Strona 1 z 1

Buczenie spod maski gdy skręcam kierownicą

: pn paź 09, 2017 23:26
autor: Poope
Cześć,
Przepraszam, ale nie mam pojęcia co to jest dokładnie, od niedawna gdy skręcam słyszę buczenie spod maski ale to nie ślizgający się gwizd paska, ale - jak już powiedziałem - raczej takie buczenie. Najlepiej to słychać na zapalonym silniku i na postoju, gdy kręcę kierownicą w lewo lub prawo.
Jeśli nie pasek, to pompa wspomagania kierownicy? I tego nie rozumiem, gdyby miała to być pompa, to dlaczego wydaje dźwięki podczas skręcania?
Pozdrawiam :-)

Świst spod maski gdy skręcam kierownicą

: wt paź 10, 2017 12:59
autor: vwer2
Sprawdź ilość oleju w układzie wspomagania kierownicy .

Świst spod maski gdy skręcam kierownicą

: wt paź 10, 2017 13:41
autor: Poope
Dzięki za radę, sprawdzę.
ps: dodam tylko, że to raczej takie buczenie, a nie świst.

Świst spod maski gdy skręcam kierownicą

: wt paź 10, 2017 18:43
autor: marcin7x5
Poope pisze:to dlaczego wydaje dźwięki podczas skręcania?
A niby kiedy ma najciężej? Musi przepchać olej to buczy. Skręć kołami na Maksa i jak zacznie zgrzytać to szykuj się na jej wymianę.

Buczenie spod maski gdy skręcam kierownicą

: czw paź 12, 2017 09:10
autor: Poope
Dzięki, to logiczne, że przy skręcaniu kierownicy przepycha - ale czy to w VW Golf IV jest normalne?
We wszystkich tak jest, że buczy?

Buczenie spod maski gdy skręcam kierownicą

: czw paź 12, 2017 10:17
autor: iparts
Standardowo jeżeli nie ma płynu w zbiorniczku wyrównawczym to wydobywają się dziwne dźwięki spod maski. A tak dokładniej z pompy wspomagania. Do grupy VW zalecany najczęściej jest zielony olej mineralny tego typu http://www.iparts.pl/czesc/mineralny-zi ... 57859.html" onclick="window.open(this.href);return false; , ale warto przed dolaniem sprawdzić co napisane jest na nakrętce od zbiorniczka. Radzę czym prędzej uzupełnić płyn zanim coś się z pompą nie zacznie dziać i poszukać miejsca, które może być przyczyną jego ubytku.

Buczenie spod maski gdy skręcam kierownicą

: pt paź 13, 2017 13:25
autor: Poope
Dodam na początek, że nie wiedziałem gdzie jest pojemnik z płynem do ukł. wspomagania kierownicy, zobaczyłem w internecie (nowo kupiony samochód). Sprawdziłem, rzeczywiście było poniżej minimum, nie widziałem nawet poziomu. Ale wystarczyło wlać niewiele do max (ok. 50 ml), a jak pokazał się poziom to był spieniony. Pewnie te drobne pęcherzyki powietrza w płynie powodowały na turbinie buczenie.
Wlałem zielony Febi bo i tak taki mi został po poprzednim samochodzie. Ten w pojemniczku był słomkowo-żółty, mam nadzieję, że nie będą się gryzły :-).
A może ?
ps: przestało oczywiście buczeć na początku o 90% mniej, potem w ogóle, cisza. Dzięki vwer i iparts :-)

Re: Świst spod maski gdy skręcam kierownicą

: pt paź 13, 2017 18:55
autor: vwer2
vwer2 pisze:Sprawdź ilość oleju w układzie wspomagania kierownicy .

Jak to mówimy na warsztacie - 3,50 :rotfl: