Ściąga w lewo bez powodu

Tutaj piszemy tylko o problemach związanych z podwoziem i zawieszeniem

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwlad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr gru 17, 2008 09:05
Lokalizacja: WZ

Ściąga w lewo bez powodu

Post autor: vwlad » wt mar 03, 2009 11:33

Witam.

Mam problem ze sciągającym w lewo golfem. Zaczęło się w weekend. Nie wjechałem w żadną wiekszą dziurę ani nie walnąłem w krawężnik.
Objaw jest taki, że ciągnie w lewo jak trzymam prosto kierownicę, albo jak ją puszczę. muszę trzymać nieco przekręconą by jechać prosto.
Początkowo myślałem, że to przez nierówno napompowane opony, dopompowałem przy okazji wszystkie koła do ciśnienia jakie ma być i jakby na trochę się poprawiło, ale wczoraj znów ściągało. Ciśnienie w oponach jest nadal ok.
Czy przyczyną mogą być opony? U mnie jakieś kleber krislap i ostatnio zaczęły popiskiwać w zakrętach nawet przy małej prędkości?
Poza tym w piątek miałem przygodę i troszkę zakopałem się w błocie, ale jakoś dało radę wyciągnąć bez pchania auta. Czy mogło to naruszyć jakieś tam ustawienia w geometrii?
Mogło coś stać się z geometrią przy zaparkowaniu ze skręconymi kołami? Właśnie po tym wydarzeniu zaczęło mi ściągać w lewo.

Jak można to naprawić, bo to trochę niebezpieczne tak jeździć, a nie chcę wydać za dużo na mechanika?

Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam.


VWlad

Follow the white rabbit

Awatar użytkownika
czyzaczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 354
Rejestracja: czw paź 30, 2008 10:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: czyzaczek » wt mar 03, 2009 11:55

Hej....

Najpierw wyważ koła... U mnie jak ciężarek spadł to ściągał w prawo, a kierownica wcale nie drżała....

Druga rzecz to tuleje tylne wahacza. Jak sa naderwane to koło troszkę pracuje i zbieżność się sama przestawia....

A od tych rzeczy co opisałeś geometria nie popsuła się....


Life is Ride, Ride is Life!

<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.

Hansolo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: śr gru 03, 2008 17:33
Lokalizacja: Lębork

Post autor: Hansolo » wt mar 03, 2009 16:09

Przejedź kolego kilka kilometrów , ale nie hamuj gwałtownie- tylko w razie konieczności. Później dotknij tarcz hamulcowych z przodu i porównaj ich temperaturę . Możliwe że z lewej strony klocki nie odchodzą od tarczy / tłoczek się zapiekł, albo nawaliło błota / i dlatego ciągnie w lewo. :chytry:

Jeśli masz kołpaki plastikowe, to zerknij czy nie nabiło się pod nimi błota. Ja kiedyś po spotkaniu z zaspą miałem śnieg pod kołpakiem i też delikatnie auto ściągało i drżała kierownica.
Ostatnio zmieniony wt mar 03, 2009 16:23 przez Hansolo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
vwlad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr gru 17, 2008 09:05
Lokalizacja: WZ

Post autor: vwlad » wt mar 03, 2009 22:20

Hansolo pisze:Przejedź kolego kilka kilometrów , ale nie hamuj gwałtownie- tylko w razie konieczności. Później dotknij tarcz hamulcowych z przodu i porównaj ich temperaturę . Możliwe że z lewej strony klocki nie odchodzą od tarczy / tłoczek się zapiekł, albo nawaliło błota / i dlatego ciągnie w lewo. :chytry:

Jeśli masz kołpaki plastikowe, to zerknij czy nie nabiło się pod nimi błota. Ja kiedyś po spotkaniu z zaspą miałem śnieg pod kołpakiem i też delikatnie auto ściągało i drżała kierownica.
Dzięki za sugestie. Hamulce sprawdzone, tarcze mniej więcej równo ciepłe były, kołpaków brak wiec to nie to. Zamieniłem lewe koło z prawym i nadal ciągnie w lewo, ciężarki są nie ruszone.


VWlad

Follow the white rabbit

Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr mar 04, 2009 03:25

ustawienie zbieżności warto sprawdzić..
do tego hamulce tak jak już pisał kolega Hansolo ale sprawdź wszystkie tarcze i najlepiej ostrożnie z tym łapaniem za tarcze, bo czasem nawet bez ostrego hamowania potrafią być very HOT ;)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr mar 04, 2009 10:13

I uszkodzone wspomaganie kierownicy może powodować takie objawy, chociarz twój golf chyba jeszcze jest za nowy na takie cyrki :bajer:



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » śr mar 04, 2009 15:24

sprawdź,czy nie ścina Ci opon.

Pisk w zakrętach to ewidentnie przestawiona zbieżność.



Awatar użytkownika
vwlad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr gru 17, 2008 09:05
Lokalizacja: WZ

Post autor: vwlad » śr mar 04, 2009 15:42

AndrzejP4 pisze:sprawdź,czy nie ścina Ci opon.

Pisk w zakrętach to ewidentnie przestawiona zbieżność.
Ścinania nie zauważyłem, ale z tą zbieżnością to w najbliższym czasie wybiorę się, żeby ustawić. Dzięki.

Tajemnica chyba wyjaśniona. Dziś przed wizytą u mechanika coś mnie podkusiło by jeszcze raz sprawdzić ciśnienie w oponach. Okazało się, że jednak wolno ale schodzi powietrze. Pojechałem do gumiarza i okazało się, że opona jest pęknięta, ale nie zauważyłem tego wczoraj bo robiłem po ciemku. Opona była do wymiany, druga niestety też, bo okazało się, że nie robią już takich jakie mam. Dobrze, że wymienili obie, bo ta lewa też była blisko wykończenia. Po wymianie od razu auto jedzie prosto i nie ściąga.

Myślicie, że warto jeszcze sprawdzić zbieżność dla świętego spokoju, by te nowe opony nie zużyły się zbyt szybko?
Ostatnio zmieniony śr mar 04, 2009 19:34 przez vwlad, łącznie zmieniany 1 raz.


VWlad

Follow the white rabbit

Awatar użytkownika
WaldiTorun
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz maja 18, 2008 18:22
Lokalizacja: Toruń

Post autor: WaldiTorun » śr mar 04, 2009 20:09

vwlad pisze:Myślicie, że warto jeszcze sprawdzić zbieżność dla świętego spokoju, by te nowe opony nie zużyły się zbyt szybko?
Wszystko zależy w jakim stanie były stare oponki. Jeśli zauważysz na nich jakieś powody do sprawdzenia zbieżności (krzywe starcia) to jedź chłopie jedź! Swoją drogą nie wierzę żeby zbieżność i geometria była ustawiona idealnie na 0.0 więc zawsze warto sprawdzić :) Ale jeśli nie będzie niepokojących ubytków gumy to szkoda kasy :smoke:


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178559 Zapraszam do oceny!

Awatar użytkownika
vwlad
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 141
Rejestracja: śr gru 17, 2008 09:05
Lokalizacja: WZ

Post autor: vwlad » czw mar 05, 2009 08:43

Ja nie zauważyłem nierównego zużycia bieżnika. Gumiarze jak ich zapytałem stwierdzili, że to zajeżdżone opony, a nie nierówno starty bieżnik. Sprawdzę sobie zbieżność przy okazji przeglądu. Dzięki wszystkim za pomoc.


VWlad

Follow the white rabbit

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » sob kwie 18, 2009 00:06

Witam!!!
Chcialbym sie podlaczyc do tematu ... mianowicie ... cos mi przycieralo w kole (lewym) dzwiek jak by np. plastikowe nadkole przy predkosci zaczynalo dotykac do opony ... na szarpakach wyszla zbierznosc -15 pojechalem na ustawienie , gosc byl wszoku ze samochod tak niski zaczol cos plakac ze wahacze wygiete w druga strone , cos tam poustawiam ,popukal pokrecil... powiedzial ze juz i ze nie ma u mnie regulacji nachylenia, pochylenia, cos w tym stylu ... wyjechalem , pukanie,szuranie w kole ustalo ale :) no wlasnie mialem kierownice delikatnie (tak jakby o 1 zabek) prtzesunieta w prawo, teraz mam w lewo :crazy: samochod przy puszczonej kierze jechal w miare ok .. teraz go sciaga w lewo .... co o tym myslicie ??? bardzo prosze o jakas pomoc.. pozdrawiam


ex: MK4 245 km/460nm

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob kwie 18, 2009 00:21

Najpierw zacznij od kontroli cisnienia w oponach - ma być po równo na każdej osi tzn jak z przodu z lewej masz 2.2 to z prawej ma być tak samo, jeśli nie pomoże to prawdopodobnie zbieżność do ustawienia



Awatar użytkownika
sheriffg
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 291
Rejestracja: wt lis 29, 2005 13:17
Lokalizacja: Nidzica
Kontakt:

Post autor: sheriffg » sob kwie 18, 2009 15:26

xander 88 koleś co ci robił zbieżność to chyba nie za bardzo się zna ale z tym że w mk 4 nie ma regulacji pochylenia koła ma racje ale kąt pochylenia koła można ciut regulować na sworzniu na tych 3 śrubach którymi jest przykręcany są tam fasolki i jest kilka mm regulacji w mk 3 była i w mk2 przy regulacji zbieżności powinno się blokować kierownice w centralnym położeniu i dopiero wtedy zacząć regulacje ale !!! na samym początku powinno zostać sprawdzone :
- półośki czy nie ma luzów
- łożyska czy nie szumią i nie biją
- tarcze klocki czy w dobrym stanie
- tuleje przednie i tylne czy nie są naderwane
- sworznie czy nie biją
- maglownica czy nie ma luzu
- opony stan
- ciśnienie w oponach
- kąty pochylenia koła ustawić jeśli się da
Jeśli to wszystko jest w dobrym stanie i zostanie ustawiona zbieżność i będzie cos nie tak to ja nie wiem, ostatnio ustawiałem i siebie mk 4 na gwintowanym zawieszeniu i nie było problemów sprzęt firmy MAHA laserowy polecam .


Audi_Sportback

Awatar użytkownika
xander_88
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 801
Rejestracja: śr wrz 17, 2008 11:54
Lokalizacja: WPI
Kontakt:

Post autor: xander_88 » sob kwie 18, 2009 23:16

sheriffg pisze:na sworzniu na tych 3 śrubach którymi jest przykręcany są tam fasolki i jest kilka mm regulacji w mk 3 była i w mk2 przy regulacji zbieżności powinno się blokować kierownice w centralnym położeniu i dopiero wtedy zacząć regulacje
czyli w mk4 powinno sie zaczoc regulowac na zblokowanej centralnie kierze ???
sheriffg pisze:koleś co ci robił zbieżność to chyba nie za bardzo się zna
Powiem tak :0 .. ja sie na tym nie znam kapletnie , polecono mi goscia bo ma jakies 60 lat i mysle ze okolo 20 robi tylko to :) poprostu chyba zadko ktos do wioskowego zakladu wpada ze "sportowym" zawieszeniem ... bo powiedzial ze mam zakrotkie sprezyny :goof:
cala reszte to co napisales to bylo sprawdzone i jedyne co jest to gumy w kiepskim stanie reszta ok .. bez żadnych luzow... teraz juz mi to bardzo nie przeszkadza... wazne ze mic nie szumi i nie obciera... zaczekam na nowe felgi i opony i podjade do kogos , ogarniajacego bardziej "usportowione" :bajer: samochody :)
Wielkie dzieki za pomoc
pozdro


ex: MK4 245 km/460nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie i zawieszenie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości