Trzęsie kierownicą

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzychu24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 03, 2011 20:12

Trzęsie kierownicą

Post autor: krzychu24 » sob wrz 03, 2011 20:23

Witam
Prośba o pomoc. W czy może być problem.
Od prędkości 80 km/h trzęsie kierownicą. Trzęsienie to przechodzi na kabinę. Kierując czuję jak trzęsie się podłoga - trzęsą mi się łydki.

Opony są nowe, koła dziś wyważone, ustawiona zbieżność, problem nie ustał.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Trzęsie kierownicą

Post autor: grg474 » sob wrz 03, 2011 22:59

krzychu24, koła stalowe czy alufelgi. Jak alufelgi to oryginały czy innej firmy


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

foorshpee
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz kwie 18, 2010 22:14
Lokalizacja: Poznań

Trzęsie kierownicą

Post autor: foorshpee » sob wrz 03, 2011 23:02

może krzywa tarcza hamulcowa. jak wymieniłem na nowy komplet problem ustał ;)



krzychu24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 03, 2011 20:12

Trzęsie kierownicą

Post autor: krzychu24 » ndz wrz 04, 2011 11:20

koła są stalowe.
Nie wiem czy problem może dotyczyć tarczy bo trzęsie kierownicą nie podczas hamowania ale podczas normalnej jazdy obojętnie czy na biegu czy na luzie



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Trzęsie kierownicą

Post autor: inż. Mk2_marcin » ndz wrz 04, 2011 11:47

zbieżność kiedy ostatni raz robiłeś i czy koła były dobrze wyważone i kiedy?


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kostecki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: ndz wrz 04, 2011 15:15

Trzęsie kierownicą

Post autor: kostecki » ndz wrz 04, 2011 18:44

może felgi krzywe??? sprawdź łożyska to tez może być przyczyną


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1b9 ... e2c0e.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5940
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

Trzęsie kierownicą

Post autor: grg474 » ndz wrz 04, 2011 20:12

Pytanie - przed wymianą opon też tak było? Problem pojawił się nagle ? A jeśli tak to co było przyczyną (uderzenie czy naprawa)


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Awatar użytkownika
Kajor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: ndz lis 08, 2009 23:56
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Trzęsie kierownicą

Post autor: Kajor » ndz wrz 04, 2011 20:44

Możliwości jest kilka:
- krzywe felgi
- wywalony przegub/przeguby (zewnętrzne)
- strzelone łożysko


"Kocham ku*wy i chleb ze smalcem!"

krzychu24
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: sob wrz 03, 2011 20:12

Trzęsie kierownicą

Post autor: krzychu24 » ndz wrz 04, 2011 21:10

Zbieżność była robiona z tydzień temu. koła wyważane wczoraj. Problem pojawił się jakiś czas temu (w sumie nie wiem czemu) ale w stopniu minimalnym - nie przeszkadzało mi to, teraz zaczął się nasilać. na poprzednich oponach też ten problem występował.
Felgi proste...
Co do przegubów - na maksymalnie skręconych kołach nic nie słychać...
Łożysko jedno jakiś czas temu wymienione bo wyło, drugiego nie słychać jest ciche...



Awatar użytkownika
inż. Mk2_marcin
Golfista
Golfista
Posty: 2034
Rejestracja: sob lis 07, 2009 18:05
Lokalizacja: Kraków

Trzęsie kierownicą

Post autor: inż. Mk2_marcin » ndz wrz 04, 2011 23:28

to sprawdzaj drugie łożysko weź na podnośnik auto i sprawdź czy koło się nie giba i obróć kołem i sprawdź czy opona nie jest jakaś koślawa ja tak miałem i po wymianie na lepsze i nowe problem ustał :pub:


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Trzęsie kierownicą

Post autor: doggie » ndz wrz 04, 2011 23:32

krzychu24 pisze:Zbieżność była robiona z tydzień temu. koła wyważane wczoraj. Problem pojawił się jakiś czas temu (w sumie nie wiem czemu) ale w stopniu minimalnym - nie przeszkadzało mi to, teraz zaczął się nasilać. na poprzednich oponach też ten problem występował.
Felgi proste...
Co do przegubów - na maksymalnie skręconych kołach nic nie słychać...
Łożysko jedno jakiś czas temu wymienione bo wyło, drugiego nie słychać jest ciche...
załóż inne koła na próbę np. zimówki, to od razu masz jeden problem wyeliminowany



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8880
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Trzęsie kierownicą

Post autor: marcin7x5 » pn wrz 05, 2011 13:05

Może byc tez krzywa piasta ktoregos z kół.



Awatar użytkownika
OLGRAN
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: śr paź 28, 2009 17:11
Lokalizacja: Oleśnica

Trzęsie kierownicą

Post autor: OLGRAN » pn wrz 05, 2011 20:49

A ja stawiam na krzywe tarcze :hmm: Miałem to samo, komplet ATE i po problemie :bigok:


Golf IV Variant 1.9 TDI PD 2003 r Special
BYŁ- GOLF PLUS 1.9 TDI COMFORTLINE 2006 r

krish9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob cze 04, 2011 19:03

Trzęsie kierownicą

Post autor: krish9 » czw wrz 15, 2011 10:04

Koledzy,
żeby nie zakładać nowego tematu, a ponieważ ten jest najbliższy mojemu problemowi proszę o poradę. Wiem, że na ten temat napisano już tomy, ale chciałem zapytać co doradzicie w takim konkretnym przypadku.
vwgolf 5, przy dużej prędkości około 100 km/h podczas hamowania trzęsie mocno kierownicą. Zawieszenie jest ok. Podczas jazdy nic się nie dzieje, drgania są tylko przy hamowaniu. Jest też taka rzecz, że widac wyraźnie na tarczach hamulcowych różnicę. Polega ona na tym, że przednie sie zużywają, łądnei wytarte na całej szerokości. tylne natomiast jakby nie były do końca łapane przez klocki i wogóle jakby mniej zużyte, nawet po dłuższej jeździe kiedy przód ładnie wytarty, tył jakby pokryty rdzą.
Co myślicie?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 19 gości