Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krolik84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 14, 2010 14:54

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: krolik84 » pt paź 14, 2011 09:12

Czy po wymianie tulei wahacza należy ustawiać zbieżność?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: marcin7x5 » pt paź 14, 2011 10:44

Nie. Ale nie zaszkodzi jak sprawdzisz. No chyba, że wymienisz też sworzeń wachacza.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: przemlin » pt paź 14, 2011 12:11

Zbierznosci nie ustawiasz ale kąty ci sie zmienią , ustawiane sa na sworzniach.



krolik84
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: czw paź 14, 2010 14:54

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: krolik84 » pt paź 14, 2011 18:04

Dzieki za pomoc.



Awatar użytkownika
Dan0031
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lis 01, 2010 02:55

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: Dan0031 » wt paź 18, 2011 18:26

Ja wymieniłem dziś tuleje tylne wahacza i nie wiem dlaczego ale kierownica jest teraz "krzywa", do jazdy wprost jest lekko skręcona. Jak to możliwe skoro nie odkręcałem żadnych regulacji a wszystko przykręciłem tak jak było?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: marcin7x5 » śr paź 19, 2011 14:11

Widocznie jest cos nie tak z tulejami lub miałeś ustawianą zbieżność na luźnych/wybitych tulejach.



Awatar użytkownika
Dan0031
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lis 01, 2010 02:55

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: Dan0031 » śr paź 19, 2011 20:55

Powiem tak, koło kierownicy było minimalnie krzywo przed wymiana tulei a teraz jest mocniej. Koło mam przekręcone w prawą stronę a tuleja lewa byłą wybita. Może wahacz na tej tulei opadł i kiera była prosto a teraz jak wahacze leżą równo na nowych tulejach to faktycznie zbieżność byłą ustawiona na wybitych tulejach? Golfika mam od rok wiec możliwe.



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: przemlin » śr paź 19, 2011 22:12

Fuck... napieałem wczesnej ze jesli wstawiałeś nowe tulejki to MUSIALES wyciągnąc wahacz a zeby to zrobić MUSIAŁES odkrećic 3 śruby sworznia wahacza. teraz przyjrzyj sie budowie wahacza , ma on podłuzne otwory pod śruby sworznia, dzieki temu zę sa podłużne mozesz koło regulować "do przodu i do tyłu" dlatego masz kiere skreconą.Przerabiałem to u siebie.Nie ustawisz idealnie sworznia wzgledem wahacza tak jak było, chyba ze sie trafi...



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: marcin7x5 » czw paź 20, 2011 14:52

Wcale nie wysiał wyjmować wahacza bez sworznia. Mógł to zrobic wyjmując wahacz razem ze sworzniem przecież. Łatwiej jest przeciez odkręcic jedną nakrętkę niz 3 śruby i jeszcze potem koniecznie regulować zawiechę.



Awatar użytkownika
Dan0031
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: pn lis 01, 2010 02:55

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: Dan0031 » czw paź 20, 2011 19:13

Nie wiedziałem, że jest regulacja na tych otworach przy sworzniu.. Może jednak uda mi się to jakoś podprostować? A czy jest konieczna regulacja geometrii kół?



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Re: Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: przemlin » czw paź 20, 2011 20:38

marcin7x5 pisze:Wcale nie wysiał wyjmować wahacza bez sworznia. Mógł to zrobic wyjmując wahacz razem ze sworzniem przecież. Łatwiej jest przeciez odkręcic jedną nakrętkę niz 3 śruby i jeszcze potem koniecznie regulować zawiechę.
Taa... jasne ... odkręć stara śrubę sworznia która się w końcu oprze o półoś następnie musisz wybić sworzeń w dół żeby móc dalej tą śrubą kręćić, wiec gdy już ten sworzen wybijesz to jest MAŁY problem żeby móc dalej tą śrubą kręcić gdyż ona kręci się razem z resztą sworznia..,nie ma jak zablokować sworznia żeby sie nie kręcił i zeby sruba dalej kręcić, chyba ze jest jakiś patent.Fakt, swozen ma na górze miejsce ze można zablokować imbusem, ale jak tam dojdziesz?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Wymiana tulei wahacza prawa i lewa strona

Post autor: marcin7x5 » pt paź 21, 2011 11:46

Wszystko zależy od tego jakim sprzetem się dysponuje. Ja zawsze odkręcam ta własnie nakrętke na sworzniu. Robie to na opuszczonym lub lekko uniesionym aucie tak aby własnie sworzen mi sie nie obracał. Każdy robi jak mu jest łatwiej i wygodniej.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości