Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
Witam. Widziałem kilka podobnych tematów na forum, ale żaden nie oddaje do końca moich objawów, dlatego napisałem swój. Problem pojawia się co jakiś czas i jest następujący: nagle np przy prędkości 50 czy 110 albo innej zaczyna mi piszczeć coś w lewym przednim kole. Nie ma znaczenia czy jadę prosto, skręcam w lewo czy w prawo. Tak samo jak nagle potrafi zacząć piszczę tak samo nagle przestaje i nieraz jest spokój przez długi czas( np kilka miesięcy) a czasami wraca za kilka minut. Nie ma żadnych luzów na łożyskach jak sprawdzałem. Jak podniosłem samochód do góry i puściłem na pierwszym biegu to też piszczy. Nie wiem co to może być a doprowadza mnie do białej gorączki. Jeżeli ktoś miał takie objawy to proszę o pomoc?
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Re: Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
U mnie w mk3 tak piszczało,po jakimś czasie usłyszałem dzwięk końca klocków wymieniłem i przestało nagle piszczeć Niewiem co klocki miały wspulnego z tym piszczeniem bo piszczenie nie brzmiało jak normalne piszczenie klocków przy hamowaniu i piszczało na okrągło.Przy hamowaniu też Ci piszczy??
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
Tak przy hamowaniu też. Ogólnie piszczy cały czas jak jadę, nawet jak puszcze nogę z gazu i hamuje silnikiem.
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
trzeba dokładnie oczyscic siodło klocków , prowadnice zacisku. bo przez to klocek dotyka delikatnie tarczy hamulcowej i dlatego jest to piszczenie lub tak jak napisał kolegadarek186, wymienic klocki
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
Sprawdziłem dzisiaj to koło i klocki są do wymiany bo za chwile dojdą do czujnika zużycia. Wyczyściłem narazie wszystkie części ale dalej piszczy. No chyba że to piszzczy coś innego w tamtej okolicy, ale jak się przyjrzałem innym częścią to raczej wyglądają ok. A tak na marginesie to czy łożysko piszczy ty odrazu zaczyna huczeć jak jest do wymiany, bo ja mam 161 tys km i nie wiem czy było kiedyś wymieniane czy nie?
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
lozysko raczej buczyc niz piszczy i im bardziej zjechane tym coraz glosniej, ale wydaje mi sie ze tez nie ma reguly u kolegi w oplu nic nie halasowalo az pewnego dnia trzeba bylo wymienic piaste i lozysko( cale kolo zaczelo latac)
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
wymianapiotrb79 pisze:do wymiany bo za chwile dojdą do czujnika zużycia
też bym zrobił i problem będziesz miał z głowypiotrb79 pisze:bo ja mam 161 tys km i nie wiem czy było kiedyś wymieniane czy nie?
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
A wie ktoś może czy przy braku tej sruby która mocuje tarczę do piasty też coś może się stać z łożyskiem bo u mnie jej nie ma?
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
jak to jej nie ma!!?? wymieniales tarcze lub ktos ci ywmienial i jej nie zalozyl, a na pytanie sam sobie odpowiedz przyloz kolo do samochodu bez przykrecenia to nci sie nie stanie?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
na to nie ma wpływu ja też jej nie mam spokojnie tu w twoim wypadku wina klocków będziepiotrb79 pisze:A wie ktoś może czy przy braku tej sruby która mocuje tarczę do piasty też coś może się stać z łożyskiem bo u mnie jej nie ma?
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
W końcu wymieniłem klocki teraz w sobote. I dwa dni był spokój z piszczeniem, ale dzisiaj jechałem do pracy i znowu piszczało. Przy wymianie wszystkie części które się dało oczyściłem dokładnie z rdzy i osadów. Nie wiem już co to może być?
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
Przez jakieś dwa miesiące był spokój, aż nagle dwa tygodnie temu znowu się zaczęło. Piszczy bez przerwy od ok 30km/h wzwyż. podniosłem auto z lewej strony wrzuciłem dwójkę i nic cisza. Co prawda klocki cały czas trą o tarcze, tłoczek nie chodzi zbyt luźno. Kupiłem zestaw naprawczy do tłoczka ale nie byłem w stanie całkiem wcisnąć tłoczka żeby wymienić gumę osłaniającą. Podejrzewam że to może być przyczyna tych pisków, ale czasami jade kilka km i hamuje parę razy i nic i nagle beż wciskania hamulca zaczyna piszczeć. Zauważyłam też ostatnio że mam min płynu we wspomaganiu i delikatnie stuknie jeden raz przy skręcaniu kierownicą. Stuk jest ledwo słyszalny. Dolałbym płyny ale nie wiem jaki mam. W strzykawce wygląda na żółty. Czy ktoś miał podobny przypadek bo mechanicy rozkładają ręce a niedługo wybieram się nad morze i nie chciałbym gdzieś stanąć po drodze.
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
jest temat o wymianie klocków z tyłu w dziale FAQ, polecam wykręcić zaciski, wyciągnąć tłoczek (może być zapieczony i skorodowany i nadawac się do wymiany) nasmarować specjalnym preparatem do tłoczków hamulcowych, niestety trzeba będzie odpowietrzyć cały układ, tarcza nie powinna trzeć cały czas o klocki bo je spali, powinien być luz ok 2-3mm. Być może jest też coś z piastą, gdzieś jest trzaśnięta i po rozgrzaniu gdy materiał się rozszerza zaczyna gdzieś trzeć, dobrą metodą będzie rozgrzanie jej jadąc (nie hamując dużo) i gdy zacznie piszczeć natychmiast ją schłodzić dużą ilością zimnej wody i po chwili ruszyć, jeśli nadal coś piszczy to znaczy, że jest to problem z elementem, który pod wpływem temperatury piszczy.
jest jeszcze inna hipoteza moja:
Tarcza cały czas tarła o klocki, utworzyło się full temperatury, temperatura przeniosła się po elementach do m.in. łożyska koła, wytopiła cały smar w łożysku i teraz gdy się łożysko nagrzeje się i minimalnie zwiększy swoje rozmiary pod wpływem rozszerzalności temperaturowej (nie ma smaru=większe tarcie=temperatura) zaczyna się ścierać i stąd może być pisk. Możesz tez przejechać się wieczorem przy jakimś dużym murku (odbicie dźwięku) i zgasić nagle auto żeby tylko pracowały łożyska no i toczyć się tak na luzie i nasłuchiwać czy nie słychać nic w kole (tarcia).
Pozdrawiam
P.S.
Jeśli dobrze kojarzę to płyn wspomagania powinien być koloru zielonego! Tak jak w przypadku koloru płynu hamulcowego to ma bardzo duże znaczenie. Nie jestem pewny co do tej informacji ale polecam sprawdzić.
jest jeszcze inna hipoteza moja:
Tarcza cały czas tarła o klocki, utworzyło się full temperatury, temperatura przeniosła się po elementach do m.in. łożyska koła, wytopiła cały smar w łożysku i teraz gdy się łożysko nagrzeje się i minimalnie zwiększy swoje rozmiary pod wpływem rozszerzalności temperaturowej (nie ma smaru=większe tarcie=temperatura) zaczyna się ścierać i stąd może być pisk. Możesz tez przejechać się wieczorem przy jakimś dużym murku (odbicie dźwięku) i zgasić nagle auto żeby tylko pracowały łożyska no i toczyć się tak na luzie i nasłuchiwać czy nie słychać nic w kole (tarcia).
Pozdrawiam
P.S.
Jeśli dobrze kojarzę to płyn wspomagania powinien być koloru zielonego! Tak jak w przypadku koloru płynu hamulcowego to ma bardzo duże znaczenie. Nie jestem pewny co do tej informacji ale polecam sprawdzić.
- piotrb79
- Gadatliwa bestia
- Posty: 692
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 15:47
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- Kontakt:
Piszczy coś podczas jazdy w lewym przednim kole
No może to i jest prawda ale ja wystarczy że ruszę z miejsca i po chwili osiągnę 30km/h i już zaczyna piszczeć więc chyba tak szybko temp się nie zwiększa.
Zawsze można pojechać SZYBKO.
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Nie zawsze można dojechać SZYBCIEJ!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 13 gości