Swap Tylnej Belki z bębnów na tarcze

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Swap Tylnej Belki z bębnów na tarcze

Post autor: Johnatan » pt gru 09, 2011 22:50

Tak. Wydaje mi sie że remont bembnów na dobrych częściach przy normalnej mocy aucie jest lepsze i bardziej korzystne dla naszych kieszeni. Tarcze proponuje tym co mają ponad 100koni i myślą nad zwiększeniem mocy, co za tym idzie swapem przednich hamulców też.


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Swap Tylnej Belki z bębnów na tarcze

Post autor: J.B.S. » sob gru 10, 2011 01:20

jhosef, Johnatan, Powiem wam tak ,ja w swoim aucie zacząłem poprawę hamowania od wymiany belki i tyłu na tarcze.
Zależało mi raczej na tym jak auto będzie wyglądało ze względu na felgi przez które było dużo widać.Jak już zamieniłem cały zestaw na tarcze znacznie poprawił mi się hamulec,ale naprawdę znacznie.Pomimo ze miałem silnik 1,6 d zauważyłem znaczna poprawę.
Nie mogło być to spowodowane złym stanem hamulców bębnowych,ponieważ były one w dobrym stanie przed demontażem .Pomyślałem sobie że nic mi do szczęścia już nie potrzeba,ale po pewnym czasie zamontowałem większą pompę i servo.A ostatnio tarcze 256 mm z przodu.Każda z tych modyfikacji znacznie poprawiała sprawność hamulców.A belka ze stabilizatorem też zupełnie zmienia prowadzenie auta ,wiec polecam.

Reasumując polecam bardzo zamianę tylnych hamulców na tarcze ,jednak tak jak piszecie korektor to podstawowa sprawa,o czym miałem okazję sie przekonać niedługo po zamontowaniu kompletu tarcz na tył.Postawiło mnie bokiem na suchym asfalcie kiedy hamowałem przed psem który wybiegł nagle na jezdnię. Osobiście mam korektory z sirocco wkręcane w pompę hamulcową i spokojnie dają radę



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Swap Tylnej Belki z bębnów na tarcze

Post autor: Johnatan » sob gru 10, 2011 19:03

Niektóre punkty konroli pojazdów mają w podłodze takie walce jak hamownia i tak sprawdzają hamulce. Ręczny w ten sposób też sprawdzają. Można przed swapem jechać i zobaczyć jaką wartość ma bemben, po swapie jaką ma wartość tarcza i FINAŁ !:)


http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Swap Tylnej Belki z bębnów na tarcze

Post autor: jhosef » sob gru 10, 2011 19:17

Ja mam w Polo fabrycznie 256 przód wentyle i bębny 200 tył i auto zatrzymuje się bardzo ładnie. Na tyle ładnie, że musiałem założyć szersze opony bo ABS się załączał na asfalcie. Powiedziałbym więc, że raczej stan się liczy.

Aby nie było, że polo jest lżejsze to od razu mówię, że masa własna 1200 kg.



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Re: Swap Tylnej Belki z bębnów na tarcze

Post autor: J.B.S. » ndz gru 11, 2011 21:43

jhosef pisze: Powiedziałbym więc, że raczej stan się liczy.
Wiesz to jest dyskusja podobna do tego jakie paliwo lepsze diesel czy benzyna.
Nie śmigałeś w swoim polo na tarczach z tyłu wiec nie wiesz czy by się poprawiły hamulce po montażu czy nie.
Tak jak pisałem nie liczyłem na wielką poprawę ,ale bardzo mnie zaskoczyła skuteczność hamulców po przekładce.
Nie ma co porównywać nawet.Takie moje spostrzeżenia. :pub:



Awatar użytkownika
Karcz3
Very Important Driver
Very Important Driver
Posty: 393
Rejestracja: czw maja 08, 2008 22:02
Lokalizacja: POMORSKIE
Auto: Vw caddy mk1
Silnik: 1.8
Kontakt:

Swap Tylnej Belki z bębnów na tarcze

Post autor: Karcz3 » wt sty 03, 2012 21:44

Obecnie mam beleczke z bebnami która niestety jest do wymiany, w gniazdach gdzie sa nabite tuleje belka wyrobione ma i tuleje maja luz w belce,
mam możliość kupić belke z tarczami na rozstawie 4x100 z gt golf 3 i mam pytanie czy za 100zł sie opłaca i czy ta belka posiada stabilizator i gdzie i jak wyglada korektor siły hamowania, mój gefr nie ma ABS a podejrzewam ze belka jest z ABS i czy nie bedzie to kolidować i da sie założyc zeby sprawnie dzialało???
podpowiedzcie koledzy


Vw golf 3 1.9tdi.-byl... vw caddy mk1 1.6d jest(rozłożony na czynniki pierwsze)-reanimacja

Awatar użytkownika
Karcz3
Very Important Driver
Very Important Driver
Posty: 393
Rejestracja: czw maja 08, 2008 22:02
Lokalizacja: POMORSKIE
Auto: Vw caddy mk1
Silnik: 1.8
Kontakt:

Swap Tylnej Belki z bębnów na tarcze

Post autor: Karcz3 » wt sty 03, 2012 21:48

6 miesięcy temu robione mialem całe bebny nowe okłądziny linki cylindeerki itp powiem ze siła hamowania ok dla mnie dobrze hamuja a może po prostu kupić belke z tarczami i założyc moje bebny a tarcze z zaciskami sprzedac mogłbym,


Vw golf 3 1.9tdi.-byl... vw caddy mk1 1.6d jest(rozłożony na czynniki pierwsze)-reanimacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości