Awaria hamulców VW Polo Classic

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Awaria hamulców VW Polo Classic

Post autor: klekocix » sob lis 12, 2011 18:44

Mam ogromny problem z Polo teścia.

Auto, którego sprawa dotyczy to VW Polo Classic 6N2 z 2000 roku (sedan).

Na przeglądzie corocznym wyszło, że hamulce działają w normie, natomiast słabo działa hamulec ręczny.

Oddał więc samochód do serwisu znajdującego się w pobliżu mieniącego się "Centrum Serwisowym". Teść nie zna się na autach i doszedł do wniosku, że jeśli firma jest duża, to na pewno zaufana (nic bardziej mylnego).

Tam wymienili mu linki hamulca ręcznego, wyczyścili samoregulatory i zainkasowali za to ok. 360zł! Po kolejnej wizycie na stacji diagnostycznej celem podbicia przeglądu okazało się, że hamulce przednie są w normie, jednak tył ma 46% różnicy w sile hamowania koła lewego do prawego a ręczny jak kiepsko hamował tak hamuje nadal! Po powrocie do serwisu, który spartaczył usłyszał info, że teraz muszą zmienić mu bębny i szczęki, a jeśli to nie pomoże to korektor siły hamowania a następnie serwo. Jawne naciąganie. Nie wiedzieli co jest grane, więc wymienią pół samochodu i może trafią.
Do tego, za 1 bęben hamulcowy zażyczyli sobie 200zł a za komplet szczęk 270zł! I naprawa w sumie w koszcie ok. 800-850zł.
Zapytałem się ile kosztują bębny hamulcowe w pobliskim zwykłym sklepie z częściami, usłyszałem - 200zł ale za komplet a szczęki 75zł.

Macie może pomysł co zostało popsute? Na pewno teściowi nie dam jechać już do tej firmy, ale samochód, a szczególnie hamulce muszą być w 100% sprawne.



lukasz.gtd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 449
Rejestracja: ndz sty 03, 2010 00:08
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Awaria hamulców VW Polo Classic

Post autor: lukasz.gtd » sob lis 12, 2011 19:20

klekocix pisze:jednak tył ma 46% różnicy w sile hamowania koła lewego do prawego


Zacznij od sprawdzenia lub wymiany cylinderka, oczywiście jeżeli okładziny są ok.


Najlepszy układ to...Żona w domu, a kochanka w garażu..
(tylko dlaczego obie są tak drogie w utrzymaniu?)

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria hamulców VW Polo Classic

Post autor: klekocix » sob lis 12, 2011 20:56

lukasz.gtd pisze:
klekocix pisze:jednak tył ma 46% różnicy w sile hamowania koła lewego do prawego


Zacznij od sprawdzenia lub wymiany cylinderka, oczywiście jeżeli okładziny są ok.
Ale dzień wcześniej przed wymianą linek hamulcowych wszystko było w porządku. I nagle cylinderek mógł się rozwalić?



Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Awaria hamulców VW Polo Classic

Post autor: mauro22 » ndz lis 13, 2011 18:37

Witam,

Zanim wymienisz już cokolwiek w tym samochodzie zrób tak :

- Podnieś pojazd i unieruchom tak aby cała tylna oś była w powietrzu,
- Zrzuć koła i bębny,
- Dokonaj prostych oględzin czy wszystko jest suche i wolne od smaru / oleju , płynu hamulcowego itp,
- Dokonaj porównania czy wszystko jest tak samo poskładane po prawej i lewej stronie pojazdu (nie musisz się znać),
- Sprawdź sobie wizualnie grubość okładzin szczęk z lewej i z prawej (szczęki na jednym kole nie zużywają się tak samo przeciwbieżna zużywa się szybciej więc się tym nie martw),
- Sprawdź bębny czy są suche oraz czy nie ma na nich drastycznych rys itp,
- Bęben i okładziny szczęk postaraj się powycierać szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem itp,
- Poskładaj wszystko,
- Sprawdź ręczny,

Hamulce w tym samochodzie nie są jakąś mega złożoną konstrukcją więc powinieneś sobie poradzić.

Pozdrawiam


Jacek R.

Awatar użytkownika
klekocix
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: sob lut 17, 2007 23:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Awaria hamulców VW Polo Classic

Post autor: klekocix » pn lis 14, 2011 22:55

mauro22 pisze:Witam,

Zanim wymienisz już cokolwiek w tym samochodzie zrób tak :

- Podnieś pojazd i unieruchom tak aby cała tylna oś była w powietrzu,
- Zrzuć koła i bębny,
- Dokonaj prostych oględzin czy wszystko jest suche i wolne od smaru / oleju , płynu hamulcowego itp,
- Dokonaj porównania czy wszystko jest tak samo poskładane po prawej i lewej stronie pojazdu (nie musisz się znać),
- Sprawdź sobie wizualnie grubość okładzin szczęk z lewej i z prawej (szczęki na jednym kole nie zużywają się tak samo przeciwbieżna zużywa się szybciej więc się tym nie martw),
- Sprawdź bębny czy są suche oraz czy nie ma na nich drastycznych rys itp,
- Bęben i okładziny szczęk postaraj się powycierać szmatką nasączoną rozpuszczalnikiem itp,
- Poskładaj wszystko,
- Sprawdź ręczny,

Hamulce w tym samochodzie nie są jakąś mega złożoną konstrukcją więc powinieneś sobie poradzić.

Pozdrawiam
Naprawa zakończyła się powodzeniem. Cena naprawy - 20zł.

Okazało się, że któryś "fachowiec" włożył bębny nie z tej strony, co do tej pory pracowały, czyli prawa na lewo i odwrotnie.
Po tej operacji hamowanie tyłu ma różnicę 15% (dopuszczalne na stacji diagnostycznej 30%) a ręczny ma różnicę 4%. Lepiej być nie mogło. Dziękuję za wszystkie sugestie.

Widać w jaki sposób warsztaty żerują na nieświadomych kierowcach.

Jako ciekawostka dodam fakt, że dziś podczas testów u diagnosty opowiadał mi "historię" czekającego akurat w kolejce za mną Volvo. Mechanicy (zdaniem kierowcy znający się na rzeczy) stwierdzili awarię czujnika ABSu w jednym z kół. Czujnik został wymieniony, "fachowcy" zapomnieli wykasować błędu z komputera ABS w samochodzie po czym stwierdzili, że na pewno winny jest owy komputer i właściciel musi szykować grubą forsę na jego wymianę...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości