Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: tomeczek88 » śr lip 06, 2011 23:21

Witam. Dziś byłem w warsztacie na wymianie klocków bo już były zjechane na maxa. Warstwy ściernej zostało na szerokość żyletki. Kupiłem w Intercarsie klocki firmy ABE 47zł za komplet.

Po wymianie wiadomo trochę gorzej hamuje i byłem na to przygotowany, że klocki muszę się dotrzeć. Ale pojawił się dziwny objaw. Przy normalnej jeździe (nie przy hamowaniu) zaczęła mi drżeć deska rozdzielcza i dźwignia zmiany biegów i to o dziwo drży najmocniej na 4 biegu! Tzn. deska drży prawie cały czas w okolicy 60-80 km/h tylko dźwignia lata najbardziej na 4 biegu.

Od czasu wymiany klocków zrobiłem dopiero 20 kilometrów ale boje się, że to nie od tego. Cały czas byłem przy wymianie i patrzyłam w warsztacie im na ręce i nic poza hamulcem nie robili.

Czy to normalne i ustąpi po dotarciu klocków?

Pozdrawiam


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: Lucki » czw lip 07, 2011 00:17

To kolego nie jest normalne :crazy: ja bym wrócił do Panów jutro i opowiedział, zapłaciłeś niech sprawdzą.....


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: Tomasz Bis » czw lip 07, 2011 23:40

Taka sytuacja może zdażyć się jeżeli tłoczek został tylko wciśnięty jeden raz i ciężko chodzi w tym miejscu (stanął)
Druga przyczyna to samoregulacja , ewentualnie jakiś śmieć wpadł pomiędzy tarczę a piastę o ile nie są do siebie skręcone .
Przy wymianie klocków powinno się sprawdzać stan samoregulacji i tłoczków . Jeżeli tłoczek ciężko chodzi to zazwyczaj wystarcza oczyszczenie go i kilkakrotne wypchnięcie i wciśnięcie .
Szanujący się zakład nie powinien stwarzać problemów i sprawdzić , gdyby było inaczej zmień mechanika .


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: t0mal » pn lip 18, 2011 02:02

Pewnie masz urwaną śrubę mocującą tarczę hamulcową, a tarcza przesunęła się przy składaniu.



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: mishabest » wt lip 19, 2011 22:00

t0mal pisze:Pewnie masz urwaną śrubę mocującą tarczę hamulcową, a tarcza przesunęła się przy składaniu
jak się może przesunąć ? , przecież dociskają ją śruby od felg, chyba że masz na myśli że coś pod tarczę się dostało...


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: t0mal » wt lip 19, 2011 22:29

Chodzi mi o to, że jak składali hamulce to przekręcili tarczę, powiedzmy o 90 stopni, o ile masz zerwaną tę śrubę.



Awatar użytkownika
Tomasz Bis
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: sob cze 06, 2009 06:30
Lokalizacja: lubelskie Bychawa
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: Tomasz Bis » wt lip 19, 2011 22:37

mishabest pisze:jak się może przesunąć ?
W taki sposób że urwana śruba mocująca tarczę może wystawać nad piastę i masz efekt
mishabest pisze:coś pod tarczę się dostało...
Dlatego trzeba zwracać uwagę aby ta urwana śruba była widoczna we właściwym miejscu ewentualnie można ją zeszlifować na ruwno z piastą :popcorn:


Jak się mylę proszę poprawić , nie obrażać .
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1aFk&NR=1" onclick="window.open(this.href);return false;

tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: tomeczek88 » pt lip 29, 2011 12:17

Witam. Problem dalej jest i się nasilił. Zauważyłem, że auto nie przyspiesza już tak dobrze jak kiedyś i oprócz deski rozdzielczej lata mi też lewarek zmiany biegów i to mocno. Szczególnie na 4 i 5 biegu. Kiepsko zbiera się z dolnych obrotów i dopiero od 3 tysięcy zaczyna przyspieszać dobrze. Zaczynam się zastanawiać, czy to nie od zapchanego filtra gazu ale miałem go wymienianego 10 tysięcy kilometrów temu. Jakieś pomysły? To może być gaz?


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
thebeast
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: ndz maja 30, 2010 10:44
Lokalizacja: Przedbórz
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: thebeast » pt lip 29, 2011 12:42

"W taki sposób że urwana śruba mocująca tarczę może wystawać nad piastę i masz efekt"

Zgadzam się.

Luzy w zawieszeniu? Stare lub niewyważone opony? Śruba o której napisano wyżej czyli ta służąca do dokręcenia tarczy pomocna jest tylko po to, żeby tarcza przy montażu się "jakoś trzymała. Później to felga dociska tarczę. Filtr gazu po 10 tys. do wymiany! Sprawdź filtr powietrza. Czy po krótkiej jeździe bez hamowania felgi gorące? Przy wymianie klocków tarcze do przetoczenia lub do wymiany. Chyba, że są równiutkie.

Tak na marginesie. Czasami lepiej samemu zrobić z czyjąś pomocą niż po mechanikach jeździć bo wydasz kasę a i tak musisz sam to załatwić ;)

Pozdrawiam



tomeczek88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: śr wrz 01, 2010 01:36
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: tomeczek88 » pt lip 29, 2011 21:23

thebeast pisze:Sprawdź filtr powietrza. Czy po krótkiej jeździe bez hamowania felgi gorące? Przy wymianie klocków tarcze do przetoczenia lub do wymiany. Chyba, że są równiutkie.

Tak na marginesie. Czasami lepiej samemu zrobić z czyjąś pomocą niż po mechanikach jeździć bo wydasz kasę a i tak musisz sam to załatwić ;)

Pozdrawiam
Sprawdzę filtry. Felgi zimne. Tarcze sprawdzali przy wymianie klocków i ja też patrzyłem i były równe. Pojadę jeszcze na wulkanizację bo znalazłem na innym forum, że jak telepie przy określonej prędkości to raczej wyważenie kół ale martwi mnie, że nie lata tylko deska ale też lewarek od biegów.


Golf 2, 1989r, 1.3Kat, gaźnik 40KW/55KM + LPG

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: t0mal » pt lip 29, 2011 22:08

Przegub wewnętrzny jak ma luzy to też może być podobny efekt - złap za półoś i sprawdź, czy ma luzy góra dół



jas1u
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr maja 05, 2010 18:55
Lokalizacja: Katowice

Re: Po wymianie klocków drży przy normalnej jeździe

Post autor: jas1u » czw sie 02, 2012 00:46

Wiem że problem już pewnie rozwiązany ale warto w takich sytuacjach sprawdzić czy mechanicy dokręcili koła czy po prostu je chycili...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości