Strona 1 z 1

Filtr paliwa

: czw wrz 21, 2017 07:42
autor: bonczek87
Witam
Zakupiłem pól roku temu Golf VI 2.0TDI. Bardzo dobrze mi się nim jeździ ale ostatnio raz na jakiś czas jak przełączam biegi i dodaje gazu to szarpie, nie wiem czy to wina ale przychodzi mi pierwsze co żeby wymienić filtr paliwa bo już jakiś czas nie był wymieniany. Dodam że sprzęgło i dwumas był wymieniany jakieś 10tys km temu i wszytko chodzi idealnie. Proszę o jakieś rady.

Pozdrowiania

Filtr paliwa

: czw wrz 21, 2017 14:41
autor: vwer2
Może być uszkodzona dolna poduszka silnika .

Filtr paliwa

: czw wrz 21, 2017 14:42
autor: vwer2
Trzeba by wjechać na kanał

Filtr paliwa

: sob wrz 23, 2017 12:49
autor: bonczek87
Poduszka sprawdzona i jest ok, tak samo zawieszenie sztywne nic nie puka, rozmawiałem z mechanikiem to mówił że filtr paliwa to na pewno nie jest bo w tym silniku jakby była za mała dawka to w ogóle by nie odpaliło auto.. Wg mnie jest to dwumas, czy to możliwe że po tak krótkim czasie już by się zacinał?

Filtr paliwa

: sob wrz 23, 2017 13:24
autor: vwer2
Możliwe .
Otwórz maskę (albo wjedź a kanał) wrzuć pierwszy bieg i pchaj auto za przednie wzmocnienie przód - tył patrz i słuchaj.

Filtr paliwa

: sob wrz 23, 2017 13:30
autor: vwer2
a druga metoda to -wsadź kogoś za kierownice , odpal auto i trzymając auto mocno na hamulcu niech próbuje ruszać autem tak żeby *poszarpać * sprzęgłem . Na przemian - pierwszym i wstecznym biegu. A ty patrz i słuchaj . Szczególnie zwróć uwagę na przeguby wewnętrzne i poduszki silnika . wszystko będzie widać jak na dłoni. Jeśli dwu mas to będziesz słyszał charakterystyczny stukot wydobywający się miedzy skrzynia a silnikiem .

Filtr paliwa

: sob wrz 23, 2017 20:49
autor: bonczek87
Ok, sprawdzę to przy okazji.. Ale rozwala mnie to że 6tys km temu robione komplet sprzęgło z dwumasem firmy luk i już może być coś nie tak..
Z tego co zauważyłem na szybko to nie występuje to na biegu 1 anie wstecznym, jedynie na 2 i 3 biegu i trzesie całym samochodem przez 1-2sekundy i potem jest ok..

Filtr paliwa

: pn wrz 25, 2017 11:11
autor: vwer2
O tym co ci piszę - nie chodzi sprawdzenie 1 i wstecznego biegu , tylko o sprawdzenie czy nie ma np luzu na układzie przeniesieniu napędu i luzu na zawieszeniu silnika itd. na pierwszym i wstecznym biegu jest największy moment na układzie przeniesienia napędu. a próbując rosząc raz do przodu ,raz do tyłu zobaczysz np. uszkodzony przegub napędowy.
A co do sprzęgieł LUK była afera bo okazało się ,że są na naszym rynku chińskie podróbki tej firmy ,nie wspominając o regenerowanych a sprzedawanych jako nowe :crazy:

Filtr paliwa

: pn wrz 25, 2017 12:12
autor: bonczek87
to jaki zestaw najlepiej szukać jeżeli się okaże że to jest właśnie dwumas?

Filtr paliwa

: pn wrz 25, 2017 15:12
autor: vwer2
bonczek87,
Po pierwsze zaczyna się od sprawdzenia pierdół typu przeguby ,poduszki ,układ wydechowy , "coś się odkręciło" itd.
Jak wszystko okaże się być ok to wtedy dopiero rwanie skrzyni .
Wjedź na kanał, zdemontuj osłonę i sprawdzaj po kolei w taki sposób jak pisałem wyżej .
Często przyjeżdżają do mnie ludzie po wymianie w jakimś tam servisie dwu masy i okazuje się ,że problem nie znikł a kasa poszła :ass:
Ostatni przypadek Skoda Roomster - dwu mas nowy a trzepie autem raz na jakiś czas w czasie jazdy . Okazało się ,ze przyczyną był uszkodzony przegub wewnętrzny (wyrobiła się bieżnia kulki) . A klient stracił siano za wymianę swojej dobrej dwu masy (którą wymieniał nie dawno) na kolejną nową.
bonczek87 pisze:to jaki zestaw najlepiej szukać jeżeli się okaże że to jest właśnie dwumas?
Generalnie LUK ,SACHS .
Kupując LUK-a trzeba sprawdzić czy napis "LUK" jest wytłoczony czy tez nadrukowany (chińska podróbka) :grin:

Filtr paliwa

: pt wrz 29, 2017 13:31
autor: bonczek87
Problem znaleziony:) To nie dwumas:) ale za to przepustnica, na kompie wyskoczył błąd nastawnika przepustnicy czy jakoś tak.. Ale poprawili mi wtyczkę, coś pogrzebali i auto działa teraz normalnie. Czy ktoś wie jaka u mnie występuje przepustnica żebym się rozejrzał w razie czego za używana bo nowe to pewnie cena kosmos...