Strona 1 z 1
[ROZWIĄZANY]Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie
: pt wrz 15, 2017 16:56
autor: zuczek.andrzej
Witam
Na forum mało tematów z AGR + jedno masowe sprzęgło.
Mam problem z wrzucaniem biegów, głównie 5 i wstecznego na rozgrzanym aucie.
Na zimnym jest wszystko w porządku.
Sprzęgło bierze bardzo nisko, może z 1cm od dołu.
Piąty bieg trzeba wciskać z siłą jak otwarcie drzwi do windy w starym wieżowcu.
Wsteczny jak wbijam to słychać zgrzyt kół zębatych.
Od czasu do czasu przy zmianie biegów, a dokładnie przy puszczaniu sprzęgła słychać charakterystyczny dźwięk jakby skrzypienie / upust powietrza w starych ciężarówkach ???, ale bez jakiegokolwiek szarpania?
Auto to golf 4 HB 1.9 AGR 90KM sprzęgło jedno masowe, przebieg 330 000 km.
Szykować się na sprzęgło, czy obstawiacie coś innego?
[edit]
Skrzynia biegów to EBJ
Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AGR]
: pn wrz 18, 2017 17:26
autor: pinstonvw
Szykuj się na sprzęgło kolego. Ewentualnie sprawdź sam wysprzęglik. Ostatnio przerabiałem podobny temat, tj. sprzęgło brało od samego dołu i był problem z wbijaniem biegów. Winowajcą okazał się docisk - puścił jeden nit.
Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AGR]
: pt wrz 22, 2017 15:21
autor: vwer2
Albo koniec łożyska na dwu masie
Druga masa przesunęła się w stronę "do środka koła" , wyprzęgnik nie do końca jest w stanie wcisnąć docisk a co za tym idzie nie wysprzęgla do końca .
Rozpieprzysz skrzynie
Re: Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AG
: pn wrz 25, 2017 19:35
autor: pinstonvw
vwer2 pisze:Albo koniec łożyska na dwu masie
Druga masa przesunęła się w stronę "do środka koła"
yyyyy, a "pierwsza masa" jest w idealnym stanie
zuczek.andrzej pisze:Auto to golf 4 HB 1.9 AGR 90KM sprzęgło jedno masowe
Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AGR]
: czw wrz 28, 2017 17:39
autor: vwer2
yyyyyyyyyy sory. Nie doczytałem ,że to jedno mas
Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AGR]
: czw paź 19, 2017 18:00
autor: zuczek.andrzej
Problem został rozwiązany.
Skończyło się na wymianie tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła oraz łożyska oporowego - czyli kompletne sprzęgło.
Tarcza sprzęgła było wytarta prawie do nitów, a docisk był już ok 1/5 zapadnięty względem nowego.
Kupiłem dodatkowo uszczelniacz wału razem z tuleją oraz łapę sprzęgła - podobno lubi się psuć w golfach.
Uszczelniacza nie trzeba było wymieniać, bo był w stanie nienaruszonym.
Łapa którą kupiłem nie pasowała - Topran - była możliwość wypadnięcia łożyska oporowego i uszkodzenie sprzęgła, na szczęście nie było potrzeby wymiany
Dla zainteresowanych koszt inwestycji - mam max zniżki w hurtowni
Komplet sprzęgła SACHS - 541zł, bez zniżek 830zł
Łapa sprzęgła TOPRAN - 71zł, bez zniżek 110zł
Tuleja z uszczelniaczem FEBI BILSTEIN - 29zł, bez zniżek 50
Wymiana sprzęgła - 350zł bez fv
Co daje razem 891zł - łapę i uszczelniacz oddałem
Bez zniżek 1180zł
Re: [ROZWIĄZANY]Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie
: pt lis 10, 2017 18:43
autor: LittleBug
Mam nadzieję, że dobrze się podpiąłem.
Prośba o wyjaśnienie, na czym polegają różnice w zestawach do silnika AGR (będącego przedmiotem dyskusji tego wątku).
LuK widzi aż 4 rodzaje sprzęgła.
Nie wymieniam dwumasy - jest sprawna, chodzi mi tylko tarczę, docisk oraz łożysko.
Ponoć podobne oferty są oparte o katalog TecDoc:
https://www.sprzegla24.pl/samochod/vw-g ... egla/69179" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: [ROZWIĄZANY]Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie
: sob lis 25, 2017 19:05
autor: zuczek.andrzej
Witaj
Ja przed wymianą pojechałem do kolegi który w pracuje w serwisie VW/AUDI i po nr VIN podał mi nr oryginału sprzęgła i docisku.
Na podstawie tego numeru zamówiłem w hurtowni części.
Kiedyś pisałem maila do lokalnego serwisu VW wraz z nr VIN z prośbą o cenę części i dostałem wycenę razem z nr oryginałów