Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Post autor: Miel1 » pt cze 17, 2011 20:56

Witam.
Mam pytanie, bo z tego co słyszałem i czytałem na forum to po wymianie, demontażu itp. przegubu nie trzeba ustawiać geometrii.
Oddałem ostatnio Gofra do mechanika w celu wymiany gumy przegubu wewnętrznego. Po naprawie mam rozregulowaną geometrię. Umówiłem się z facetem, że zerknie co i jak, bo sam jest mocno zdziwiony zaistniałym faktem. Sprawa jest taka, że nie chcę być zaskoczony czymkolwiek z jego strony, że facet mi powie żebym się bujał bo to nie jego wina. Macie jakieś pomysły co mógł zrobić nie tak? Z góry dziękuję za jakąkolwiek sugestię. Pozdrawiam! :)



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Post autor: Szymon Jarosz » pt cze 17, 2011 21:35

Jezeli odkrecal sworzen dolny z trzech srob od wahacza,to mialo prawo sie poprzestawiac.


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Post autor: Miel1 » sob cze 18, 2011 22:05

Wydaje mi się, że tego nie zrobił bo nawet szybciej i prościej odkręcić tą jedną górną śrubę sworznia pod przegubem zewnętrznym. Zauważyłem, że oprócz skręconej kierownicy w prawo, wyje mi coś w lewym przednim kole, dźwięk jakby łożysko było wywalone, jak skręcam w lewo jadąc z większą prędkością to "wycie" ustępuje. Wydaje mi się, że to wycie pochodzi z opony, która jest źle ustawiona kątem do drogi, ale pewności nie mam. No i piszczą opony np.; jadąc po rondzie.



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Post autor: Szymon Jarosz » ndz cze 19, 2011 15:15

Jestem przekonany ,ze odkrecal te trzy srobki :chytry: Poprostu dla mechanika jest szybciej :smoke:Ale jest jeszce opcja ,ze nie dokrecil wlasciwie przegubu do zwrotnicy i powstal luz na lozysku.Podlewaruj sobie to kolo i posprawdzaj sobie wszystko,obejrzyj sobie ta gorna nakretke ,napewno beda jakies slady odkrecania :pub: Ale ja trzymam sie wersji tych trzech srobek :kac:


ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8847
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Post autor: marcin7x5 » pn cze 20, 2011 14:01

Mnie się wydaje, że przegub nie jest złozony w takiej pozycji w jakiej był pierwotnie. Ja miałem taki przypadek i też różne dźwieki były słyszalne podczas jazdy. Ponowne rozebranie przegubu i złożenie uspokoiło sytuację.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Post autor: JacekB » pt cze 24, 2011 22:49

Kolego, zbieżność laserowa, cena ok 70zł. Regulacja jest na wahaczu oraz na drążkach. Tylko jedź gdzieś gdzie zajmują się tylko tym a nie WSZYSTKIM.
Bo Ci co robią wszystko najczęściej są do niczego.

Polecam nawet jakiś serwis bo ja np ustawiam zwykle w salonie fiata, płacę 70zł, mam fakturkę i gwarancję, no i tam chłopaki dysponują porządnym sprzętem.


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Miel1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: pn gru 21, 2009 23:22
Lokalizacja: Szczecinek -> ZSZ -> Bad Oeynhausen
Kontakt:

Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Post autor: Miel1 » sob cze 25, 2011 00:58

Tak jak zasugerował kolega Szymon Jarosz, koleś odkręcił te 3 śruby od wahacza. Stwierdził, że innej opcji nie było. Wyśmiałem jedynie faceta i stwierdziłem, że jak brak mu podstawowej wiedzy to niech zmieni branżę. Sam pod garażem poluzowałem te 3 śruby i koło samo zsunęło się bardzie w pion. Tak czy siak bez geometrii się nie obędzie, gdyż buczą mi opony przy jeździe po zakrętach i hamowaniu. Cieszy mnie jedynie, że już nie wyją jak jadę na wprost. W przyszłym miesiącu remontuję kompletnie całe przednie zawieszenie to od razu poustawiam sobie wszystko i musi być dobrze :) Dzięki wielkie koledzy! Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Szymon Jarosz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 804
Rejestracja: wt mar 30, 2010 19:59
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Re: Rozregulowana geometria po wymianie gumy przegubu wewn.

Post autor: Szymon Jarosz » sob cze 25, 2011 14:35

Miel1 pisze:Tak jak zasugerował kolega Szymon Jarosz, koleś odkręcił te 3 śruby od wahacza. Stwierdził, że innej opcji nie było. Wyśmiałem jedynie faceta i stwierdziłem, że jak brak mu podstawowej wiedzy to niech zmieni branżę. Sam pod garażem poluzowałem te 3 śruby i koło samo zsunęło się bardzie w pion. Tak czy siak bez geometrii się nie obędzie, gdyż buczą mi opony przy jeździe po zakrętach i hamowaniu. Cieszy mnie jedynie, że już nie wyją jak jadę na wprost. W przyszłym miesiącu remontuję kompletnie całe przednie zawieszenie to od razu poustawiam sobie wszystko i musi być dobrze :) Dzięki wielkie koledzy! Pozdrawiam.
:pub: :pub:


ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości