[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Vesper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 17, 2007 19:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: Vesper » śr maja 11, 2011 17:48

Czytałem forum, przewaliłem mnóstwo wątków. Niestety nie wiem za co się teraz złapać.
Problem polega na tym, że w mojej Borze pojawiło się bicie przy hamowaniu więc wymieniłem wszystkie tarcze (stare już były słabe) i wszystkie klocki na RH (400 zł zały komplet przód+tył). Po założeniu chwile było ok, po kilkuset km znów się pojawiło bicie. Podczas hamowania drga kierownica, na pedale nie czuć wibracji. Więc zdjąłem tarcze i do przetoczenia, myślałem że może przegrzałem albo coś. Na tokarce okazało się że rzeczywiście są krzywe, przetoczone i założone ponownie. Po kilkuset km znów problem powraca, dodatkowo przy przyspieszaniu (najbardziej czuć to około 80-120 na 5 biegu) czuć jakby stukanie które delikatnie przenosi się również na kierownicę, dodatkowo zwalniając np około 20 km/h delikatnie trzymając hamulec czuć cykliczne zwalnianie auta (jakby rzeczywiście tarcza częścią okręgu załapywała.

Na wiosnę wymieniłem:
tuleja przednia wahacza - LEM 10203
tuleja tylna wahacza - F10814
sworzeń wahacza le. - VO-BJ-8287
sworzeń wahacza pr. - VO-BJ-8288
łącznik stabilizatora metalowy - VO-LS-0475

Nic nie stuka w zawieszaniu dodatkowo. Mój typ to przegub wewnętrzny albo krzywa piasta. Co o tym sądzicie?


VW Jetta '99, 2.0 8V (115Km)

Awatar użytkownika
vib0vit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr gru 30, 2009 01:02
Lokalizacja: Nowogard/ Szczecin
Kontakt:

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: vib0vit » czw maja 12, 2011 13:22

Sprawdz łożyska , nalepiej na lewarek i zobaczyc czy koła luz mają, ewentualnie wizyta u mechanika. Miałem łozyska walniete i koła drgały podczas hamowania i automatycznie krzywiły tarcze. Ewentualnie możesz pokusić sie o wymiane łozysk razem z piastą bo pewnie tez już krzywe są. Powodzenia :)



Vesper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 17, 2007 19:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszani

Post autor: Vesper » czw maja 12, 2011 13:32

Właśnie chyba zacznę od wymiany łożysk i sprawdzenia piast na tokarce.


VW Jetta '99, 2.0 8V (115Km)

Awatar użytkownika
vib0vit
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: śr gru 30, 2009 01:02
Lokalizacja: Nowogard/ Szczecin
Kontakt:

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: vib0vit » czw maja 12, 2011 13:36

Warto, zeby nic wiecej sie nie posypało z tego powodu :)



golfi16TDI
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: wt gru 15, 2009 15:07
Lokalizacja: kalwaria Zeb

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: golfi16TDI » pt maja 13, 2011 11:00

mam to samo tylko ze w mk2 1.6 TD... i ciekawi mnie czy te drgania nie sa np spowodowane urwanym obwaznikiem z pol-osi.... bo u mnie bije bardziej jak odrobinke skrece kolami pdczas przespieszania, ale jak kola skrece jeszce bardziej to jkaby przestawało

sorry ze sie wbilem ale nie chce zakladac tematu bo klopot podobny


1.6 TDic

Vesper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 17, 2007 19:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszani

Post autor: Vesper » pt maja 13, 2011 17:13

golfi16TDI pisze:mam to samo tylko ze w mk2 1.6 TD... i ciekawi mnie czy te drgania nie sa np spowodowane urwanym obwaznikiem z pol-osi.... bo u mnie bije bardziej jak odrobinke skrece kolami pdczas przespieszania, ale jak kola skrece jeszce bardziej to jkaby przestawało

sorry ze sie wbilem ale nie chce zakladac tematu bo klopot podobny
spoko, czuj się jak u siebie w poście :D


VW Jetta '99, 2.0 8V (115Km)

Vesper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 17, 2007 19:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: Vesper » pn sty 16, 2012 16:37

Wymieniłem łożyska, przeguby wewnętrzne, przetoczyłem ponownie tarcze, nowe klocki, nowe prowadnice klocków, sprawdzone zaciski. Drgania podczas przyspieszania po wymianie lewego przegubu wewnętrznego niby ustały. Problem z hamowaniem jest nadal. Dzisiaj jadąc do pracy zauważyłem że bicie na kierownicy (szybkie ruchy w prawo-lewo) występuje podczas hamowania jadąc na wprost, kiedy hamuje skręcając nie bije. Jakieś podpowiedzi? - końcówki wymieniane.


VW Jetta '99, 2.0 8V (115Km)

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: marcin7x5 » śr sty 18, 2012 22:58

Zostało jeszcze sprawdzic bicie piasty.



Robin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr sie 22, 2007 23:27
Lokalizacja: Kalisz

Re: [MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszani

Post autor: Robin » śr lut 01, 2012 21:43

Witam. Mam w mojej borze identyczne objawy jak kolega Vesper. Tarcze przetoczyłem dwa razy, wymieniłem jedną piastę druga została przetoczona, w piastach są nowe łożyska. Objawy drgania kierownicy podczas hamowania zmniejszyły się ale nadal występują. Mechanik dokonał pomiaru bicia tarcz i stwierdził że wszystko jest w normie. Opony są nowe, felgi proste, wszystkie gumy i tuleje zawieszenia wymienione. Przy dojeżdżaniu wolno np. do świateł jak hamuję czuć coś takiego jakby hamulec chwytał i puszczał, a przy prędkości powyżej 100km/h przy hamowaniu drgania kierownicy. Dodam tylko, że podczas przyspieszania także lekko buja autem, ale to chyba nie ma nic wspólnego z drganiami przy hamowaniu. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Pomoże ktoś?



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: grg474 » pt lut 03, 2012 21:35

Robin, na wyłączonym silniku szybkie ruchy kierą zrób i sprawdź czy nie usłyszysz stukania z przekładni kierowniczej


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re: [MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszani

Post autor: JacekB » sob lut 04, 2012 12:13

Robin pisze:Witam. Mam w mojej borze identyczne objawy jak kolega Vesper. Tarcze przetoczyłem dwa razy, wymieniłem jedną piastę druga została przetoczona, w piastach są nowe łożyska.Objawy drgania kierownicy podczas hamowania zmniejszyły się ale nadal występują.
Sprawdź wyważenie opon a szczególnie zbieżność, rozregulowana potrafi wprawiać w drgania przy większych prędkościach. Podczas hamowania gwałtownego siły działające na oba koła mają kierunek ku środkowi osi wzdłużnej samochodu, źle ustawiona zbieżność może to powodować tak jak delikatny luz drążków kierowniczych, ich łączników z wahaczem, drugi możliwy luz, który mógłby być przyczyną takiego zachowania to zużyte i niesztywne już sworznie wahacza. Czasem jest tak, że unosząc auto nie sprawdzisz tego siłą włanych mięśni, lecz gdy auto jest dociążone ciężarem własnym to możliwe są spore i nierówne odchylenia.
W skrócie; gdy hamujesz i masz złą zbieżność kół przedniej osi lub luzy na drążkach to hamując opony naturalnie lekko zbiegają się ku sobie robiąc coś w stylu: //-----\\, zbiegają się ku sobie bardzo delikatnie. Tutaj może być właśnie Twój problem, ja bym to obstawiał, bo miałem coś w tym rodzaju. Po za tym zła zbieżność spowoduje nierównomierne wytarcie opon.
Robin pisze:Mechanik dokonał pomiaru bicia tarcz i stwierdził że wszystko jest w normie. Opony są nowe, felgi proste, wszystkie gumy i tuleje zawieszenia wymienione.
Zakładam, że układ hamulcowy jest odpowiednio odpowietrzony i zalany dobrym płynem. Tutaj sprawa jest dosyć ważna, bo z biegiem czasu płyn hamulcowy traci swoje właściwości chemiczne i fizyczne a w tym odporność na niskie temperatury. Jeśli masz stary płyn to polecam wymienić go, co do marki i norm to info znajdziesz na forum. Ja osobiście polecam płyn producenta tarcz i klocków ATE.
Robin pisze:Przy dojeżdżaniu wolno np. do świateł jak hamuję czuć coś takiego jakby hamulec chwytał i puszczał, a przy prędkości powyżej 100km/h przy hamowaniu drgania kierownicy. Dodam tylko, że podczas przyspieszania także lekko buja autem, ale to chyba nie ma nic wspólnego z drganiami przy hamowaniu. Nie wiem już gdzie szukać przyczyny. Pomoże ktoś?
To by mi wyglądało na zbieżność, drążki, końcówki drążków lub sworzeń wahacza. Dobry warsztat potrafi ocenić co jest nie tak, powinieneś pojechać i poprosić o szukanie luzów w zawieszeniu. Zbieżność średnio kosztuje ok 70zł, ja ustawiam za tyle w salonie Fiata, mam na usługi paragon itd, a cena jest taka jak w warsztatach samochodowych, lecz tutaj mam gwarancję na usługi.

Daj znać jak się sprawy potoczą. Pozdrawiam :pub:


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Vesper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 17, 2007 19:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: Vesper » śr mar 21, 2012 12:30

To by mi wyglądało na zbieżność, drążki, końcówki drążków lub sworzeń wahacza. Dobry warsztat potrafi ocenić co jest nie tak, powinieneś pojechać i poprosić o szukanie luzów w zawieszeniu.
Wygląda na to ze mamy ten sam problem.
U mnie jeśli przetoczę tarcze, wymienię klocki, ogólnie jeśli coś podziałam z hamulcami to przez jakiś czas jest w porządku, np 500 km potem stopniowo zaczyna się bicie na kierownicy.


VW Jetta '99, 2.0 8V (115Km)

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

[MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszaniu.

Post autor: EnJoy » czw mar 22, 2012 23:43

U siebie mam minimalny luz na prawym drążku kierowniczym. Od tyg mam założone nowe tarcze na przodzie.. bo stare (roczne) się pokrzywiły od tak. Więc jeśli u mnie znów pojawi się bicie na nowych tarczach, będziesz miał potwierdzenie :helm:



Vesper
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: sob mar 17, 2007 19:07
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: [MK4] Bicie na kierownicy przy hamowaniu i przyspieszani

Post autor: Vesper » czw mar 29, 2012 15:47

EnJoy pisze:U siebie mam minimalny luz na prawym drążku kierowniczym. Od tyg mam założone nowe tarcze na przodzie.. bo stare (roczne) się pokrzywiły od tak. Więc jeśli u mnie znów pojawi się bicie na nowych tarczach, będziesz miał potwierdzenie :helm:
I jak sprawa wygląda? ja jeszcze się nie zabrałem w tym sezonie za eksperymenty. Chyba zaczepię się zacisków na początek.

//25.05.2012
Auto stało około 2 miesiące w garażu, zapiekł się zacisk tylny, więc rozebrałem przeczyściłem, złożyłem i śmiga w porządku.
Przy okazji wymieniłem cały płyn hamulcowy w warsztacie, zatem układ jest porządnie odpowietrzony.
W weekend szykuje się trasa to będę miał okazję sprawdzić jak to się teraz zachowuje. Jeśli nic nie pomoże to w planie mam zamianę całych, kompletnych zwrotnic od innej identycznej bory bo już nie mam pomysłu co może być przyczyną :/
Ostatnio zmieniony pt maja 25, 2012 12:46 przez Vesper, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Jetta '99, 2.0 8V (115Km)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości