Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
inside
- Mały gagatek

- Posty: 99
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: inside » sob sie 07, 2010 09:01
Witam ostatnio podnosząc samochód na lewarek zobaczyłem że cały przedni mcperson chodzi góra <-> dół całość razem z kołem

o co chodzi z tym tak ma być ? może brakuje elementu z załączonego zdjęcia [nr. 25] ? dodam jeszcze że w drugim kole tego nie ma.
foto:

-
miś fazi
- _

- Posty: 6627
- Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Post
autor: miś fazi » sob sie 07, 2010 09:35
taki luz na osadzeniu kolumny w kielichu ma być , bardziej martwiłbym się dla czego nie masz takiego luzu w drugiej kolumnie , oczywiście mowa tu o luzie wgranicy 1 - 2 cm
-
inside
- Mały gagatek

- Posty: 99
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: inside » sob sie 07, 2010 09:43
miś fazi pisze:taki luz na osadzeniu kolumny w kielichu ma być , bardziej martwiłbym się dla czego nie masz takiego luzu w drugiej kolumnie , oczywiście mowa tu o luzie wgranicy 1 - 2 cm
To jest luz powiedzmy w granicach 3-5 cm. wychodzi na to że luz ma być, czemu go nie ma w drugim kole

coś nie tak ?
Edit:
Najprawdopodobniej coś poszło

jak kręcę kierownica to wydobywa sie dziwny dźwięk z górnej części mcpersona tak jak by jakąś grubą gume naciągał i kierownica ciężej chodzi

co tam się mogło stać, jaka część może do wymiany zdaję mi się że najprędzej coś takiego:
http://www.motoneo.pl/img/162/mid/V10-1156.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
elpiotrek
- Forum Master

- Posty: 1982
- Rejestracja: ndz paź 05, 2008 19:25
- Lokalizacja: elblag i braniewo
Post
autor: elpiotrek » ndz sie 08, 2010 00:07
inside, tak prawdopodobnie poszła górna poduszka wraz z łożyskiem.
-
inside
- Mały gagatek

- Posty: 99
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: inside » ndz sie 08, 2010 08:37
elpiotrek pisze:inside, tak prawdopodobnie poszła górna poduszka wraz z łożyskiem.
Tak to poszła poduszka, jeszcze pytanko czy tą poduszkę zmienię sam bez ściągacza sprężyn i czy po takim zabiegu nie trzeba robić zbieżności ?
-
Dawwwid
- Nowicjusz

- Posty: 14
- Rejestracja: wt sie 11, 2009 10:33
- Lokalizacja: Gliwice
Post
autor: Dawwwid » ndz sie 08, 2010 11:44
Ściągniesz sam, nie trzeba ściągacza żadnego. Co do zbieżności to nie wiem

-
jhosef
- _

- Posty: 9172
- Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
- Lokalizacja: Gdańsk
-
Kontakt:
Post
autor: jhosef » pn sie 09, 2010 10:58
Przy takiej ingerencji w zawias należy zrobić geometrię, chyba, że nie zależy Ci na oponach.
-
inside
- Mały gagatek

- Posty: 99
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: inside » pn sie 09, 2010 17:13
jhosef pisze:Przy takiej ingerencji w zawias należy zrobić geometrię, chyba, że nie zależy Ci na oponach.
Aha ... na oponach mi zależy

dlatego zapytałem przed robocizną.
-
Przemek
- Forumowy spamer :)

- Posty: 2358
- Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
- Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
-
Kontakt:
Post
autor: Przemek » wt sie 17, 2010 22:44
inside pisze:Witam ostatnio podnosząc samochód na lewarek zobaczyłem że cały przedni mcperson chodzi góra <-> dół całość razem z kołem

o co chodzi z tym tak ma być ? może brakuje elementu z załączonego zdjęcia [nr. 25] ? dodam jeszcze że w drugim kole tego nie ma.
foto:

luzy muszą być jak najbardziej jak chodzi na podnoszonym lewarku ponieważ masz ok 2 cm luzu niewiem czemu ale tak jest z przodu zrobione nr25 jak niemasz z jednej strony to kupuj i nieogladaj się to że się rusza to musi sie ruszać ponieważ przednie całe zawieszenie skręcaniu sie kręci lewo czy w prawo jak skrecasz i niemożebyś zamatowane na stałe dlatego jest tam łozysko a nr 23 to jest poto by amortyzator przy pełnym wychyleniu nie wyleciał z siedliska inaczej nieumiem wytłumaczyć
LEŚNY PRZYTULAS
-
Paweł Marek
- V.I.P.

- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Post
autor: Paweł Marek » śr sie 18, 2010 08:33
Luz góra dół raz jest wiekszy raz mniejszy zależy od stanu górnego mocowania kolumny. A przy ocenie patrz na to jak wysoko talerzyk od góry wystaje nad blachę kielicha, jeśli wysoko albo ,po jednej stronie wyżej wymieniaj łożysko
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
GeGi
- Gadatliwa bestia

- Posty: 956
- Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 20:44
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: GeGi » śr sie 18, 2010 14:50
czy poduszke amortyzatora da sie wymienic nie ruszajac srub od zwrotnicy ? w sensie czy po odkreceniu tylko gornej sruby bedzie dostep zeby wymienic poduszke z lozyskiem ?
-
Paweł Marek
- V.I.P.

- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Post
autor: Paweł Marek » śr sie 18, 2010 19:18
nie ale opcja jest taka że demontujesz przegub, sworzeń, końcówkę drążka i wyjmujesz całą kolumnę. I tak trzeba będzie geometrię ustawiać więc sam oceń co jest dla ciebie prostsze. Jeśli nie masz narządzi typu ściągacz do sworzni oraz naprawdę porządnego klucza z przedłużką do odkręcenia nakrętki przegubu to łatwiej będzie odkręcić amorek od zwrotnicy to tylko dwie śruby, zaznacz położenie i mniej więcej ustawisz jak było, reszta na przyrządach.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
inside
- Mały gagatek

- Posty: 99
- Rejestracja: śr gru 27, 2006 10:25
- Lokalizacja: VWrocłaVW
-
Kontakt:
Post
autor: inside » śr sie 18, 2010 19:54
Jeszcze się za to nie zabierałem lada dzień będę to robił spróbuje sam to zrobić i podjadę tylko na geometrie, nie wiem ile mechanik bierze za wymianę + geometrie.
Przemek i
Paweł Marek dzięki za wytłumaczenie

.
-
Przemek
- Forumowy spamer :)

- Posty: 2358
- Rejestracja: śr lut 28, 2007 20:22
- Lokalizacja: CENTRUM DOWODZENIA OSSY
-
Kontakt:
Post
autor: Przemek » śr sie 18, 2010 21:24
żeby wymienić amortyzator lub zobaczyć łożysko usytuowane od góry to potrzebujesz klucz nasadkowy 17oczkowy gięty bo inaczej nie wejdziesz odaz inbus bu przytrzymać prowadnice amortyzatora by sie niekręciła razem z nakrętką. i od dołu odkrecasz 2 śruby na klucz 19 najlepiej oczkowe zwykłem by chwycić cały łebek śruby by nie objechać śruby od strony odkażającej. noi amortyzator jest twój nieczeba nic innego odkręcać. Wiem bo golfy mam w jednym paluszku bo lubie się babrać i wiem co mam zrobione a mechanikom niewierze bynajmniej wiem że na 100% jest zrobione a mechanik skasuje jak za zboże a nic nie zrobi wiem po swoim doświadzczeniu pozdrawiam
LEŚNY PRZYTULAS
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości