Strona 1 z 1

Przekładka Haldexa a typ nadwozia w mk4

: sob paź 28, 2017 13:53
autor: kaamol79
Cześć panowie, mam pytanie odnośnie różnic w płycie podłogowej Bory sedan, Bory Kombi. Mam zamiar zrobić 4motion w mojej Borze w sedanie. Po miesięcznych poszukiwaniach okazuje się, że prędzej dostanę w dobrym stanie Borę w kombi tylko pytanie jak z mocowaniami, spasowaniem. Najprościej mówiąc czy jakbym ściągnął blachę z sedana i chciał zamontować na podłogę z kombi to mogło by się udać? Nie mam dostępu do schematów z VW więc póki się nie rozbierze to człowiek się nie dowie a nie chciałbym narobić sobie tylko dodatkowych problemów. Abstrahu jąc (razem pisane cenzura :) ) od kosztów takiej przekładki, czasu poświęconego na tą zabawę czy typ nadwozia ma w tym momencie znacznie czy można śmiało brać rozbitka w kombi i rzeźbić w swoim sedanie? Ktoś analizował problem, sam podjął się wyzwania przekładki np z Golfa do Bory albo z Bory limusine na kombi?

Pytam bo sedan to jest ośka a 4motion obojętnie z której 1.8,1.9,2.8. Zakładając, że niech to będzie rozbite vr6 w kombi to może nawet bym się zainteresował silnikiem :smoke: ale przede wszystkim chodzi o napęd na cztery koła z innego typu nadwozia.

Przekładka Haldexa a typ nadwozia w mk4

: sob paź 28, 2017 14:24
autor: wesol
do przelozenia napewno skrzynia biegow przekladnia katowa, wal, haldex z dyfrem i polosiami. Zawieszenie tylne tez jest inne bak i podloga tez oraz tlumiki. Naped 44 to to nie jest tak wiec slabo mi sie widzi ten haldex. ani przelozen tam nie ma duzych ani ten system nie pracuje za duzo w aucie. nie wiem czy choc ze 1-2 % calego przenoszenia mocy na asfalt. Tylko jak kola sie slizgaja czyli miela na asfalcie. Przy ruszaniu nawet dosc energicznym ale bez mielenia to haldex nic nie robi. Pamietaj o tym.

Przekładka Haldexa a typ nadwozia w mk4

: sob paź 28, 2017 20:00
autor: kaamol79
Dzięki za informację. Wiesz w planach jest zwiększanie mocy a mając te 400hp to bałbym się jeździć na FWD. Wiem, że torsen to nie jest ale wolałbym jednak przełożyć seryjne 4motion niż założyć coś z innego auta a następnie się zabić bo w krytycznej sytuacji źle przeniesie napęd i wylecę. Tu z kolei napotkałem problem znalezienia Bory w sedanie ze zdrowym układem bo albo olej był wymieniany raz na 150 tyś itd albo przy kolizji podłoga ruszona. Akurat z kombi by nie było problemu bo już dwie mam na oku ale kupię na oko następnie zacznie się kręcić i okaże się, że jednak jakieś różnice (znaczne) montażowe wystąpią. Jeśli nie ma znaczenia czy golf 3d, bora sedan, golf/bora kombi jeśli chodzi o przełożenie podzespołów to w sumie poszukam może od razu jakąś vr6 i nawet motor przełożę a swoje graty sprzedam. Tylko właśnie czy ten typ nadwozia ma odniesienie do podwozia. Jak nie znajdę odpowiedź na forum od osoby która się w tym temacie "doktoryzowała" to będę pytał mechaników co mają znajomych w serwisach VAG'a i wtedy "z książką" pójdzie łatwiej.

Zdaję sobie sprawę, że 100% pewność może mi dać tylko osoba która sama wpadła na taki pomysł i go zrealizowała. Przeliczając koszty taniej wyjdzie kupno jakiejś VR6 w sedanie za 15-20 tyś, wyremontować silnik i mieć auto sprawne niż kupić rozbitka, przekładać z kombi do sedana bez pewności co do stanu podzespołów. No ale co się nie robi dla samodokształcania i satysfakcji, że wspólnie ze znajomym coś zmontujemy.

Przekładka Haldexa a typ nadwozia w mk4

: sob paź 28, 2017 20:23
autor: wesol
Kiedys masters przeszczepil do lupo caly naped z golfa z haldexem. Aczkolwiek z silnikiem tdi ale moc tez pod 400 koni. Tyle ze haldexem sterowal dowolnym rozdzialem mocy na kola z trzema pierwszymi biegami bo pozniej juz naped byl odpiety.

Przekładka Haldexa a typ nadwozia w mk4

: sob paź 28, 2017 21:57
autor: ROBAL_26
kaamol79, przeróbka ośki na 4x4 nie jest takie proste jakby się wydało ,ponieważ tylna część auta ma zupełnie inaczej ukształtowaną podłogę ze względu na napęd oraz tunel środkowy musi być wyższy , kiedyś w necie widziałem filmik jak ktoś właśnie robił swap 4x4 do ośki i roboty jest sporo do wykonania ,także lepszą opcją będzie zakup oryginalnej 4x4 i modzić .ok :bigok:

Przekładka Haldexa a typ nadwozia w mk4

: ndz paź 29, 2017 11:20
autor: hubi_pl
Kaamol, przeczytaj ten temat: http://www.eurodrivers.ca/forums/showth ... ex-to-come" onclick="window.open(this.href);return false;
masz opisane jak chłopak z Canady to zrobił. Brał ode mnie jakieś części do Haldexa pamiętam i pisałem z nim trochę, bardzo w porządku jest i "swój chłop" - jak coś to napisz do niego że masz taki plan, myślę że bez problemu Ci pomoże.

pzdr
Hubi

Przekładka Haldexa a typ nadwozia w mk4

: ndz paź 29, 2017 21:38
autor: kaamol79
Dzięki panowie za informację. Jak przerośnie to nasze siły to faktycznie kupimy gotową 4x4 i będziemy przekładać graty niż rzeźbić w podłodze chociaż link który podał hubi_pl ukazuje, że jak się chce to się da :) Zobaczymy co z tego wyniknie. Pozdrawiam

Przekładka Haldexa a typ nadwozia w mk4

: ndz paź 29, 2017 22:25
autor: wesol
Mnie tam ten haldex troche smieszy. Przelozenia z przystawki na wal i z potem z walu na dyfer to 1.6 do 1. Toz to smiech na sali. Przelozenia w typowej tylnonapedowce to 3.6 do1 a czasem nawet 4.2 do 1. Czemu tak duze? Bo wieksze obroty to mniejszy niuton jaki musi przekazac. To sugeruje ze taki haldex to za duzo tam nie przejazuje sil i za czesto tez nie. Tak jak mowilem 99% to naped jest wleczony.

Choc masters rozkladal m9c po rowno przod tyl ale recznie ze tak powiem. Mowil ze haldex to i 1000 Nm zniesie.