Gdanski

Re: [4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: go_grzeniu » pn gru 19, 2011 21:21

a sprawdz jeszcze przegub na wale. bo to moze wyc, tzn jak jest uszkodzony to wyje na pewno ;)

a co do oleju, to jedz do ASO i kup olej do dyfra, tam wchodzi litr, ok 100zl koszt..
ja u siebie wyimienialem wszystko, lacznie z filtrem Haldexa i wszystko bralem z ASO



Awatar użytkownika
macv6
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 119
Rejestracja: pt paź 19, 2007 22:00
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Re: [4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: macv6 » czw gru 22, 2011 22:30

zwirek109 pisze:Antonio mosty były kiedys teraz są dyferencjaly
ciekawe... czym się różnią te mechanizmy, kiedy dyferencjały zastąpiły mosty, w jakich autach są mosty a w jakich dyfry?

Łukasz, oleju w dyfrze nie wymieniałem, nawet szczerze mówiąc nie sprawdzałem poziomu, tylko w haldexie zmieniałem.
Jeśli chodzi o buczenie to trudno mi powiedzieć jak ta sprawa wygląda u Ciebie, ale u mnie od początku też cos lekko huczy, ale auto z napędem 4x4 zawsze jest głośniejsze od wersji z napędem na jedną oś, a zwłaszcza na przednią. Jeżeli u Ciebie jest naprawdę głośno to musisz sprawdzić całe przeniesienie napędu od dyferncjału do skrzyni z przodu. Być może jakiś kręcący się element nadaje się do wymiany. Ale na początek radziłbym sie przejechac innym Golfem 4motion, bo może przesadzasz i wszystko jest ok. :jezor:



Awatar użytkownika
żwirek
Caddy Mk1 TD
Caddy Mk1 TD
Posty: 492
Rejestracja: wt lis 02, 2010 13:22

[4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: żwirek » czw gru 22, 2011 23:11

Macv6 nie wiesz czym się roznia te mechanizmy?? Proszę bardzo:
Oto most:
stosowany w autach z zależnyk tylnim zawieszeniem czyli tak jak by była belka, półoski schowane wewnątrz stosowany w autach ciężarówkach i wielu innych autach foto ponizej
http://img291.imageshack.us/img291/93/mostp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dyfer to:
Stosowany w autach z zawieszeniem nie zaleznym,posiada ramę pomocniczą fo której mocowane są elementy napędu np przeguby i półoski które widoczne są na wieszchu
http://img340.imageshack.us/img340/7421/ramaxt.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Także Macv6 nadal dla Ciebie to jest ciekawe? I moje pytanie:
Czy jeszcze jakos trzeba wytłumaczyć??
Bo dla mnie jest różnica. I jedno i drugie to nie to samo. A jak dla ciebie to jest to samo to wiedz o tym że się mylisz.


moja Bora http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367183" onclick="window.open(this.href);return false;
mój Caddy mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=414876" onclick="window.open(this.href);return false;
jest Golf mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=611702" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
olsen72
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 20:18
Lokalizacja: UK

[4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: olsen72 » pt gru 23, 2011 21:31

Roznica jest. Tyle ze obojetnie jak to nazwiesz dyf czy most i powiesz mechanikowi ze ci wyje most to i tak bedzie wiedzial o co chodzi.
Poza tym dyf i Haldex to dwa rozne uklady. Dalej twierdze ze Haldex jest sprzeglem a nie mostem czy dyfem jak kto woli.


"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl

Awatar użytkownika
żwirek
Caddy Mk1 TD
Caddy Mk1 TD
Posty: 492
Rejestracja: wt lis 02, 2010 13:22

Re: [4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: żwirek » pt gru 23, 2011 21:50

olsen72 pisze:Roznica jest. Tyle ze obojetnie jak to nazwiesz dyf czy most i powiesz mechanikowi ze ci wyje most to i tak bedzie wiedzial o co chodzi.
Poza tym dyf i Haldex to dwa rozne uklady. Dalej twierdze ze Haldex jest sprzeglem a nie mostem czy dyfem jak kto woli.
Olsen72 pisałem już pod Twoim poprzednim postem że haldex to sprzeglo wielotarczowe s zaraz za nim mechanizm rozniciwy, ale już ta kwestie pozostawmy i dowiecmy się cz wyje czy nie bo może ten typ ma.


moja Bora http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367183" onclick="window.open(this.href);return false;
mój Caddy mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=414876" onclick="window.open(this.href);return false;
jest Golf mk1 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=611702" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
olsen72
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 20:18
Lokalizacja: UK

[4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: olsen72 » sob gru 24, 2011 00:35

Oki. Powiem tak. Moj poprzedni golf byl 4x4 i nie slyszalem roznicy czy to naped na cztery czy na dwa kola. Wiec nie wydaje mi sie ze "trn typ tak ma".
Pisalem tez wczesniej ze jesli wyje na zakretach glosniej z ktorejs strony to lozyska. Skoro na kolach juz wymienil to moga byc te w dyfrze.
Jesli wyje caly czas tak samo to stawialbym na walek podawczy czy jak go tam zwal lub tez moze ktoras z podpor walu (nie pamietam czy sa dwie czy jedna).


"Twoj samochód jest wystarczająco szybki wtedy, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć" - Walter Röhl

luk-a-sz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 18:51
Lokalizacja: PL

Re: [4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: luk-a-sz » sob gru 31, 2011 10:45

Witam

Dopiero wczoraj udało mi się dolać olej do dyferencjału. Do wylewania się dolałem 300ml. Niby nie dużo ale też nie mało. Niestety nic się nie zmieniło.

Wczoraj zauważyłem pewną dodatkową okoliczność, nie wiem czy bezpośrednio związaną z huczeniem. Przy prędkościach 160km/h+ zaczyna wibrować z tyłu, tym szybciej tym mocniej. Przy 180km/h wibruje całe auto. Osoba z którą jechałem mająca pojęcie mechaniczne wskazała na zużytą podporę wału, że przy małych prędkościach ja słychać, powyżej 100km/h już zagłusza ją inny hałas a powyżej 150km/h wpada w wibracje.

Pytanie do Was, czy można łączyć huczenie i wibracje z jedną rzeczą? Czy za wibracje może są odpowiedzialne elastyczne łączniki:

Przód: http://s05.trixum.de/upload-trixum01/8/ ... HS2jOp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tył: http://www.topwagen.com/images/topwagen ... 852103.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ?

Podpora wału nie jest tania...

Co obstawiacie?

Pozdrawiam i Życzę Szczęśliwego Nowego Roku.



GreenTroll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
Lokalizacja: ufolandia KGR KBR

Re: [4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: GreenTroll » pn kwie 23, 2012 08:50

Lukasz czy uporałeś się z problemem? Jak możesz, to opisz coś więcej.
U mnie objaw jest taki, że przy załączaniu haldexa jest taki zgrzyt jak podczas wiercenia wiertarką z wyjedzonymi trybami. Pytałem wielu osób - włączając w to "speców" z ASO, ale nikt nie powiedział mi co to może być.
Natomiast jeśli chodzi o wibrację budy, to jeśli wibracje są też wyczuwalne w pobliżu dźwigni ręcznego i zmiany biegów, to będzie wina podpory.
Na innym forum czytałem, że czasami pomaga też obrócenie wału o 120 stopni (czasem trzeba powtórzyć drugi raz) oraz, że np. wystarczy rozruszać, wyczyścić i nasmarować tłumik drgań skrętnych na wale napędowym (nowy w ASO to ponad 1000złociszy).
Co do tych łączników elastycznych, to na 100% należy je wymienić jeśli guma jest popękana.

PS. Co do głupich dywagacji na temat różnicy między dyframi a mostami, to każdy wie, że w mostach są dyferencjały/mechanizmy różnicowe. A te sprzeczki to była zwykła dziecinada. Fiat 126p posiadał przecież tylny most BEZ RAMY POMOCNICZEJ i do przeniesienia napędu na koła służyły półosie z przegubami.

Pozdrawiam :-)


Road to hell

Awatar użytkownika
barthez1989
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn paź 24, 2011 11:51
Lokalizacja: Lubelskie; Wąwolnica --- Norwegia; Oslo

[4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: barthez1989 » wt kwie 24, 2012 10:07

stuka Ci na dołkach czy na równej nawierzchni mi kiedyś wylał jeden amortyzator mimo że nie wykazywał dużego zużycia to on mi stukał

edit:
dziś się tak przejechałem jak pisałeś i w moim aucie też powstaje dziwny dźwięk tak jak by z haldex-u, cichy w niczym nie przeszkadza, wszystko mam sprawne, olej i filtr na czas zmieniane, może ta wersja tak ma jakoś nigdy na to nie zwracałem uwagi bo było zawsze a jeśli znajdziesz coś co to wywołuje i da się to zmienić to proszę o podzielenie się tą tajemnicą

dzięki i powodzenia



GreenTroll
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: śr sty 14, 2009 23:50
Lokalizacja: ufolandia KGR KBR

Re: [4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: GreenTroll » pn kwie 30, 2012 07:59

Barthez co do moich objawów, to są identyczne w 3 samochodach, które mamy w domu (golf iv i dwie octavie - wszystko TDI AGR 4x4), tylko w mniejszym lub większym stopniu wyczuwalne. We wszystkich samochodach, które chcieliśmy też kupić był ten objaw. Jedna tylko octavia brata nie miała najmniejszych stuków czy zgrzytów, jednak po 3 miesiącach jakieś skur.... zwinęły ją bratu w krakowie i już się nie znalazła. Dodam, że zawieszenie w naszych samochodach jest ok - nie ma luzów, uszkodzonych łączników czy amorów. Oleje i filterki w haldexach wymieniane razem z rozrządem co 90kkm. Podejrzewam sprzęgło w haldexie o to zgrzytanie przy załączaniu, jednak mam sexualne podejście do rozbierania mostu. Jak już tył jest zapięty, to jest względnie cicho - przeważnie zapina się gdy jadę w zimie na plac i są wyższe obroty :grin:
Jak coś się dowiem wrzucę tutaj info, bo problem zgrzytów w haldexie jest ogólnie w każdym Golfie IV i Octavi I 4x4 - to tylko kwestia czasu.
Pozdrawiam i życzę udanego weekendu.


Road to hell

Awatar użytkownika
barthez1989
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: pn paź 24, 2011 11:51
Lokalizacja: Lubelskie; Wąwolnica --- Norwegia; Oslo

[4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: barthez1989 » pn kwie 30, 2012 09:11

Przypomniałem sobie że jak kupiłem auto to haldex stawał się głośny i zgrzytał na wstecznym mimo ze spokojnie jeździłem, poprzedni właściciel był pierwszym co wymieniał olej i filtr w haldexie przy przebiegu 110k km ja wymieniłem go przy 135k km(taki przebieg na zegarach prawdziwego nie znam a pewnie był cofany), obecnie słychać go jak jadę spokojnie 50-60 i po dobrej drodze ale gdy się włącza nic nie słyszę, zgrzyty ustały po pierszym miesiącu jak spadł snieg:-) mi akurat te dzwieki nie przeszkadzają ale lubię gdy auto jest w bardzo dobrym stanie, a to budzi pewien nie pokój i pytania czy wszystko jest jak powinno? Dostrzegłem też że jak poszaleje to czuję zapach sprzęgła ale nie skrzyni biegów a z tyłu, sprzęgła w haldexie da się wymienić ? Dzięki za odpowiedź trochę lepiej się czuję :-)



luk-a-sz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz lis 11, 2007 18:51
Lokalizacja: PL

[4motion/haldex/2.8/V6] Huczenie z tyłu.

Post autor: luk-a-sz » sob maja 19, 2012 09:04

Witam,

Nie wiem dlaczego nie przyszły mi powiadomienia o nowych postach w temacie... dawno tutaj nie zaglądałem.

Przyznam się, że nadal nie rozwiązałem tego problemu z powodu braku czasu i wolnych środków. Jednak wydaje mi się, że problem się nasila, mam na myśli huczenie w okolicach 60km/h. Byłem już z tym u mechanika i stwierdził, że to łożysko ale już nie pamiętam gdzie czy to w haldexie czy w dyferencjale... Nigdy tego nie robił i mam obawy czy mu dać auto do zrobienia, w sumie spoglądając do etki wszystko idzie rozebrać :) Zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia, ostatnio miałem okazje przejechać się równymi drogami i od około 150km/h zaczynają się mocne wibracje, raczej nie idzie wyczuć skąd pochodzą bo czuć je wszędzie. Czy obstawiacie, że to jest powiązane z łożyskiem czy coś innego np. podpora?

Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości