Strona 1 z 1

Wymiana uszczelniaczy półosi

: sob sie 26, 2017 21:19
autor: andrzejmm
Witajcie,

Mam drobny problem z moim Golfem 3 1.4 (44kW AEX) 1996 kombi.

Otóż jestem w trakcie wymiany sprzęgła i chciałem od razu wymienić uszczelniacze półosi. Znalazłem nawet wątek temu poświęcony, ale moja skrzynia nieco się różni od tej w fotoporadzie. Po oczyszczeniu zabieraków zamiast korków - dekielków, które można podważyć i ściągnąć śrubokrętem znalazłem tylko takie gumowe (jakby przyklejone) nakładki - łatki gumowe okrągłe. Po podważeniu śrubokrętem zamiast schodzić rwą się. Na razie wstrzymałem się z zerwaniem ich do końca ponieważ nie wiem, czy będę mógł kupić potem jakieś zaślepki żeby to zaślepić.

Czy ktoś z kolegów, wie o co chodzi? Dodatkowe pytanie, czy przy wymianie uszczelniaczy półosi w tym Golfie jest jakaś regulacja luzu mechanizmu różnicowego (czy trzeba coś zaznaczać - uważać).

Będę wdzięczny za drobną podpowiedź.

Pozdrawiam
Andrzej

Wymiana uszczelniaczy półosi

: sob sie 26, 2017 23:06
autor: grandi
pokaz fotki

Wymiana uszczelniaczy półosi

: ndz sie 27, 2017 10:11
autor: andrzejmm
Tak to wygląda:
Obrazek
W zbliżeniu:
Obrazek
Druga strona dokładnie tak samo

Wymiana uszczelniaczy półosi

: pn sie 28, 2017 00:00
autor: grandi
http://t3busy.pl/?p=155" onclick="window.open(this.href);return false;

wbijasz mniej wiecej w srodek ale nie za gleboko zeby gwintu nie uszkodzic nowy uszczelniacz z zaslepka kosztuuje kolo 20 zl kupuj febiego

Wymiana uszczelniaczy półosi

: pn sie 28, 2017 09:13
autor: andrzejmm
Dzięki - spróbuję wybić.

Wymiana uszczelniaczy półosi

: pn sie 28, 2017 14:25
autor: adin17
Tak jak kolega wyżej pisał, szkoda że starego nie udało się bardziej uratować, często to on służy później za dobijak, aby usadzić nowe :)

Wymiana uszczelniaczy półosi

: pn sie 28, 2017 22:18
autor: andrzejmm
Uszczelniacze wymienione. Niestety miałem problem z podkładką, która znajduje się pod zabezpieczeniem seger. Fabrycznie ta podkładka jest bardzo lekko wypukła na jedną stronę (wypukłość jest bardzo niewielka, podkładka jest niemal płaska). Fabrycznie ta wypukłość jest w stronę segera, ale nie mogłem w żaden sposób nałożyć segera jak ta podkładka była wybrzuszeniem w jego stronę. Męczyłem się z 1,5 godziny. Próbowałem dociągać kołnierz na wieloklin ile wlazło, ale nic nie dawało rady. Problem był po obu stronach.

Tu na zdjęciu pokazuję, o którą podkładkę chodzi:
Obrazek

Zdjęcie wykorzystałem z tej porady - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=235414" onclick="window.open(this.href);return false; - mam nadzieję, że autor się nie obrazi

W końcu obróciłem tą podkładkę wybrzuszeniem do kołnierza i seger wszedł. Luzu nie ma, wszystko siedzi, auto jeździ. Pytanie tylko czy niczym negatywnym nie będzie to skutkować w przyszłości - gdyby coś było nie dobrze napiszę dla potomnych.