Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Witam. Dziś byłem w warsztacie na wymianie klocków bo już były zjechane na maxa. Warstwy ściernej zostało na szerokość żyletki. Kupiłem w Intercarsie klocki firmy ABE 47zł za komplet.
Po wymianie wiadomo trochę gorzej hamuje i byłem na to przygotowany, że klocki muszę się dotrzeć. Ale pojawił się dziwny objaw. Przy normalnej jeździe (nie przy hamowaniu) zaczęła mi drżeć deska rozdzielcza i dźwignia zmiany biegów i to o dziwo drży najmocniej na 4 biegu! Tzn. deska drży prawie cały czas w okolicy 60-80 km/h tylko dźwignia lata najbardziej na 4 biegu.
Od czasu wymiany klocków zrobiłem dopiero 20 kilometrów ale boje się, że to nie od tego. Cały czas byłem przy wymianie i patrzyłam w warsztacie im na ręce i nic poza hamulcem nie robili.
Czy to normalne i ustąpi po dotarciu klocków?
Pozdrawiam
Po wymianie wiadomo trochę gorzej hamuje i byłem na to przygotowany, że klocki muszę się dotrzeć. Ale pojawił się dziwny objaw. Przy normalnej jeździe (nie przy hamowaniu) zaczęła mi drżeć deska rozdzielcza i dźwignia zmiany biegów i to o dziwo drży najmocniej na 4 biegu! Tzn. deska drży prawie cały czas w okolicy 60-80 km/h tylko dźwignia lata najbardziej na 4 biegu.
Od czasu wymiany klocków zrobiłem dopiero 20 kilometrów ale boje się, że to nie od tego. Cały czas byłem przy wymianie i patrzyłam w warsztacie im na ręce i nic poza hamulcem nie robili.
Czy to normalne i ustąpi po dotarciu klocków?
Pozdrawiam
Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
To kolego nie jest normalne ja bym wrócił do Panów jutro i opowiedział, zapłaciłeś niech sprawdzą.....
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Taka sytuacja może zdażyć się jeżeli tłoczek został tylko wciśnięty jeden raz i ciężko chodzi w tym miejscu (stanął)
Druga przyczyna to samoregulacja , ewentualnie jakiś śmieć wpadł pomiędzy tarczę a piastę o ile nie są do siebie skręcone .
Przy wymianie klocków powinno się sprawdzać stan samoregulacji i tłoczków . Jeżeli tłoczek ciężko chodzi to zazwyczaj wystarcza oczyszczenie go i kilkakrotne wypchnięcie i wciśnięcie .
Szanujący się zakład nie powinien stwarzać problemów i sprawdzić , gdyby było inaczej zmień mechanika .
Druga przyczyna to samoregulacja , ewentualnie jakiś śmieć wpadł pomiędzy tarczę a piastę o ile nie są do siebie skręcone .
Przy wymianie klocków powinno się sprawdzać stan samoregulacji i tłoczków . Jeżeli tłoczek ciężko chodzi to zazwyczaj wystarcza oczyszczenie go i kilkakrotne wypchnięcie i wciśnięcie .
Szanujący się zakład nie powinien stwarzać problemów i sprawdzić , gdyby było inaczej zmień mechanika .
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Pewnie masz urwaną śrubę mocującą tarczę hamulcową, a tarcza przesunęła się przy składaniu.
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
jak się może przesunąć ? , przecież dociskają ją śruby od felg, chyba że masz na myśli że coś pod tarczę się dostało...t0mal pisze:Pewnie masz urwaną śrubę mocującą tarczę hamulcową, a tarcza przesunęła się przy składaniu
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Chodzi mi o to, że jak składali hamulce to przekręcili tarczę, powiedzmy o 90 stopni, o ile masz zerwaną tę śrubę.
- Tomasz Bis
- Gadatliwa bestia
- Posty: 592
- Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
- Lokalizacja: lubelskie Bychawa
- Kontakt:
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
W taki sposób że urwana śruba mocująca tarczę może wystawać nad piastę i masz efektmishabest pisze:jak się może przesunąć ?
Dlatego trzeba zwracać uwagę aby ta urwana śruba była widoczna we właściwym miejscu ewentualnie można ją zeszlifować na ruwno z piastąmishabest pisze:coś pod tarczę się dostało...
Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Witam. Problem dalej jest i się nasilił. Zauważyłem, że auto nie przyspiesza już tak dobrze jak kiedyś i oprócz deski rozdzielczej lata mi też lewarek zmiany biegów i to mocno. Szczególnie na 4 i 5 biegu. Kiepsko zbiera się z dolnych obrotów i dopiero od 3 tysięcy zaczyna przyspieszać dobrze. Zaczynam się zastanawiać, czy to nie od zapchanego filtra gazu ale miałem go wymienianego 10 tysięcy kilometrów temu. Jakieś pomysły? To może być gaz?
Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
"W taki sposób że urwana śruba mocująca tarczę może wystawać nad piastę i masz efekt"
Zgadzam się.
Luzy w zawieszeniu? Stare lub niewyważone opony? Śruba o której napisano wyżej czyli ta służąca do dokręcenia tarczy pomocna jest tylko po to, żeby tarcza przy montażu się "jakoś trzymała. Później to felga dociska tarczę. Filtr gazu po 10 tys. do wymiany! Sprawdź filtr powietrza. Czy po krótkiej jeździe bez hamowania felgi gorące? Przy wymianie klocków tarcze do przetoczenia lub do wymiany. Chyba, że są równiutkie.
Tak na marginesie. Czasami lepiej samemu zrobić z czyjąś pomocą niż po mechanikach jeździć bo wydasz kasę a i tak musisz sam to załatwić
Pozdrawiam
Zgadzam się.
Luzy w zawieszeniu? Stare lub niewyważone opony? Śruba o której napisano wyżej czyli ta służąca do dokręcenia tarczy pomocna jest tylko po to, żeby tarcza przy montażu się "jakoś trzymała. Później to felga dociska tarczę. Filtr gazu po 10 tys. do wymiany! Sprawdź filtr powietrza. Czy po krótkiej jeździe bez hamowania felgi gorące? Przy wymianie klocków tarcze do przetoczenia lub do wymiany. Chyba, że są równiutkie.
Tak na marginesie. Czasami lepiej samemu zrobić z czyjąś pomocą niż po mechanikach jeździć bo wydasz kasę a i tak musisz sam to załatwić
Pozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Sprawdzę filtry. Felgi zimne. Tarcze sprawdzali przy wymianie klocków i ja też patrzyłem i były równe. Pojadę jeszcze na wulkanizację bo znalazłem na innym forum, że jak telepie przy określonej prędkości to raczej wyważenie kół ale martwi mnie, że nie lata tylko deska ale też lewarek od biegów.thebeast pisze:Sprawdź filtr powietrza. Czy po krótkiej jeździe bez hamowania felgi gorące? Przy wymianie klocków tarcze do przetoczenia lub do wymiany. Chyba, że są równiutkie.
Tak na marginesie. Czasami lepiej samemu zrobić z czyjąś pomocą niż po mechanikach jeździć bo wydasz kasę a i tak musisz sam to załatwić
Pozdrawiam
Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG
Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Przegub wewnętrzny jak ma luzy to też może być podobny efekt - złap za półoś i sprawdź, czy ma luzy góra dół
Re: Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe
Wiem że problem już pewnie rozwiązany ale warto w takich sytuacjach sprawdzić czy mechanicy dokręcili koła czy po prostu je chycili...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości