Strona 1 z 1
					
				[ROZWIĄZANY]Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie
				: pt wrz 15, 2017 16:56
				autor: zuczek.andrzej
				Witam
Na forum mało tematów z AGR + jedno masowe sprzęgło.
Mam problem z wrzucaniem biegów, głównie 5 i wstecznego na rozgrzanym aucie.
Na zimnym jest wszystko w porządku.
Sprzęgło bierze bardzo nisko, może z 1cm od dołu.
Piąty bieg trzeba wciskać z siłą jak otwarcie drzwi do windy w starym wieżowcu.
Wsteczny jak wbijam to słychać zgrzyt kół zębatych.
Od czasu do czasu przy zmianie biegów, a dokładnie przy puszczaniu sprzęgła słychać charakterystyczny dźwięk jakby skrzypienie / upust powietrza w starych ciężarówkach ???, ale bez jakiegokolwiek szarpania?
Auto to golf 4 HB 1.9 AGR 90KM sprzęgło jedno masowe, przebieg 330 000 km.
Szykować się na sprzęgło, czy obstawiacie coś innego?
[edit]
Skrzynia biegów to EBJ
			 
			
					
				Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AGR]
				: pn wrz 18, 2017 17:26
				autor: pinstonvw
				Szykuj się na sprzęgło kolego. Ewentualnie sprawdź sam wysprzęglik. Ostatnio przerabiałem podobny temat, tj. sprzęgło brało od samego dołu i był problem z wbijaniem biegów. Winowajcą okazał się docisk - puścił jeden nit.
			 
			
					
				Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AGR]
				: pt wrz 22, 2017 15:21
				autor: vwer2
				Albo koniec łożyska na dwu masie  
  
Druga masa przesunęła się w stronę  "do środka koła" , wyprzęgnik nie do końca jest w stanie wcisnąć docisk a co za tym idzie nie wysprzęgla  do końca .
Rozpieprzysz skrzynie
 
			 
			
					
				Re: Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AG
				: pn wrz 25, 2017 19:35
				autor: pinstonvw
				vwer2 pisze:Albo koniec łożyska na dwu masie  
  
Druga masa przesunęła się w stronę  "do środka koła"
 
   yyyyy, a "pierwsza masa" jest w idealnym stanie  
 
 
zuczek.andrzej pisze:Auto to golf 4 HB 1.9 AGR 90KM sprzęgło jedno masowe
 
			 
			
					
				Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AGR]
				: czw wrz 28, 2017 17:39
				autor: vwer2
				yyyyyyyyyy sory. Nie doczytałem ,że to jedno mas  

 
			 
			
					
				Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie [1.9 90KM AGR]
				: czw paź 19, 2017 18:00
				autor: zuczek.andrzej
				Problem został rozwiązany.
Skończyło się na wymianie tarczy sprzęgła, docisku sprzęgła oraz łożyska oporowego - czyli kompletne sprzęgło.
Tarcza sprzęgła było wytarta prawie do nitów, a docisk był już ok 1/5 zapadnięty względem nowego.
Kupiłem dodatkowo uszczelniacz wału razem z tuleją oraz łapę sprzęgła - podobno lubi się psuć w golfach.
Uszczelniacza nie trzeba było wymieniać, bo był w stanie nienaruszonym.
Łapa którą kupiłem nie pasowała - Topran - była możliwość wypadnięcia łożyska oporowego i uszkodzenie sprzęgła, na szczęście nie było potrzeby wymiany
Dla zainteresowanych koszt inwestycji - mam max zniżki w hurtowni
Komplet sprzęgła SACHS - 541zł, bez zniżek 830zł
Łapa sprzęgła TOPRAN - 71zł, bez zniżek 110zł
Tuleja z uszczelniaczem FEBI BILSTEIN - 29zł, bez zniżek 50
Wymiana sprzęgła - 350zł bez fv
Co daje razem 891zł - łapę i uszczelniacz oddałem
Bez zniżek 1180zł
			 
			
					
				Re: [ROZWIĄZANY]Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie
				: pt lis 10, 2017 18:43
				autor: LittleBug
				Mam nadzieję, że dobrze się podpiąłem.
Prośba o wyjaśnienie, na czym polegają różnice w zestawach do silnika AGR (będącego przedmiotem dyskusji tego wątku).
LuK widzi aż 4 rodzaje sprzęgła.
Nie wymieniam dwumasy - jest sprawna, chodzi mi tylko tarczę, docisk oraz łożysko.
Ponoć podobne oferty są oparte o katalog TecDoc:
https://www.sprzegla24.pl/samochod/vw-g ... egla/69179" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			 
			
					
				Re: [ROZWIĄZANY]Problem z 5 i wstecznym na rozgrzanym aucie
				: sob lis 25, 2017 19:05
				autor: zuczek.andrzej
				Witaj
Ja przed wymianą pojechałem do kolegi który w pracuje w serwisie VW/AUDI i po nr VIN podał mi nr oryginału sprzęgła i docisku.
Na podstawie tego numeru zamówiłem w hurtowni części.
Kiedyś pisałem maila do lokalnego serwisu VW wraz z nr VIN z prośbą o cenę części i dostałem wycenę razem z nr oryginałów