Wymiana tuleji, swożni, gum...

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: przemlin » ndz paź 16, 2011 20:48

lemfordrery 72 mm nie sa pouliretanowe a gumowe , oba rozmiary wchodzą ,a 3,5 roku na takich oponach to super wynik, znane są przypadki ze tuleje roku nie wytrzymywały i to markowe.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: wojtas_GT » ndz paź 16, 2011 21:32

Tzn. chodziło mi o to co na zewnątrz jest zamiast metalu, taki plastik jakby; w środku to guma, wiadomo. A dlaczego tak często siadają te tuleje? U mnie tak bez bicia przyznaję, że już prawie rok tłuką, coraz bardziej, więc tamte 3,5 roku to praktycznie 2-2,5. Tylko oryginalny oryginał za 300 będzie żył dłużej, czy jest coś alternatywnego dobrej jakości?

No i co z tą średnicą, montażem / trwałością?



Awatar użytkownika
extrim
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: czw lip 31, 2008 10:44
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: extrim » śr paź 19, 2011 09:59

powoli się przymierzam do kolejnej wymiany do końcówek, sworzni oraz łączników czy firma Mile będzie ok??
http://moto.allegro.pl/2-koncowki-2-swo ... 81300.html" onclick="window.open(this.href);return false; np z tej aukcji ??


Moja Srebrna strzała ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182960

seaman1982
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 205
Rejestracja: sob maja 15, 2010 12:43
Lokalizacja: Silesia

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: seaman1982 » śr paź 19, 2011 13:04

Ja robilem rok temu i po 25 tys znowu zaczyna mi walic tuleja. Nie wiem co oni mi zalozyli ale mysle zeby zalozyc teraz tuleje poliuretanowe. Wiem ze troche utwardza to zawias, ale mysle tez ze wytrzyma to dluzej jak seria.



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: wojtas_GT » czw paź 20, 2011 11:28

A ja zdecydowałem się na oryginała (2x86zł z małym rabatem), po raz kolejny nauczyłem się na własnym błędzie, że szkłem się .... nie utrze, gdybym od razu kupił tuleje w ASO (są inne niż niby oryginalne lemfordery) - dziś nie musiałbym drugi raz płacić za wymianę, a tak za kilka dni wyskoczę z dwóch stówek. A Wy... róbcie po swojemu.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: przemlin » czw paź 20, 2011 20:47

wojtas_GT, jesteś taki pewny ze te tulejki z ASO bedą lepsze , bo są z ASO?



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: wojtas_GT » pt paź 21, 2011 10:37

Często tak jest, niestety, z np. czujnikami, termostatem, a nawet płynem do wspomy i wiele wiele innych. Nie będę się rozpisywał, ale to co miałem z zamienników często doprowadzało mnie do apopleksji swoim dziwnym zachowaniem w działaniu i często lądowało na śmietniku. Rozrząd np. mam z SKF, ale nie sprawdzałem w ASO, a oni mają dla starszych modeli wyprzedaże i kto wie... Oczywiście nie z każdą częścią jest tak samo, ale od teraz będę przy KAŻDEJ usterce brał pod uwagę w rozważaniach także oryginalne części. Sam jestem "z branży" i zdecydowanie uważam, że niemiecki model podchodzenia do napraw, czyli jazda głównie do ASO jest chyba najzdrowszy, ale nie do zastosowania na naszym gruncie - my zarabiamy kilkakrotnie mniej a litr benzyny mamy tańszy tylko o 20% i dziadujemy, sam to robię. A w ogóle to nie lubię takiego akademickiego gadania w stylu: a pewny jesteś? Każdy ma swój rozum, wiedzę i doświadczenie, do niektórych coś dociera od razu, do innych opornie, a do innych wcale. Kupiłeś VW, czyli wybrałeś auto zrobione przez niemców, a nie jakichś włochów czy chinoli, bo chciałeś mieć w miarę niezawodne za możliwie nieduże pieniądze, a potem ładujesz badziewie w naprawach i co chwilę trzeba robić to samo od nowa, no ale.... dość. :bigok:



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8846
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana tuleji, swożni, gum...

Post autor: marcin7x5 » pt paź 21, 2011 14:57

Mogę również poprzec kolegę wojtas_GT. Ostatnio tez miałem okazję kupowac części do zawiechy i oryginały były delikatnie droższe od zamienników a niektóre nawet tansze. Wiem też, że grupa VAG wypuściła linię tanich części zamiennych oferowanych w serwisach. Mozna je poznać po napisie ECONOMY na opakowaniu. Poza tym jest 2 letnia gwarancja na takie części niezaleznie od tego kto montuje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości