problem z utrzumaniem auta na jezdni

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
andrzej2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw maja 26, 2011 20:08
Lokalizacja: Dęblin DBN

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: andrzej2008 » wt lut 07, 2012 14:23

Witam.od pewnego czasu mam problem, mianowicie gdy jadę po prostej nawierzchni auto prowadzi się dobrze, problem pojawia się gdy wjadę na nierówności nawet niewielkie wtedy golfa ciężko utrzymać na swoim pasie.Trzeba mocno trzymać kierownicę.Byłem już u trzech mechaniorów i nic poważnego nie stwierdzili.Wymieniłem tuleje wahaczy/koń. drąz./sworznie/geometrię.Tylna belka też była sprawdzane.pomocy w czym może być problem???



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: Micjusz » wt lut 07, 2012 14:26

Górne mocowane amortyzatora sprawdzone? A byłeś na szarpakach? Pozdro


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
andrzej2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw maja 26, 2011 20:08
Lokalizacja: Dęblin DBN

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: andrzej2008 » wt lut 07, 2012 14:46

na szarpakach byłem.górne mocowanie wygląda na dobre w jednym łożysko wymieniałem, tylko amory są założone od wersji do 94 a powinny być po94.chociaż na wcześniejszych było podobnie



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: Micjusz » wt lut 07, 2012 15:04

A na maglownicy nie ma przypadkiem luzu? Na samych drążkach?


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
andrzej2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw maja 26, 2011 20:08
Lokalizacja: Dęblin DBN

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: andrzej2008 » wt lut 07, 2012 15:15

sprawdzali mi czy są jakieś luzy i gdzie były to zostały zlikwidowane drążków nie wymieniałem bo nie było.Chyba że może w środku tej maglownicy są czy jest to możliwe?



Awatar użytkownika
Micjusz
I LOVE GERMAN CARS
I LOVE GERMAN CARS
Posty: 1208
Rejestracja: pn sty 24, 2011 14:38
Lokalizacja: Grudziądz/Okolice
Kontakt:

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: Micjusz » wt lut 07, 2012 15:27

No jest możliwe że na listwie są luzy. Ale można je skorygować i usunąć za pomocą śrubki z podziałką w maglownicy. A jak nie to, to pozostaje chyba już tylko górne mocowanie amortyzatora


Było:
Golf II Fire&Ice 1991, MK3 1.8AAM - 1993, MK2 1.3NZ - 1991, BMW E34 2.8 - 1992

Jest:
Bora - 1999, ETZ 150 - 1991, Komar 2352 - 1979

Awatar użytkownika
andrzej2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw maja 26, 2011 20:08
Lokalizacja: Dęblin DBN

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: andrzej2008 » wt lut 07, 2012 15:31

a jak je dokładnie sprawdzić?wydaje mi się ze mam za duża odległość między talerzykiem amora a kielichem jest dobre 2cm,może tak być?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: Gawior » czw lut 16, 2012 09:36

Amortyzator bodajże się nie różni. Rożni się natomiast właśnie górne mocowanie amortyzatora. Było zmieniane w 1995, albo w 1995 przez fabrykę.

Ja u siebie miałem podobny problem po jakichś 4 miesiącach od wymiany całego zawieszenie z amortyzatorami itp. ( gwint ). Wszystkie części Lemforder.
Auto przy jeździe prosto jechało OK. Problem zaczynał się przy nierównościach, koleniach. Auto po prostu myszkowało po drodze.
Byłem na geometrii i nic nie wyszło.
Po jakimś czasie wjechałem do jednego zakładu mechaniki i zaczęli od sprawdzenia geometrii ( komputerowo ) i wyszło, że jest MINIMALNIE rozbieżny, czego nie wykazało na poprzednim sprawdzeniu ( mieścił się w normie ). Właśnie przy rozbieżności auto będzie "szukało drogi" i myszkowało po drodze.
Skorygowali to i jak ręką odjął. Do dzisiaj mam spokój.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
andrzej2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw maja 26, 2011 20:08
Lokalizacja: Dęblin DBN

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: andrzej2008 » czw lut 16, 2012 10:20

Różni się poduszką , inaczej jest łożysko i trzpień amora jest ciut grubszy, ostatni zwój sprężyna u góry jest większy tylko nie pamiętam czy przed 94 czy po.A ty też miałeś założone amory nie do tego rocznika co trzeba?



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: Gawior » czw lut 16, 2012 11:34

Ja mam gwint i tutaj nie ma rozróżnienia na roczniki.
Poduszki są różne to wiem, bo kupiłem na roczniki wcześniejsze ( poduszka z łożyskiem ), a mój jest z końca 1994r. ( poduszka i łożysko osobno ) i to tak że na przełomie zmiany tej poduszki i różne katalogi różnie pokazywały. Dopiero po wyjęciu było widać co i jak.

Co do amora to pierwsze słyszę, żeby były różne amortyzatory na rożne roczniki.
Przeglądam sklepy internetowy i trafiam cały czas tylko w zastosowaniach na okres 1991.11 -> 1997.08
Także śmiem wątpić w to, że są różne amortyzatory dla różnych roczników.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
andrzej2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw maja 26, 2011 20:08
Lokalizacja: Dęblin DBN

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: andrzej2008 » czw lut 16, 2012 12:05

Ja próbowałem przełożyć podkładkę i poduszkę i nie mieściła mi się na trzpień. nakrętki pasowały



Awatar użytkownika
andrzej2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw maja 26, 2011 20:08
Lokalizacja: Dęblin DBN

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: andrzej2008 » sob kwie 14, 2012 21:38

dosyć późno ale problem rozwiązany, winne były górne mocowania amorków



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: Gawior » ndz kwie 15, 2012 13:11

Nakrętka pasować będzie to to nakrętka na czepień amortyzatora, a tu nie ma różnicy jak pisałem wcześniej..
Jeżeli górne mocowania nie trzymają dobrze, to na koleinach, dziurach itp. zmienia się geometria. Jak jest zła geometria to auto może prowadzać po drodze o czym się zam przekonałeś.


Moja dorożka - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=325090
Alpine Fantomface CDA-7897->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1)->woofer Focal K2P, Rodek R4100A2->STX 8" 23L@35Hz

Awatar użytkownika
andrzej2008
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 276
Rejestracja: czw maja 26, 2011 20:08
Lokalizacja: Dęblin DBN

problem z utrzumaniem auta na jezdni

Post autor: andrzej2008 » ndz kwie 15, 2012 19:23

temat można zamknąć



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości