Ściąga w lewo po wymianie gum wahacza i łożysk

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Ściąga w lewo po wymianie gum wahacza i łożysk

Post autor: Andi » wt cze 21, 2011 06:30

Witam.
Mam taki problem ze po wymianie gum wahacza na wzmacniane pełne tuleje, gum na końcu stabilizatora i łożysk zaczeło mi auto ściągać w lewo. Muszę mieć kierownice lekko w prawo aby auto jechało na wprost, gdy puszczę kierownicę auto zaczyna ściągać w lewo a kierownica ustawia się na prosto.. Byłem na ustawieniu geometrii w innym zakładzie. Ustawili zbieżność i kąty ale problem się pogorszył. Okazało się że mam kąty wyprzedzenia złe. tzn. lewe koło jest cofnięte do tyłu i dlatego auto ściąga w lewo. Mechanik poluzował sanki i próbował przesunąć całe sanki co pomogło lecz jak ustawiał zbierzność znów wszystko wróciło tak jak było wcześniej. Sugeruje że może tuleje zostały źle wbite. Powinny na nich być jakieś strzałki które powinny pokazywać na prosto przy wbijaniu. Co myślicie, co może być przyczyną takiego problemu? Wcześniej auto jechało prosto nie było od tego czasu bite itp.


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

Awatar użytkownika
mazi
Forum Master
Forum Master
Posty: 1318
Rejestracja: pn cze 14, 2010 18:27
Lokalizacja: człuchów/Jęczniki Wlk
Kontakt:

Ściąga w lewo po wymianie gum wahacza i łożysk

Post autor: mazi » wt cze 21, 2011 07:05

porownaj oba wachacze, stary i nowy, byc moze jest krzywy. tuleje powinny byc wtłaczane hydraulicznie



Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Ściąga w lewo po wymianie gum wahacza i łożysk

Post autor: Andi » wt cze 21, 2011 07:38

M_ziPL pisze:porownaj oba wachacze, stary i nowy, byc moze jest krzywy. tuleje powinny byc wtłaczane hydraulicznie
Wahacze są stare, tylko nowe gumy są założone. Tuleje być może są wtłaczane hydraulicznie bo wątpie by w takim zakładzie robili to ręcznie młotem. Mogło się coś przestawić na górnym mocowaniu amortyzatora że koło uciekło do tyłu - tzn. bliżej drzwi???


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Ściąga w lewo po wymianie gum wahacza i łożysk

Post autor: marcin7x5 » wt cze 21, 2011 10:03

Za to, że koło "uciekło" do tyły odpowiada wahacz.



Awatar użytkownika
Biperr0
I choose You!
I choose You!
Posty: 816
Rejestracja: ndz wrz 14, 2008 22:55
Lokalizacja: TarnoVWskie Dziury
Kontakt:

Ściąga w lewo po wymianie gum wahacza i łożysk

Post autor: Biperr0 » wt cze 21, 2011 10:05

Andi pisze:Mogło się coś przestawić na górnym mocowaniu amortyzatora że koło uciekło do tyłu
Jeżeli nie miałeś onfalu to nie ma takiej opcji żeby się "samo" przestawiło.

A ogólnie jest zasada taka że przy każdej wymianie elementów zawieszenia na nowe trzeba robić zbieżność :)



Awatar użytkownika
Andi
Byle do przodu
Byle do przodu
Posty: 502
Rejestracja: pt maja 08, 2009 21:36
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Ściąga w lewo po wymianie gum wahacza i łożysk

Post autor: Andi » śr cze 22, 2011 06:29

Problem rozwiązany. Winowajcą były opony. Zamieniłem przód z tyłem i już nie ściąga auta. Jeden z mechaników mi powiedział że kątów wyprzedzenia się w Mk3 nie ustawia.


Music is the only thing that keeps me going when nothing else can.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości