krzywa półoś, buczenie na jedynce w mk4 asv

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

krzywa półoś, buczenie na jedynce w mk4 asv

Post autor: seboljeiv » pt maja 27, 2011 02:04

zaobserwowałem u siebie w golfiku asv niepokojacy fakt.......
podnioslem koła i widze ze półośka od strony kierowcy jest zakrzywiona jak banan...

przy przyspieszaniu na jedynce od okolo 2000obr slychac wyrazne buczenie/huczenie i w miare wzrastajacych obrotow to buczenie robi sie glosniejsze, praktycznie jak by włączyc na chwile szlifierke taki dzwiek...
na dwojce nie ma tego dzwieku i na innych biegach rowniez nic nie slychac ale tam juz sie pojawia szum powietrza wiec zaglusza...
lewarek w jedynke czasami wchodzi tak ciezko ze musze wiekszej sily uzyc zeby wskoczyla, albo sposobem na dwojke i od razu na jedynke to pojdzie miekko, czasami biegi wchodza tak jak by na dwa stopnie...
czy to moze byc objaw czegos zlego w skrzyni??:(

i jeszcze jak mi sie wydaje ze jest to wazne w odgadnieciu tej zagadki buczenia... kiedy podnioslem koła ,dzwieku buczenia wogle nie bylo

czy ktos ma jakis pomysl co to moze byc jesli pod obciazeniem auta(koła na ziemi) strasznie buczy na tej jedynce ? i czemu tylko na jedynce a na innych biegach nie?

czy w skrzyni moglo sie cos uszkodzic co buczy tak na jedynce?

przy przyspieszaniu nie ma jakis wibracji,kiera sie nie trzesie , jedynie przy lekkim hamowaniu z predkosci okolo 40 czuc naprawde lekko w srodku auta jak bym co chwile popuszczał i znow naciskał hamulec - to chyba na pewno efekt tego banana??

czy trzeci niepokojacy objaw rowniez moge łączyć z ta półosią:
na prostym kole nic nie trzeszczy , a na skreconym czy w jedna czy w druga strone w tym kole gdzie krrzywa polos trzeszczy cos, jak by ktos sie przewracał z boku na bok na starej kanapie.....



wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

krzywa półoś, buczenie na jedynce w mk4 asv

Post autor: wojtas46 » pt maja 27, 2011 06:17

Kolego półoś do wymiany , po wymianie zobaczysz czy buczenie ustało , jeśli nie to może być coś ze skrzynią .Taka krzywa półoś na pewno nie wpływa dobrze na skrzynię , również przy skręcaniu trzeszczenie jest z tym związane , przeguby dostały po tyłku . Jednym zdaniem wymień tą półoś i wtedy zobaczysz co jest grane



seboljeiv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: wt paź 07, 2008 23:54
Lokalizacja: wawa

krzywa półoś, buczenie na jedynce w mk4 asv

Post autor: seboljeiv » pn cze 06, 2011 22:32

zatem podsumowując krzywa półośka nie miała u mnie wpływu na zadne opisane wyzej objawy , moze zakrzywienie bylo zbyt małe...
buczenie wzrastajace z obrotami pochodzi ze skrzyni z sypiacego sie lozyska pierwszegu biegu( moze mialo na rozsypanie tego lozyska wplyw jezdzenie z krzywą półośką... :?: ) tym sie nie bede na pewno przejmowal , bo trzeba by zdejmowac/rozbierac skrzynke, poczekam az calkowicie sie rozsypie- wtedy sie wymieni...

pierwszy bieg nie wchodzil przez to ze bylo malo oleju w skrzyni- za malo 1-1,5l , poza tym olej byl tak gesty jak woda, wymienilem na 80w90 i biegi wchodza jak w maselko(przebieg 170)

przy lekkim hamowaniu z okolo 40km/h dalej jest odczuwalne wciskanie/popuszczanie hamulca- prawdopodobnie tarcza/tarrcze z przodu sa krzywe- mozliwosc ze to tez przez tą krzywą półośkę...?

trzeszczenie na skreconym kole rowniez jest...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości