[inny] Programowanie pompy abs po wymianie
: ndz lut 04, 2024 21:59
Cześć,
co prawda nie golf, a seat altea.
Auto znajomego, historia nie znana - przyjechał do mnie z zamontowaną nową-używana pompą abs, hamulec działa jakby był zapowietrzony, na desce świecą się kontrolki abs, esp, wspomagania i hamulca. Vcds bez problemu łączy się ze sterownikiem ABS.
Na początku wywylił sporo błędów:
01044 - sterownik zakodowany nieprawidłowo
003- usterka mechaniczna
01486 - uaktywniony test funkcjonowania systemu
000 - -
00810 - czujnik 1/2 ciśnienia w układzie hamulcowym
005 - brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/ adaptacja
00778 - czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
005 - brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/ adaptacja
01423 - czujnik przyśpieszenia poprzecznego (G200)
005 - brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/ adaptacja
01044 - sterownik zakodowany nieprawidłowo
008- niezrozumiały sygnał
następnie po zakodowaniu, które zostało przyjęte pozostały 2 błędy, objawy tak samo jak wczesniej, czyli pedał zapowietrzony, kontrolki świecą
01486 - uaktywniony test funkcjonowania systemu
000 - -
00810 - czujnik 1/2 ciśnienia w układzie hamulcowym
005 - brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/ adaptacja
z czasem doszedł błąd
01044 - sterownik zakodowany nieprawidłowo
003- usterka mechaniczna
i ten błąd można usunąć, ale wraca co jakiś czas.
Adaptacja niemożliwa do zrobienia, kanał jest niedostępny, aby zakodować cokolwiek.
Czy zacząć od odpowietrzanie hamulców, czy może ta pompa leży?, skoro wyskakuje 003 - usterka mechaniczna?
Nie wiadomo czy pompa została przełożona z tymi samymi numerami jak poprzednia i nie zostało nigdzie zapisane kodowanie poprzedniej pompy, aby mieć jakikolwiek punkt odniesienia
sterownik ABS: ESP FRONT MK60 0104
kodowanie: 0021233
kod serwisu WSC: 00000
numer importera: 785
numer urządzenia 00200
auto to seat altea 1.9 tdi, bez TPMS
co prawda nie golf, a seat altea.
Auto znajomego, historia nie znana - przyjechał do mnie z zamontowaną nową-używana pompą abs, hamulec działa jakby był zapowietrzony, na desce świecą się kontrolki abs, esp, wspomagania i hamulca. Vcds bez problemu łączy się ze sterownikiem ABS.
Na początku wywylił sporo błędów:
01044 - sterownik zakodowany nieprawidłowo
003- usterka mechaniczna
01486 - uaktywniony test funkcjonowania systemu
000 - -
00810 - czujnik 1/2 ciśnienia w układzie hamulcowym
005 - brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/ adaptacja
00778 - czujnik kąta skrętu kierownicy (G85)
005 - brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/ adaptacja
01423 - czujnik przyśpieszenia poprzecznego (G200)
005 - brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/ adaptacja
01044 - sterownik zakodowany nieprawidłowo
008- niezrozumiały sygnał
następnie po zakodowaniu, które zostało przyjęte pozostały 2 błędy, objawy tak samo jak wczesniej, czyli pedał zapowietrzony, kontrolki świecą
01486 - uaktywniony test funkcjonowania systemu
000 - -
00810 - czujnik 1/2 ciśnienia w układzie hamulcowym
005 - brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/ adaptacja
z czasem doszedł błąd
01044 - sterownik zakodowany nieprawidłowo
003- usterka mechaniczna
i ten błąd można usunąć, ale wraca co jakiś czas.
Adaptacja niemożliwa do zrobienia, kanał jest niedostępny, aby zakodować cokolwiek.
Czy zacząć od odpowietrzanie hamulców, czy może ta pompa leży?, skoro wyskakuje 003 - usterka mechaniczna?
Nie wiadomo czy pompa została przełożona z tymi samymi numerami jak poprzednia i nie zostało nigdzie zapisane kodowanie poprzedniej pompy, aby mieć jakikolwiek punkt odniesienia
sterownik ABS: ESP FRONT MK60 0104
kodowanie: 0021233
kod serwisu WSC: 00000
numer importera: 785
numer urządzenia 00200
auto to seat altea 1.9 tdi, bez TPMS